Inca un pas spre… metrou! Planuri pentru un tunel de peste 10 kilometri pe sub Timisoara

Visul primarului Nicolae Robu de a avea la Timișoara metrou începe să prindă contur. Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

mtrou

Studiul a fost întocmit de SC Longhersin SRL, ai cărei specialiști au propus două variante. Prima dintre ele va fi supusă votului consilierilor locali și prevede „o lungime totală a tunelului de 10.200 metri, variantă ce va fi inclusă în Planul de Mobilitate pentru Polul de Creștere Timișoara”. „Calea ferată ce traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia. (…) traseul liniei de cale ferată prin oraş constituie un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a Municipiului Timişoara”, se precizează în referatul care însoțește proiectul.

Conform referatului întocmit de cei de la Direcția Tehnică a PMT și semnat de șeful acesteia, Culiță Chiș, dacă nu vor fi îngropate liniile de tren, traficul din Timișoara va deveni imposibil. „Linia de cale ferată se află pe un rambleu înalt de cca. 4,00 m, în lungime de cca. 5,5 km. În lungul traseului, CF linia este traversată în nouă puncte, din care cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată (…) Aceste pasaje creează noduri de strangulare a circulației rutiere datorită gabaritului de liberă trecere nerespectat (…) Dacă situația existentă nu se va modifica semnificativ și nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creșterii traficului auto, ducând la micșorarea vitezei de circulație, creând cozi de așteptare și în final ducând la blocarea circulației între partea de nord și de sud a orașului”, scrie în document. Studiul de prefezabilitate a fost realizat în ceva mai mult de patru luni, ambele variante prezentate de specialiști alegând aceeași soluție tehnică, adică tunelul.

robu cu casca

La începutul anului, primarul Nicolae Robu își explica, pe Facebook, insistența cu care aduce periodic în discuție tema metroului. „La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…) Ținând la Timişoara, consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul. Soluția cea mai bună pe termen lung era cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern (…) permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport”, conchidea Robu. Mai trebuie văzut de unde ar putea veni banii pentru o astfel de construcție, care, conform primarului, „ar costa de la 250 milioane de euro până la nu se știe cât…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

Gigi a spus: (octombrie 14th, 2015 at 17:27 )

Daca se doreste ducerea in subteran a liniei, de ce se mai largesc pasajele Jiul, Popa Sapca, si se mai face un pasaj la Solventul? Cand vor baga liniile in subteran, aceste pasaje vor disparea pentru a putea amenaja bulevardul de deasupra.

blue a spus: (octombrie 14th, 2015 at 19:37 )

Toate studiile alea de prefezabilitate si fezabilitate se fac la firmele de partid, asa-i? Si costa mult, expira repede si oricum nu sunt bani pentru lucrare. Hotzie pe fata, marca Lae.

koks a spus: (octombrie 15th, 2015 at 07:37 )

Poate ar fi mai ok sa se gandeasca la un proiect prin care liniile de tramvai si cale ferata sa vina pe sus. pe piloni. Modelul american.Cred ca ar fi mai ieftin si mai eficienta lucrarea.

birlic a spus: (octombrie 15th, 2015 at 09:54 )

desi am fost un aprig contestatar al acestui proiect,acum sunt convins ca este bun ,dar daca se mai tergiverseaza ,o sa moara proiect ,atunci lasati pasajele si apucativa de lucru .Succes

dani a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:16 )

de accord!…viziunea este buna dar fara cap! Calea ferata va intra in subteran, ce facem cu transportul de Marfa?…tot va fi nevoie de centura feroviara. In plus daca se vrea metrou sa se spuna pe fata si cine al va deservi, in fond traficul pe directive est-vest este semnificativ inferior celui de pe nord-sud si intre zonele limitrofe metropolitane. Metrou in Timisoara trebuie sa conecteze cat mai multor zone adiacente zonei centrale-in exteriorul inelul 3 sau 4 de circulatie.
In consecinta o linie de metrou de suprafata in continuarea celei din subteran este absolut necesara. Astfel in continuare ar trebui sa continue pe linia de cale ferata deja existenta Ronat-Solventul-Timisoara Sud -Giroc-Semenic-Zona Ind Buziasului si in continuare o extindere cu opriri in Mosnita-Ghiroda-Remetea si din nou Aeroport
Fara un astfel de inel de cale ferata care sa conecteze complet zona metropolitana nu putem vb despre fezabilitatea unui metrou in Timisoara vreodata.

blue a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:41 )

@Birlic. Ideea in sine nu este rea (si ca o paranteza – nu e ideea lui Robu!). Problema e ca desi se stie ca nu sunt bani, deci sanse ZERO de executie, Robu insista sa cheltuiasaca cateva zeci/sute de mii de Euro pe niste studii fara rost facute prin niste firme obscure.

