Niciun leu nu este prevăzut în bugetul pe 2015 pentru construirea de parcări supraterane în zona centrală a Timișoarei. Asta, deși, până la finalul anului, zece străzi și patru piețe vor deveni exclusiv pietonale, iar parcarea este deja o adevărată aventură în Cetate. Primarul Nicolae Robu spune că nu există momentan soluții, dar, dacă problemele se vor rezolva, vor fi făcute rectificări bugetare.
Unul dintre subiectele dezbaterii pe bugetul Timișoara a fost cel al parcărilor din zona centrală a orașului. Planurile municipalității includeau, teoretic, ridicarea a două astfel de parcări supraterane: una în Piața Ferdinand Foch, în spatele magazinului Bega, cealaltă în zona Oituz. De acestea pare să se fi ales praful, cel puțin în acest moment. „Aș vrea să știu care bugetul pentru parcările supraterane care să preia, să descarce aglomerarea care se va crea în zona centrală, după finalizarea lucrărilor de reabilitare din Cetate”, l-a întrebat pe primarul Nicolae Robu consilierul Simion Moșiu, actual PNL, fost PDL.
„Nu am prevăzut bani pentru parcările supraterane, dar în momentul de față nu mai avem terenul pe care am vrut să facem în spatele magazinului Bega. Acesta a intrat în proprietatea Bega Grup, noi am atacat la OCPI în prima fază și vom merge în instanță dacă este necesar, dar, oricum, până la finalizarea procesului nu vom putea construi. La Oituz nu am ajuns la înțelegere cu UVT, pentru a ne ceda clădirea popotei. Deocamdată nu avem terenuri, dar dacă vom ajunge să rezolvăm problma terenurilor, vom face rectificare și vom prevedea bani”, a răspuns Robu. Moșiu a insistat însă pe subiectul parcărilor pe structură metalică, dând exemplul Belgradului, unde, spune el, prețul este de aproximativ 230 euro/metru pătrat, iar parcările de acest gen au două-trei etaje.
Primarul nu pare însă să agreeze o astfel de variantă. „Noi ne focalizăm pe mari parcări în zona centrului istoric. În zona popotei de la Oituz, mizez pe o parcare de 1.000 de locuri, P+10, pe modelul marii parcării din Veneția, așa s-ar potrivi și aici. În partea cealaltă, a apărut litigiul cu Bega Grup, pentru că altfel am fi început deja lucrările. Mai e și Parcul Brătianu, dar acolo nu putem ajunge la o înțelegere cu proprietarii garajelor, care ne fac tot felul de plângeri că-i hărțuim, dar noi nu vrem decât să facem ceva în interesul Timișoarei”, a mai spus Robu. Dincolo de planuri și teorie, cert este un lucru: în câteva luni, parcarea mașinilor în zona Cetate va deveni un calvar și mai mare decât în prezent, iar soluțiile lipsesc, momentan, cu desăvârșire. Parcarea „ca la Veneția” sau cea subterană de sub Parcul Brătianu nu sunt, deocamdată, decât niște povești…
Comentarii prin facebook