Vânzările de bere au scăzut în primul trimestru cu 2% faţă de perioada similară a anului trecut. Acestea sunt însă mai mici cu 25 de procente comparativ cu intervalul ianuarie-martie din 2008, considerat anul de vârf al industriei berii.
„Nu putem estima cum va evolua piaţa în acest an, pentru că în 2010 piaţa a scăzut în primul semestru, dar a crescut în a doua jumătate a anului. În 2009 ambele semestre au fost de scădere”, a declarat Constantin Bratu, directorul executiv al asociaţiei Berarii României. În primele trei luni ale acestui an, românii au băut 2,8 milioane hectolitri de bere. Conform statisticilor, un român muncește jumătate de oră pentru un litru de bere, în condițiile în care media europeană este de opt minute. Românii preferă, în proporție de 70-75%, să bea bere acasă, nu în baruri sau restaurante. Aproape jumătate din vânzări sunt reprezentate de berea la PET, 32%, de berea la sticlă, și 16%, de cea la doză. Piața berii din România este estimată la două miliarde de euro. În ultimii doi ani, ea a scăzut cu 16 procente. Cota maximă în ceea ce privește vânzările a fost atinsă în 2008, cu 20,2 milioane de hectolitri. Circa 99% din berea vândută în România este produsă în țară.
Comentarii prin facebook