Adio, Rosign! SDM cere verde pentru semafoare si stalpisori

După 14 ani în care a făcut tot ce a vrut pe străzile din Timișoara, punând semne de circulație unde a avut chef, fără să ceară voie de la nimeni, Rosign și-a pierdut monopolul la semnalizarea rutieră. Consilierii locali trebuie acum să fie de acord cu intrarea SDM în această schemă, la un preț încă necunoscut.

strada-musicescu13

În 2001, Consiliul Local Timișoara a hotărât ca SDM SA să intre, cu o cotă de 35%, cu întreaga secție de semnalizări rutiere, într-o societate nou înființată, SC Rosign SRL. Era acționari la aceeași firmă, la acel moment, Elba SA, SC Macropus SRL și SC Rassco Trafic SRL din Bucuresti. În octombrie același an, SC Rosign SRL a primit cadou, de la CL Timișoara, exclusivitatea pe 14 ani pe tot ce înseamnă marcaje, semnalizări și semaforizări. Rosign a preluat, cu această ocazie, și contractul privind lucrările de semnalizare rutieră încheiat, în ianuarie 1999, între PMT și şi S.C. Drumuri Municipale S.A. În 2005, AGA de la SDM, deci tot consilierii locali, a decis vânzarea acțiunilor deținute la Rosign către SC Elba Com, o firmă nou înființată. În aceste condiții, CL Timișoara a scăpat definitiv de sub control activitatea de semnalizare rutieră din oraș. Ce a urmat? Timișoara a devenit, probabil, cel mai semnalizat oraș din Europa, în condițiile în care Rosign nu avea nevoie nici măcar de acordul Comisiei de circulație pentru a pune indicatoare și stâlpișori. Totul, pe bani grei. Numai în perioada 2001-2006, în conturile Rosign au ajuns peste 4,3 milioane de euro. În 2013, un raport al Curții de Conturi, bazat pe un act al Gărzii Financiare, arăta că, în perioada 2010-2012, Rosign ar fi produs PMT un prejudiciu de 3,7 milioane de lei.

Citește și: „Superoferta” de la Rosign: semafoare de doua milioane de euro pe an

Între timp, contractul cu Rosign a expirat, astfel că, în viitorul plen, consilierii locali trebuie să aprobe proiectul de hotărâre „privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului «Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara», precum şi aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii”. SDM se va ocupa de „elaborarea, împreună cu organele Ministerului de Interne, a studiilor de trafic (…) organizarea circulației rutiere și optimizarea traseelor în funcție de fluxurile de vehicule și pietoni, prin lucrări și amenajări rutiere, instalații de dirijare și semnalizare, amplasarea și montarea indicatoarelor rutiere, a marcajelor și a altor instalații de avertizare, realizarea și menținerea în perfectă stare de funcționare a instalațiilor de dirijare a circulației, a semafoarelor, a indicatoarelor rutiere și a marcajelor, perfecționarea și modernizarea mijloacelor de semnalizare și avertizare rutieră și de dirijare a circulației”.

Citește și: A plecat Rosign, vine SDM? Cine va planta indicatoare rutiere pana in… 2031

Cât va costa? Nu se știe, pentru că, precizează contractul propus spre vot, „nivelul prețurilor și/sau al tarifelor executate se fundamentează de operator (…) prețurile și/sau tarifele pentru plata serviciului se propun de către operator și se stabilesc, se ajustează sau se modifică prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara”. Nu se știe nici care este redevența care va fi plătită de SDM, pentru că procentul nu este trecut în proiectul publicat pe site-ul PMT, dar s-a stabilit totuși că plata serviciilor prestate se face lunar, pe baza facturilor.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Corto Maltese a spus: (May 9th, 2016 at 15:25 )

Rosignul și-a făcut suma și s-a cărat. Au încasat peste 4 milioane de euro de la PMT, împânzind orașul cu indicatoare auto, până la greață și absurd. Totul pentru bani, pentru că așa a fost „dres” contractul. Să ne așteptăm la repetarea porcăriei, dar pe cai mai mari, cu această Semaforiadă care a răscolit Timișoara, distrugând asfaltul, carobail & trotuare, plus spații verzi. Au pus semafoare peste tot, unde vrei și unde nu vrei. Ridicol și scandalos rămâne faptul că au evitat cu grijă să pună semafoare la intersecția Calea Șagului/ Ana Ipătescu, unde chiar că sunt necesare. În rest, să ne așteptăm la o mare gaură în bugetul local, pentru că nota de plată nu o va achita Uniunea Europeană, ci chiar PMT-ul (din banii noștri, of course). Tot așa și pentru cele 7 water-taxis care vor prinde buruieni și pânze de păianjen în depoul RATT, pentru că nu vor ieși prea curând pe „traseu”.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Încă 200 de locuri de parcare la Aeroportul Timișoara. Se schimbă și modul de acces / FOTO

Noua parcare amenajată în partea dreaptă a drumului județean de legătură cu aeroportul, o investiție de 300.000 de euro, va fi deschisă marți, 19 iunie. De acum, în parcarea AIT se va intra prin parcarea nouă, situată în partea dreaptă înainte de sensul giratoriu, și se va ieși prin cele trei bretele de acces din sensul giratoriu.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Încă 200 de locuri de parcare la Aeroportul Timișoara. Se schimbă și modul de acces / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cel mai controversat concurs de angajare organizat de Primăria Timișoara în ultima perioadă a fost suspendat! A reclamat nereguli către ANFP chiar cea care l-a organizat, adică șefa Serviciului Resurse Umane al PMT. Printre respinși s-a numărat consilierul județean PSD Romanița Jumanca. Acesta ar fi vrut să ajungă funcționar public pentru a-și putea deschide ușa către funcția de prefect.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Concursul de la Primăria Timișoara la care a căzut cu brio Romanița Jumanca, suspendat de ANFP
Timișorenii din Calea Lipovei amendați fiindcă au vrut să nu mai aibă noroi în fața casei sunt buni de plată. Ei ar fi trebuit să aibă autorizație de construire pentru pavelele și iarba respective. Primarul Nicolae Robu admite că polițiștii locali ar trebuit să dea dovadă de... discernământ și să le dea oamenilor doar un avertisment.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu, despre timișorenii amendați că au pus iarbă în fața casei: Când faci bine, trebuie să-l faci respectând legea
Nicio lucrare de amenajare nu poate fi făcută, la Timișoara, fără... tăieri de copaci. Aceasta pare fi concluzia ultimelor șantiere deschise în oraș. De această dată, au căzut sub drujbe o parte din copacii de pe Bd. Mihai Viteazu, pe partea pe care se află Direcția Apelor. UPDATE: Cei doi arbori tăiați marți erau, conform reprezentanților PMT, uscați și erau un pericol pentru trecători.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Refacem carosabilul, scoatem si drujba! Pe Bd. Mihai Viteazu se taie niște copaci UPATE: PMT spune că erau uscați/ FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com