Adio, Rosign! SDM cere verde pentru semafoare si stalpisori

După 14 ani în care a făcut tot ce a vrut pe străzile din Timișoara, punând semne de circulație unde a avut chef, fără să ceară voie de la nimeni, Rosign și-a pierdut monopolul la semnalizarea rutieră. Consilierii locali trebuie acum să fie de acord cu intrarea SDM în această schemă, la un preț încă necunoscut.

strada-musicescu13

În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, într-o societate nou înființată, SC Rosign SRL. Era acționari la aceeași firmă, la acel moment, Elba SA, SC Macropus SRL și SC Rassco Trafic SRL din Bucuresti. În octombrie același an, SC Rosign SRL a primit cadou, de la CL Timișoara, exclusivitatea pe 14 ani pe tot ce înseamnă marcaje, semnalizări și semaforizări. Rosign a preluat, cu această ocazie, și contractul privind lucrările de semnalizare rutieră încheiat, în ianuarie 1999, între PMT și şi S.C. Drumuri Municipale S.A. În 2005, AGA de la SDM, deci tot consilierii locali, a decis vânzarea acțiunilor deținute la Rosign către SC Elba Com, o firmă nou înființată. În aceste condiții, CL Timișoara a scăpat definitiv de sub control activitatea de semnalizare rutieră din oraș. Ce a urmat? Timișoara a devenit, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie nici măcar de acordul Comisiei de circulație pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei. Numai în perioada 2001-2006, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro. În 2013, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs PMT un prejudiciu de 3,7 milioane de lei.

Citește și: „Superoferta” de la Rosign: semafoare de doua milioane de euro pe an

Între timp, contractul cu Rosign a expirat, astfel că, în viitorul plen, consilierii locali trebuie să aprobe proiectul de hotărâre „privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului «Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara», precum şi aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii”. SDM se va ocupa de „elaborarea, împreună cu organele Ministerului de Interne, a studiilor de trafic (…) organizarea circulației rutiere și optimizarea traseelor în funcție de fluxurile de vehicule și pietoni, prin lucrări și amenajări rutiere, instalații de dirijare și semnalizare, amplasarea și montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor și a altor instalații de avertizare, realizarea și menținerea în perfectă stare de funcționare a instalațiilor de dirijare a circulației, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere și a marcajelor, perfecționarea și modernizarea mijloacelor de semnalizare și avertizare rutieră și de dirijare a circulației”.

Citește și: A plecat Rosign, vine SDM? Cine va planta indicatoare rutiere pana in… 2031

Cât va costa? Nu se știe, pentru că, precizează contractul propus spre vot, „nivelul prețurilor și/sau al tarifelor executate se fundamentează de operator (…) prețurile și/sau tarifele pentru plata serviciului se propun de către operator și se stabilesc, se ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara”. Nu se știe nici care este redevența care va fi plătită de SDM, pentru că procentul nu este trecut în proiectul publicat pe site-ul PMT, dar s-a stabilit totuși că plata serviciilor prestate se face lunar, pe baza facturilor.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Corto Maltese a spus: (May 9th, 2016 at 15:25 )

Rosignul și-a făcut suma și s-a cărat. Au încasat peste 4 milioane de euro de la PMT, împânzind orașul cu indicatoare auto, până la greață și absurd. Totul pentru bani, pentru că așa a fost „dres” contractul. Să ne așteptăm la repetarea porcăriei, dar pe cai mai mari, cu această Semaforiadă care a răscolit Timișoara, distrugând asfaltul, carobail & trotuare, plus spații verzi. Au pus semafoare peste tot, unde vrei și unde nu vrei. Ridicol și scandalos rămâne faptul că au evitat cu grijă să pună semafoare la intersecția Calea Șagului/ Ana Ipătescu, unde chiar că sunt necesare. În rest, să ne așteptăm la o mare gaură în bugetul local, pentru că nota de plată nu o va achita Uniunea Europeană, ci chiar PMT-ul (din banii noștri, of course). Tot așa și pentru cele 7 water-taxis care vor prinde buruieni și pânze de păianjen în depoul RATT, pentru că nu vor ieși prea curând pe „traseu”.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

rebreanu

Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani

Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Noul Hyundai i20 Active - Casa Auto Timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Uber

Sport vezi arhiva Sport

Centrul de Echitatie Herneacova

Social vezi arhiva Social

UVT

Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Studenţii români ar putea testa cum e să înveți, pentru o anumită perioadă, într-o altă universitate din țară, iar apoi cursurile şi notele obţinute să le fie recunoscute şi la universităţile de la care provin. Sistemul este funcţional la nivel european, prin intermediul Programului Erasmus, iar Universitatea de Vest susține introducerea lui în România.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vest sustine mobilitatea interna in sistemul de invatamant romanesc
Cel târziu în 2018 va începe șantierul pe una dintre cele mai circulate artere din Timișoara. Bd. Rebreanu – Bulbuca va avea, la finalul lucrărilor, câte trei benzi pe sens. Aceeași șosea a fost reabilitată în anii 2007-2008, de o firmă a omului de afaceri Georgică Cornu, iar lucrarea a fost cu probleme de la bun început.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se mai pune de-un santier mare in Timisoara: trei benzi pe Bd. Rebreanu – Bulbuca, peste vreo doi ani
Legenda spune că numai copiii neastâmpărați primesc nuiele în seara de Moș Nicolae, însă, în zilele noastre, bețele sunt atât de amuzante, încât nu pot privite ca o pedeapsă. Primii comercianți au ieșit pe strada Mărășești, iar oferta este colorată și diversă. Sunt multe motive populare, dar și linguri de lemn!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mos Nicolae vine… cu lingura de lemn! / FOTO
Primăria Timișoara pune în aplicare un plan mai vechi, început anul trecut. Este vorba despre transformarea în străzi pietonale, cu acces interzis pentru mașini, a două artere. Prima dintre ele, pe care mașinile nu au voie de ceva timp, a intrat deja în lucru, iar cealaltă urmează. Alte locuri de parcare vor dispărea cu această ocazie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Inca doua strazi pietonale in centrul Timisoarei / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top