Angajații Timpark sunt în prag de grevă, după ce au fost anunțați că, din 15 ianuarie, vor primi doar 75% din salariu pe următoarele două luni. Măsura afectează toți angajații Societății Drumuri Municipale și a fost decisă în decembrie, pe motiv că iarna nu se pot face lucrări în construcții. Sistemul de parcare funcționează însă în regim normal, indiferent de vreme.
Fuziunea mult dorită de primarul Nicolae Robu dintre ADP și SDM, încheiată în luna septembrie a anului 2013, își face simțite primele efecte negative pentru angajați. Aceștia vor avea program de lucru redus la 75% din ore, coroborat cu diminuarea cu reducerea salariului. Măsura a fost luată de CA al SDM pe 10 decembrie 2013, „având în vedere că programul de lucru al societății este determinat de natura lucrărilor de construcții, care se desfășoară preponderent în aer liber, iar această activitate nu se poate desfășura în perioada de iarnă în condiții normale, coroborat cu situația economico-financiară a societății”.
Deși sistemul Timpark nu este sub nicio formă meteo-dependent, reducerea îi afectează și angajații de aici. „Societatea având lucrările închise pe perioada iernii, suntem intr-un mic impas. Hotărârea CA a fost accesarea unui ajutor de la Casa Constructorilor, de 75% din salariu, pentru a-i plăti pe oameni și pentru a face o mică economie la fondul de salarii. Hotărârea a fost unitară pentru toată societatea, pentru a nu face discriminări, urmând ca noi să ne desfășuram activitatea la un nivel mai redus, dar asigurând funcționalitatea sistemului”, explică Ionel Ursu, șeful sistemului de parcare.
El admite, cu jumătate de gură, că Timpark este victima fuziunii dintre ADP și SDM. „Specificul activității de la Timpark este altul, nu depinde de anotimp, și timp de 15 ani nu a apărut această problemă. Acum s-a ivit pentru că suntem o altă societate, cu alt specific, la alt nivel, cu 350 de angajați, și astea sunt problemele societății”, a mai spus Ursu. Casa Constructorilor, un fel de casă de ajutor la care fiecare angajat afiliat plăteste 1% din salariu în fiecare lună. În cele două luni în care măsura va fi în vigoare, iar banii de salarii vor veni din această sursă, economia făcută de SDM va fi de circa 1,5 miliarde lei.
Timpark are în jur de 60 de angajați. „Trebuie să venim la serviciu șase ore și să fim plătiți cu 75% din salariu. Nimeni nu este de acord, pentru că noi am pierdut enorm la fuziune, și la bani, am pierdut și tichetele de masă. Cum se va lucra doar șase ore, când sistemul funcționează de la ora 8 la 17? Cum se vor împărți oamenii, când oamenii sunt extrem de puțini? Acum 11 ani, când m-am angajat eu, erau 18 echipaje de control. Acum sunt cel mult jumătate, zonele sunt mult mari, se lucrează în condiții mult mai grele. Cum se vor împărți? Tichetele de parcare s-au scos, barierele s-au desființat, normal că veniturile s-au diminuat”, susține Horia Panc, de la Serviciul blocări roți.
Cel mai mare susținător al fuziunii ADP și SDM a fost primarul Nicolae Robu. „Cele două societăţi, Drumuri Municipale şi ADP, mi-au creat de la începutul mandatului foarte multe nemulţumiri. În curând vor fuziona şi să sperăm că în noua configuraţie, care va avea o nouă structură de conducere, lucrurile vor merge mai bine”, declara liberalul, în mai 2013. În aceeași lună, SDM primise cadou un milion de euro de la bugetul local, ca să nu intre în faliment.
Comentarii prin facebook