Pista de doua milioane de euro spre Serbia, capcana pentru biciclisti / FOTO

Inaugurată oficial acum trei luni, pista de cicloturism spre Serbia pare să nu fie deloc prietenoasă pentru bicicliștii care se aventurează pe ea. A pățit-o, la finele săptămânii trecute, un timișorean care se bucură că, în cele din urmă, a ajuns întreg acasă. Pista a costat peste 2 milioane de euro și a avut nevoie de reparații chiar înainte de a fi… deschisă!

piata de biciclete serbia

În luna mai, autoritățile timișene inaugurau pista de biciclete spre Serbia. Aceasta are 37 kilometri și pleacă din zona Podului Modoș, pe coronamentul digului de apărare împotriva inundațiilor, până la graniță. Ea a fost realizată de Administraţia Bazinală de Apă Banat (ABAB), în parteneriat cu Consiliul Judeţean Timiş şi Primăria Zrenianin, prin Programul IPA de Cooperare Transfrontalieră România-Republica Serbia. Lucrările au început în mai 2014, fiind executate de o firmă din județul Argeș, și au costat 2,3 milioane de euro. Bicicliștii au luat cu asalt traseul, mai ales că vremea bună te invită la mișcare, iar o pistă teoretic ca-n palmă nu poate fi decât foarte tentantă. Practic însă, unii au avut parte de surprize cât se poate de neplăcute.

A pățit-o, la finele săptămânii trecute, un timișorean care a vrut să petreacă o zi în aer liber, pe bicicletă. Acum regretă că a ales această variantă și spune că nu înțelege de ce a fost nevoie de atât de mulți bani pentru o lucrare atât de proastă. Omul a plecat pedalând din Timișoara. „Am făcut pană de două ori în jumătate de oră, în timp ce mă îndreptam pe pista de biciclete special amenajată de la Sânmihaiu Român spre Răuţi. E strigător la cer ce se întâmplă! Până la Sânmihaiu Român, pista e excelentă, dar după ce treci de comună este jale. Pista e plină de pietriş, care nu ştiu cum a ajuns acolo. Este bătaie de joc! În afară de mine am mai văzut pe cineva care şi-a schimbat roata, cred că tot din cauza stării jalnice a pistei”, spune Daniel G. Pentru ca experiența să fie total ratată, din cauză că a făcut pană, tânărul a și căzut pe pista plină de pietricele, alegându-se cu julituri serioase pe mâini și pe picioare.

Încă din primăvară, mai mulți bicicliști au remarcat calitatea proastă a asfaltului pe unele porțiuni, dar și faptul că unii șoferi au urcat cu tupeu cu mașinile pe pistă, deși accesul este interzis. În aceste condiții, traseul a avut nevoie de reparații de dinaint de a fi oficial deschis traficului. Pista de cicloturism va lega, cândva, Timișoara de Zrenjanin. În partea sârbă nu au fost însă realizați decât șapte kilometri și ar mai trebui încă 34, pentru a se ajunge efectiv în România. Construcția pistei în partea sârbă ar putea începe abia în 2016, cu termen de finalizare un an mai târziu, pentru că abia în septembrie va începe o nouă sesiune de depunere de proiecte pe fonduri transfrontaliere.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

Emil a spus: (August 25th, 2015 at 11:28 )

Este foarte ciudată această apetență a Primăriei Timișoara pe3ntru tot felul de firme din Argeș, Ilfov, București, care înhață proiecte făcute cu banii publici, sume serioase. Calitatea realizărilor acestor firme lasă de dorit. Spre exemplu, anveloparea blocurilor din Calea Șagului se face cu firme din București, care lucrează prost, în dorul lelii, toți niște „doreli” de înaltă clasă. Cum explică Robu chestia asta?

nelu a spus: (August 25th, 2015 at 12:28 )

ATENTIE…..nu primaria sa ocupat ci CJT., sunt lucrari care se intind in judet nu doar in oras……..

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

De la tramvaie la beculete. RATT ar putea gestiona si iluminatul public din Timisoara

Dacă tot a „rezolvat” problema întârzierilor autobuzelor și tramvaielor, de ce nu și-ar extinde RATT activitatea? S-ar putea ocupa, de exemplu, de iluminatul stradal și de luminițele colorate de sărbători! Consilierii locali au fost de acord cu realizarea unui studiu prin care acest serviciu să poată fi atribuit direct regiei de transport. RATT ar trebui să devină însă societate comercială.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la tramvaie la beculete. RATT ar putea gestiona si iluminatul public din Timisoara
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Cabinetul lui Mihai Tudose a fost votat de PSD. Exista vicepremier fara portofoliu

Comitetul Executiv al PSD a validat lista miniștrilor care vor face parte din Cabinetul Mihai Tudose. Lista a fost votată cu o singură abținere, aparținând lui Nicolae Bănicioiu. Din noul executiv vor face parte mai mulți miniștri care au activat și în Guvernul Grindeanu și apoi au votat împotriva acestuia.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cabinetul lui Mihai Tudose a fost votat de PSD. Exista vicepremier fara portofoliu
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Dacă tot a „rezolvat” problema întârzierilor autobuzelor și tramvaielor, de ce nu și-ar extinde RATT activitatea? S-ar putea ocupa, de exemplu, de iluminatul stradal și de luminițele colorate de sărbători! Consilierii locali au fost de acord cu realizarea unui studiu prin care acest serviciu să poată fi atribuit direct regiei de transport. RATT ar trebui să devină însă societate comercială.
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la tramvaie la beculete. RATT ar putea gestiona si iluminatul public din Timisoara
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top