Adio, Rosign! SDM cere verde pentru semafoare si stalpisori

După 14 ani în care a făcut tot ce a vrut pe străzile din Timișoara, punând semne de circulație unde a avut chef, fără să ceară voie de la nimeni, Rosign și-a pierdut monopolul la semnalizarea rutieră. Consilierii locali trebuie acum să fie de acord cu intrarea SDM în această schemă, la un preț încă necunoscut.

strada-musicescu13

În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, într-o societate nou înființată, SC Rosign SRL. Era acționari la aceeași firmă, la acel moment, Elba SA, SC Macropus SRL și SC Rassco Trafic SRL din Bucuresti. În octombrie același an, SC Rosign SRL a primit cadou, de la CL Timișoara, exclusivitatea pe 14 ani pe tot ce înseamnă marcaje, semnalizări și semaforizări. Rosign a preluat, cu această ocazie, și contractul privind lucrările de semnalizare rutieră încheiat, în ianuarie 1999, între PMT și şi S.C. Drumuri Municipale S.A. În 2005, AGA de la SDM, deci tot consilierii locali, a decis vânzarea acțiunilor deținute la Rosign către SC Elba Com, o firmă nou înființată. În aceste condiții, CL Timișoara a scăpat definitiv de sub control activitatea de semnalizare rutieră din oraș. Ce a urmat? Timișoara a devenit, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie nici măcar de acordul Comisiei de circulație pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei. Numai în perioada 2001-2006, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro. În 2013, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs PMT un prejudiciu de 3,7 milioane de lei.

Citește și: „Superoferta” de la Rosign: semafoare de doua milioane de euro pe an

Între timp, contractul cu Rosign a expirat, astfel că, în viitorul plen, consilierii locali trebuie să aprobe proiectul de hotărâre „privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului «Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara», precum şi aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii”. SDM se va ocupa de „elaborarea, împreună cu organele Ministerului de Interne, a studiilor de trafic (…) organizarea circulației rutiere și optimizarea traseelor în funcție de fluxurile de vehicule și pietoni, prin lucrări și amenajări rutiere, instalații de dirijare și semnalizare, amplasarea și montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor și a altor instalații de avertizare, realizarea și menținerea în perfectă stare de funcționare a instalațiilor de dirijare a circulației, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere și a marcajelor, perfecționarea și modernizarea mijloacelor de semnalizare și avertizare rutieră și de dirijare a circulației”.

Citește și: A plecat Rosign, vine SDM? Cine va planta indicatoare rutiere pana in… 2031

Cât va costa? Nu se știe, pentru că, precizează contractul propus spre vot, „nivelul prețurilor și/sau al tarifelor executate se fundamentează de operator (…) prețurile și/sau tarifele pentru plata serviciului se propun de către operator și se stabilesc, se ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara”. Nu se știe nici care este redevența care va fi plătită de SDM, pentru că procentul nu este trecut în proiectul publicat pe site-ul PMT, dar s-a stabilit totuși că plata serviciilor prestate se face lunar, pe baza facturilor.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Corto Maltese a spus: (May 9th, 2016 at 15:25 )

Rosignul și-a făcut suma și s-a cărat. Au încasat peste 4 milioane de euro de la PMT, împânzind orașul cu indicatoare auto, până la greață și absurd. Totul pentru bani, pentru că așa a fost „dres” contractul. Să ne așteptăm la repetarea porcăriei, dar pe cai mai mari, cu această Semaforiadă care a răscolit Timișoara, distrugând asfaltul, carobail & trotuare, plus spații verzi. Au pus semafoare peste tot, unde vrei și unde nu vrei. Ridicol și scandalos rămâne faptul că au evitat cu grijă să pună semafoare la intersecția Calea Șagului/ Ana Ipătescu, unde chiar că sunt necesare. În rest, să ne așteptăm la o mare gaură în bugetul local, pentru că nota de plată nu o va achita Uniunea Europeană, ci chiar PMT-ul (din banii noștri, of course). Tot așa și pentru cele 7 water-taxis care vor prinde buruieni și pânze de păianjen în depoul RATT, pentru că nu vor ieși prea curând pe „traseu”.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Centura de Sud are primul termen in instanta. CNAIR: Nu putem spune când vor începe lucrările

După o licitație începută în vara anului trecut, cu numeroase prelungiri, la finele lunii februarie 2018 a fost anunțat câștigătorul licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Rezultatul a fost contestat, astfel că acum urmează lupta în instanță. Timișorenilor nu le rămâne decât să îndrăznească să creadă. Și să aștepte.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centura de Sud are primul termen in instanta. CNAIR: Nu putem spune când vor începe lucrările

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt pe cale de a fi rezolvate două probleme care au ținut agenda publică în ultimii ani. Una dintre ele ar putea sărăci cu 6 milioane de euro bugetul local, iar cealaltă ține de istoria recentă a Timișoarei și ambele depinde de București. Primarul Nicolae Robu nu dă detalii, dar anunță că lucrurile sunt pe drumul cel bun.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu, mesaj de la 3.200 de kilometri: sunt aproape rezolvate problemele cu vaporasele si Muzeul Revolutiei
Elevi din Maramureș, Neamț, Harghita dar și Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Alba, Gorj, Dolj, Mehedinţi sau Bihor, precum și din Republica Moldova au venit, la Politehnica Timișoara, pentru... o punte între generații. Sunt în jur de 1.000 și, după o seară relaxantă, la Grădina de Vară Capitol, sâmbătă se vor întrece în șapte concursuri speciale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asalt la Politehnică: 1.000 de elevi din țară și din Republica Moldova se întrec în 7 concursuri
Dacă echipele din Timişoara, mai ales din prima ligă, au fost pregătite de nume ilustre ca Florin Marin, Leo Grozavu, Ionuţ Popa, şi mai nou Rică Neaga, un timişorean face istorie la alte echipe. Alex Pelici a eliminat FCSB doi ani la rând din Cupa României, în acest an dând efectiv de pământ cu echipa bucureşteană, dar „profeţii” nu sunt recunoscuţi la ei acasă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sibiul lui Pelici se impune la limită în Ciarda Roșie
Stadionul din Calea Buziașului o să arate cam ca „Ilie Oană” din Ploiești. Asta a anunțat, vineri, primarul Nicolae Robu, la o zi după ce deputatul PNL Marilen Pirtea spunea că ar trebui căutate și alte surse de finanțare pentru o arenă destinată rugby-ului. Stadionul din Ploiești, construit în 2011, a costat 18 milioane de euro.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Stadion de 17 milioane de euro, inspiratie pentru arena de rugby din Buziasului. Robu: In 2020 se deschide
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top