Centura de Sud a Timișoarei e tot în aer. Termenul pentru anunțarea constructorului a fost, din nou, depășit. În martie 2017, pe când premier era Sorin Grindeanu, șeful PSD, Liviu Dragnea, declara, la Timișoara, că „dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant până la sfârșitul anului, chiar pierdem timpul pe la București”…
Documentația pentru tronsonul sud al variantei ocolitoare a Timișoarei a fost „urcată” pe SEAP în luna aprilie, cu termen inițial de depunere a ofertelor pe 8 iunie 2017. Au fost ulterior cinci amânări, cauzate de diversele clarificări cerute de firmele interesate, și, în final, au fost depuse 12 oferte. Termenul inițial de anunțare a câștigătorului a fost finalul lunii octombrie, dar el a fost prelungit până pe 15 decembrie. Termenul a venit însă și… a trecut, fără să fie anunțat un câștigător! Din informațiile noastre, ar fi fost cerute unele clarificări de natură financiară, astfel că procedura de evaluare continuă. În aceste condiții și având în vedere vacanța de Sărbători, e foarte probabil ca un constructor pentru Centura de Sud a Timișoarei să nu fie anunțat mai devreme de luna ianuarie 2018.
Cine a depus oferte pentru Centura de Sud
- Alsim Alarko Sanay Tesisleri Ve Ticaret AS
- Asocierea Comsa, SAU – Aldesa Construcciones SA
- Danya Cebus Rom SRL
- Asocierea Elf Road SRL – RPA SRL – Aleandri SPA
- Asocierea ICM SPA – SC Tancrad SRL – Impresa di Construzioni ING E. Mantovani SpA
- Asocierea Max Boegl Romania SRL – Max Boegl Stiftung & co KG – Tehnocer SRL
- Porr Construct SRL
- Asocierea PST Group JSC – SC PST Construction Works SRL – SC Alpenside SRL
- Asocierea Sinohydro Corporation Limited – SC Nord Vest Infrastructură și Servicii SRL
- Societa Italiana per Condotte D’Acua SPA
- Tirrena Scavi SPA Italia
- Asocierea Trameco SA – Vahostav SK – SC Construcții Erbașu SA – SC Grafic Tends SRL
În proiectul de buget al Ministerului Transporturilor, depus la Senat, Centura de Sud are filă de buget și alocare pentru anul 2018. Șoseaua are 25,4 kilometri și include 3 poduri și 9 pasaje, având o valoare estimată de 359,062 milioane de lei. Termenul de execuție este de 36 de luni. Data estimată de începere a lucrării, conform acestui document, este luna iulie 2018, iar suma alocată pentru anul viitor este de 11,9 milioane de lei. În 2019, suma estimată este de 80,7 milioane de lei, iar în 2020, 110,18 milioane. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susțin specialiștii CNAIR, nivelul traficului nu justifică, din punct de vedere economic, câte două benzi.
Să ne întoarcem puțin în timp, în martie 2017. La acea vreme, Sorin Grindeanu era premier și vine la Timișoara, însoțit de președintele PSD, Liviu Dragnea, în același timp șef al Camerei Deputaților. Tocmai urma să fie anulată licitația inițiată de Guvernul Cioloș, pentru revizuirea studiului de fezabilitate, proiect tehnic şi celelalte documentaţii pentru Centura de Sud. În schimb, se propunea, pentru grăbirea procedurilor, licitarea la pachet a proiectantului și a constructorului. „Este un pas extrem de important pentru centura de sud (…) lucrurile se vor derula într-un mod mult mai rapid. Acesta este și rostul pentru care facem această schimbare”, explica Grindeanu. S-a grăbit să completeze Liviu Dragnea: „Dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant pentru centura Timișoarei până la sfârșitul anului, înseamnă că atunci chiar pierdem timpul pe la București. Dacă nu avem asta, atunci chiar nu are rost”. La cum arată lucrurile acum, cineva chiar pierde timpul…
Comentarii prin facebook