Lae Baro$$anu a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:57 )

Fiecare statie de metru va fi prevazuta si cu statie interplanetara. Vine omul de la Chizatau, se da jos la mall, bea o cafa si dupa aceea fuga cu varza la piata pe Marte. Cine nu intelege chestiile astea banale nu are viziune, este ancorat in trecut si il voi calca cu Mertzanu meu spatial.

lui blue star ! a spus: (octombrie 16th, 2015 at 10:31 )

Bugetul Timisoarei pe 2015 APROBAT.
Sectiunea de Dezvoltare are alocata o suma de 441.356.140 de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 42,5% din total”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
adica peste 100.mil euro.
numai din alocarea a 50% din buget este posibila demararea proiectului..care poate fi finalizat in cativa ani.
fara o imprastiarea prea mare a fondurilor de investitie!
exclusiv doar din bugetul local.
daca se vrea!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


ISHO

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Distracție pe patine 29 noiembrie - 11 ianuarie

Sport vezi arhiva Sport

Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon

Un jucător de linia a doua este primul transfer al echipei bănățene de rugby pentru sezonul 2026. Este vorba despre Ștefan Iancu, un jucător în vârstă de 27 de ani. Iancu a jucat la CSM Știința Baia Mare cu începere din 2020, cu excepția unei scurte experiențe la Chinnor, în Anglia. Într-a doua parte a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jucător de națională, primul transfer la SCM USV Timișoara pentru noul sezon
L'architect du beaute

Social vezi arhiva Social

Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!

De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!

Economic vezi arhiva Economic

Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Luni, 22 decembrie, Admnistraţia Fondului de Mediu (AFM) a publicat lista proiectelor aprobate pentru finanțare prin Programul privind sistemele de alimentare cu apă, canalizare și epurare a apelor uzate. Pe al doilea loc la nivel naţional s-a situat obiectivul de investiții “Extinderea sistemelor de alimentare cu apa si canalizare menajera din comuna Moșnița Nouă, jud....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Moşniţa Nouă a câştigat o amplă finanţare pentru un proiect de extindere a sistemului de alimentare cu apa si canalizare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie, căldură în suflet și armonie, linişte şi foarte multă sănătate alături de cei dragi! Noi, cei de la deBanat.ro, vă mulțumim pentru că ne-ați fost alături și vă dorim s-aveți parte de cele mai frumoase sărbători cu putinţă. Crăciun fericit!
Citeşte tot articolul Citeste articolul Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!
În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport public care ar putea fi aplicat și în județul Timiș în perioada următoare. Acolo, este vorba despre Green Line, un sistem de transport integrat care conectează toate orașele Văii Jiului. Proiectul este rezultatul colaborării tuturor administrațiilor locale din Valea Jiului...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean
Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele Apei” care include mai multe organizații similare, care au muzee ale apei. Cu o finanțare de 60.000 de euro și o durată de 24 de luni, inițiativa reunește parteneri din trei țări europene: Stichting Museum BroekerVeiling (Olanda) – lider de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european
Luna decembrie aduce speranță și bucurie prin intermediul campaniei „Zâmbete în prag de sărbători”, organizată de Centrul de Suport Oncologic Nu Ești Singur, ajunsă în acest an la cea de-a patra ediție. În cadrul campaniei, 250 de cadouri au fost oferite pacienților care urmează tratamente oncologice la clinica Oncocenter, fiecare dar transformându-se într-un zâmbet și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Zâmbete în prag de sărbători” – ediția a IV-a, un gest de solidaritate pentru pacienții oncologici
Municipalitatea timișoreană e cu un pas mai aproape de realizarea unui proiect gândit de ani buni de zile, realizarea unei parcări în vecinătatea clădirii Pieței Iosefin. Acolo a funcționat în urmă cu mulți ani o parte din vechea piață, fiind cunoscută acea zonă pentru comercianții de pești de acvariu sau păsări ”de colivie”. Este un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria face parcare pe un teren în valoare de jumătate de milion de euro, lângă Piața Iosefin
Moşniţa Nouă va primi de la Administrația Fondului de Mediu (AFM) aproape două milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public. De acest proiect vor beneficia un număr de 23 de străzi din comună. Pe lista proiectelor aprobate pentru finanțare, în cadrul Programului privind ”Creșterea eficienței energetice a infrastructurii de iluminat public”, derulat prin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 23 de străzi din Moşniţa Nouă vor beneficia de iluminat public modern
Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara vor plăti acum mai mulți bani pentru folosirea curentului ”municipal” de la 1,40 de lei pe kilowatt, prețul plătit urcă la 1,90 de lei. Chiar și așa, primăria ne asigură că oferta lansată pentru acest serviciu este sub media prețurilor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara
Top
deBANAT.ro
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.