Până la sfârșitul anului, Timișoara va avea primul tramvai reabilitat. Municipalitatea a finalizat licitația începută în toamna trecută, la care s-au înscris două firme. Câștigătorul este asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad. Firma din Pașcani, fostul Remar, deținută de Gruia Stoica, este cea la care a fost în vizită, anul trecut, primarul Nicolae Robu.
„Eu mă bucur că sunt două firme puternice. Astra Vagoane Arad este o firmă agreată de concernul Siemens şi produce tramvaie după proiectele Siemens. Vom avea tramvaie care vor arăta ca cele mai frumoase tramvaie noi. Vor vedea timişorenii ce înseamnă reabilitare, pentru că multă lume şi-a închipuit că le vopsim, le mai chituim puţin pe la geamuri şi le reabilităm. Reabilitarea înseamnă cu totul şi cu totul altceva, înseamnă păstrarea doar a structurii de metal greu şi în rest totul este tramvai nou”, a explicat Nicolae Robu. Prețul unui tramvai reabilitat este de 480.000 de euro, mai scăzut decât la startul licitaţiei.
Contractul propus de Primăria Timișoara prevede reabilitarea a până la 30 de tramvaie, însă este foarte flexibil și prevede că, după prima bucată, dacă nu este mulțumită, municipalitatea poate decide să nu continue cu aceeași firmă. Suma, provenită integral de la bugetul local este considerată de primarul Nicolae Robu mult mai accesibilă decât cea necesară pentru cumpărarea unui tramvai nou. Formula de achiziție este, de fapt, cea a unui acord-cadru pe o perioadă de patru ani, cu patru contracte subsecvente. Acordul cadru prevede faptul că, practic, va fi cumpărat un set de lucrări de reabilitare a unui tramvai – uși, scaune, climatizare, încălzire în scaune, sistem de frânare, camere video interior si exterior. În funcție de posibilitățile financiare, urmează să fie achiziționat un număr de astfel de seturi de lucrări de reabilitare în fiecare an. „Un tramvai cu toate aceste funcţionalităţi nu-l poţi cumpăra fără vreo două milioane de euro în orice caz. Deci nu se poate compara preţul”, mai spune primarul. Primul tramvai reabilitat va circula la Timișoara din acest an, dar nu se știe exact de când, pentru că nu a fost dat un termen. Omul de afaceri Gruia Stoica, patronul Electroputere VFU Paşcani, a fost trimis în judecată în stare de arest preventiv pe 12 ianuarie, pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență în legătură cu o licitație organizată de Complexul Energetic Oltenia.
Comentarii prin facebook