Asociația Timișoara Capitală Europeană a Culturii are consiliu director interimar și va analiza, în perioada următoare, toate cererile de adeziune depuse. Abia apoi va fi ales Consiliul Director „plin”. Asta susține Nicolae Robu, care spune și că oricine vrea poate să vadă, la primărie, pe ce s-au cheltuit banii la asociație. Fără restricții!
Adunarea Generală a Asociației Timișoara – Capitală Culturală Europeană (ATCCE), promisă încă de astă-primăvară, a avut în sfârșit, loc. Au participat doar 27 din cei 70 de membri care sunt înscriși în această structură, astfel că ședința a fost declarată statutară la cea de-a doua convocare, așa cum prevede statutul. Întâlnirea a durat peste trei ore, la finele cărora a rezultat un nou statut, dar și o componență interimară a Consiliului Director.
Printre modificări se numără și cea referitoare la reducerea de la 11 la 8 a numărului de membri ai CD, dar și prelungirea mandatului acestora de la 3 la 5 ani. Consiliului Director va cuprinde următorii membri: Primăria Timișoara, CJ Timiș, Ministerul Culturii și Identității Naționale, un reprezentant al sectorului cultural instituțional (ales de AGA), un reprezentant al scenei culturale independente și al sectorului Industriilor Culturale și Creative (ales de AGA), o personalitate publică din domeniul culturii, cu profil internațional (desemnată de președintele Consiliului Director), un expert internațional (prin concurs deschis), un reprezentant al mediului economic local, cu o bună reputație internațională și gândire vizionară (prin concurs deschis de selecție).
Au fost validate, de asemenea, rezultatele concursului organizat de asociație, fiind învestiți cu câte un mandat de 5 ani în Consiliul Director Horațiu Rada, reprezentant al mediului economic local, respectiv Ulrich Fuchs, expert internațional. CD a fost completat, în regim interimar, cu noi membri: Lia Lucia Epure, Claudiu Ilaș și Claudiu Țaga, pe locul vacant din Comisia de cenzori fiind numit Daniel Bălin.
A fost modificat și cuantumul cotizațiilor anuale, după cum urmează: persoanele juridice și instituțiile publice, administrația publică și instituțiile culturale publice care au calitatea de membri fondatori și asociați – 12.000 lei; asociațiile și fundațiile care au calitatea de membri fondatori și membri ai Asociației – 2.400 lei; asociațiile și fundațiile de tineret – 1.200 lei; persoanele fizice care au calitatea de membri fondatori și membri – 360 lei. PMT va achita, în patru tranșe, câte un milion de lei pe an, iar CJ Timiș, tot în patru tranșe, 500.000 lei pe an.
Primarul Nicolae Robu, care a prezidat întâlnirea, se declară mulțumit de ceea ce s-a stabilit. „Cred că s-a făcut un mare pas înainte, pentru punerea asociației pe un drum care să nu mai aibă parte de atâtea contestări. Modificările de statut sunt foarte importante, statutul însuși este foarte important, dar este important ca toți cei care suntem agrenați să dăm dovadă de transparență, de deschidere, pentru integrarea în ceea ce avem de făcut pentru anul 2021 a întregului potențial al orașului și a acelora care doresc să fie implicați”, a declarat, pentru deBanat.ro, edilul.
Mai mulți actori culturali reclamă, de ceva vreme, că solicitările lor de intrare în ATCCE au fost ignorate. Nu mai departe de acum câteva zile, scriitorul Daniel Vighi a anunțat că renunță la calitatea de membru al asociației. „Declar public că demisionez (…) pentru că am fost mințit și de primarul Nicolae Robu și de președintele Consiliul Județean Călin Dobra, eu și colectivul de oameni de cultură pe care i-am convins să depună cereri de adeziune pentru a intra în Asociație. Scopul spus public și cu onestitate a fost să votăm un reprezentant al nostru în cadrul conducerii pentru a asigura transparența managementului activităților culturale (…) Numai că aflu acum că, în ciuda faptului că am fost asigurați că nu se vor organiza alegeri înainte ca aceste cereri să fie aprobate ca să putem participa la vot, că se procedează invers, adică vor vota fără prezența noilor membri și după ce își asigură conducerea cu oameni «siguri» vom fi primiți”, scria Vighi.
N-aș vrea să existe oameni de valoare în oraș care să-și dorească să fie implicați și să nu poată. Așa ceva eu nu pot concepe.
Nicolae Robu, despre proiectul TM 2021
Robu spune că toate adeziunile vor fi analizate în perioada următoare și că noul consiliu director va fi votat numai după ce în asociație vor fi primiți noi membri. „Avem un consiliu director care este statutar, e interimar. El va fi în funcție maximum 3 luni după ce instanța aprobă statutul. În pasul următor se analizează, conform statutului, cererile de intrare în asociației. CD poate, și după statutul care este în vigoare la ora actuală, să convoace o AG pentru validarea primirii de noi membri. După ce se întâmplă asta, va trebui convocată adunarea de alegeri pentru consiliul director, la care să poată participa și noii membri (…) Am eliminat din statut prevederi precum cele potrivit cărora CD să poată avea drept de veto sau să poată da afară pe cineva fără adunare generală. Sunt vreo 10 lucruri care au și apărut în discuțiile publice ca și incorecte”, ne-a explicat edilul.
Deși ATCCE nu a vrut până acum să pună la dispoziție documentele legate de cheltuielile efectuate, invocând faptul că acestea nu se supun legii liberului acces la informații publice, primarul Timișoarei spune că oricine poate vedea felul în care au fost cheltuiți banii. „Noi primim la primărie toate documentele justificative cu cheltuirea banilor pe care îi dă primăria pentru ATCCE. Voi permite accesul oricui la aceste documente”, ne-a mai declarat Nicolae Robu. Cei care doresc să consulte actele ar trebui să facă doar o cerere adresată edilului șef.
Comentarii prin facebook