Drumul de legătură pe patru benzi între A1 și DN69 a fost scos la licitație de proiect. Compania Națională de Drumuri a publicat pe SEAP anunțul legat de această lucrare. Șoseaua ar urma să aibă 7,9 kilometri şi să se intersecteze cu drumul naţional Timişoara-Arad, în zona drumului către Sînandrei.
În luna mai, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, anunța, pe șosea, la bifurcația către Sînandrei, că este nevoie de un drum de legătură între DN 69 şi nodul de la Giarmata. „De la ieşirea din Timişoara sunt patru benzi. Iniţial, aliniamentul acelui drum de acces spre autostradă ieşea în altă parte (…) Trebuie să refacem aliniamentul în aşa fel încât acel drum de 7,9 kilometri să ajungă la drumul naţional (…) Având în vedere că era un studiu de fezabilitate făcut pe un aliniament vechi, ne-am uitat şi, din aliniamentul vechi se păstrează fix jumătate, deci pe jumătate trebuie reactualizat studiul de fezabilitate, iar pe cealaltă jumătate va trebui să facem un studiu de fezabilitate de la zero. Va trebui făcută licitaţie deschisă (….) Putem lansa licitaţia în decembrie anul acesta”, declara, pe marginea șoselei, în 18 mai, Dan Șova.
Pe 21 noiembrie, CNADNR a lansat, pe SEAP cererea de oferte cu denumirea: „Elaborare Studiu de Fezabilitate pentru «Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69»”. Este vorba despre același drum despre care vorbea fostul ministru Șova. Anunțul implică un contract de achiziții publice, dar și „descrierea succintă a contractului sau a achiziției/achizițiilor”. Este vorba despre „servicii de arhitectură; servicii de inginerie și servicii integrate de inginerie; servicii de amenajare urbană și servicii de arhitectură peisagistică; servicii conexe de consultanță științifică și tehnică; servicii de testare și analiza tehnică”.
Valoarea estimată a contractului de 572.119 lei, fără TVA, și include și suma de 27.244 lei, fără TVA, „reprezentând cheltuieli diverse și neprevăzute în procent de 5% din valoarea serviciilor”. Pe scurt, actuala licitație urmează să desemneze firma care va realiza atât studiul de fezabilitate și proiectul tehnic, cât și întreaga documentație pentru aplicare la programe de finanțare, respectiv lansarea licitației în vederea desemnării constructorului. Șoseaua va avea patru benzi și un lucru este sigur: momentan nu există finanțare externă pentru realizarea acestor lucrări. Termenul estimat pentru obiectul acestei licitații este șase luni.
Comentarii prin facebook