Inca un pas spre… metrou! Planuri pentru un tunel de peste 10 kilometri pe sub Timisoara

Visul primarului Nicolae Robu de a avea la Timișoara metrou începe să prindă contur. Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

mtrou

Studiul a fost întocmit de SC Longhersin SRL, ai cărei specialiști au propus două variante. Prima dintre ele va fi supusă votului consilierilor locali și prevede „o lungime totală a tunelului de 10.200 metri, variantă ce va fi inclusă în Planul de Mobilitate pentru Polul de Creștere Timișoara”. „Calea ferată ce traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia. (…) traseul liniei de cale ferată prin oraş constituie un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a Municipiului Timişoara”, se precizează în referatul care însoțește proiectul.

Conform referatului întocmit de cei de la Direcția Tehnică a PMT și semnat de șeful acesteia, Culiță Chiș, dacă nu vor fi îngropate liniile de tren, traficul din Timișoara va deveni imposibil. „Linia de cale ferată se află pe un rambleu înalt de cca. 4,00 m, în lungime de cca. 5,5 km. În lungul traseului, CF linia este traversată în nouă puncte, din care cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată (…) Aceste pasaje creează noduri de strangulare a circulației rutiere datorită gabaritului de liberă trecere nerespectat (…) Dacă situația existentă nu se va modifica semnificativ și nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creșterii traficului auto, ducând la micșorarea vitezei de circulație, creând cozi de așteptare și în final ducând la blocarea circulației între partea de nord și de sud a orașului”, scrie în document. Studiul de prefezabilitate a fost realizat în ceva mai mult de patru luni, ambele variante prezentate de specialiști alegând aceeași soluție tehnică, adică tunelul.

robu cu casca

La începutul anului, primarul Nicolae Robu își explica, pe Facebook, insistența cu care aduce periodic în discuție tema metroului. „La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…) Ținând la Timişoara, consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul. Soluția cea mai bună pe termen lung era cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern (…) permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport”, conchidea Robu. Mai trebuie văzut de unde ar putea veni banii pentru o astfel de construcție, care, conform primarului, „ar costa de la 250 milioane de euro până la nu se știe cât…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

Gigi a spus: (octombrie 14th, 2015 at 17:27 )

Daca se doreste ducerea in subteran a liniei, de ce se mai largesc pasajele Jiul, Popa Sapca, si se mai face un pasaj la Solventul? Cand vor baga liniile in subteran, aceste pasaje vor disparea pentru a putea amenaja bulevardul de deasupra.

blue a spus: (octombrie 14th, 2015 at 19:37 )

Toate studiile alea de prefezabilitate si fezabilitate se fac la firmele de partid, asa-i? Si costa mult, expira repede si oricum nu sunt bani pentru lucrare. Hotzie pe fata, marca Lae.

koks a spus: (octombrie 15th, 2015 at 07:37 )

Poate ar fi mai ok sa se gandeasca la un proiect prin care liniile de tramvai si cale ferata sa vina pe sus. pe piloni. Modelul american.Cred ca ar fi mai ieftin si mai eficienta lucrarea.

birlic a spus: (octombrie 15th, 2015 at 09:54 )

desi am fost un aprig contestatar al acestui proiect,acum sunt convins ca este bun ,dar daca se mai tergiverseaza ,o sa moara proiect ,atunci lasati pasajele si apucativa de lucru .Succes

dani a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:16 )

de accord!…viziunea este buna dar fara cap! Calea ferata va intra in subteran, ce facem cu transportul de Marfa?…tot va fi nevoie de centura feroviara. In plus daca se vrea metrou sa se spuna pe fata si cine al va deservi, in fond traficul pe directive est-vest este semnificativ inferior celui de pe nord-sud si intre zonele limitrofe metropolitane. Metrou in Timisoara trebuie sa conecteze cat mai multor zone adiacente zonei centrale-in exteriorul inelul 3 sau 4 de circulatie.
In consecinta o linie de metrou de suprafata in continuarea celei din subteran este absolut necesara. Astfel in continuare ar trebui sa continue pe linia de cale ferata deja existenta Ronat-Solventul-Timisoara Sud -Giroc-Semenic-Zona Ind Buziasului si in continuare o extindere cu opriri in Mosnita-Ghiroda-Remetea si din nou Aeroport
Fara un astfel de inel de cale ferata care sa conecteze complet zona metropolitana nu putem vb despre fezabilitatea unui metrou in Timisoara vreodata.

blue a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:41 )

@Birlic. Ideea in sine nu este rea (si ca o paranteza – nu e ideea lui Robu!). Problema e ca desi se stie ca nu sunt bani, deci sanse ZERO de executie, Robu insista sa cheltuiasaca cateva zeci/sute de mii de Euro pe niste studii fara rost facute prin niste firme obscure.

Lae Baro$$anu a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:57 )

Fiecare statie de metru va fi prevazuta si cu statie interplanetara. Vine omul de la Chizatau, se da jos la mall, bea o cafa si dupa aceea fuga cu varza la piata pe Marte. Cine nu intelege chestiile astea banale nu are viziune, este ancorat in trecut si il voi calca cu Mertzanu meu spatial.

lui blue star ! a spus: (octombrie 16th, 2015 at 10:31 )

Bugetul Timisoarei pe 2015 APROBAT.
Sectiunea de Dezvoltare are alocata o suma de 441.356.140 de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 42,5% din total”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
adica peste 100.mil euro.
numai din alocarea a 50% din buget este posibila demararea proiectului..care poate fi finalizat in cativa ani.
fara o imprastiarea prea mare a fondurilor de investitie!
exclusiv doar din bugetul local.
daca se vrea!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Expoziție de reptile vii 13 - 22 mai
Expoziție de reptile vii 13 - 22 mai

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Timişoara va fi gazdă pentru un meci oficial al Vulturilor

„Vulturii” lui Dragan Petricevic vor susţine următorul examen în precalificările FIBA EuroBasket 2025 în sala „Constantin Jude” din Timişoara. Meciul cu Luxemburg, al treilea cu antrenorul Dragan Petricevic pe banca tehnică, va avea loc în data de 30 iunie, fiind urmat, în 3 iulie, la Durres, de cel cu Albania. Vor fi ultimele partide disputate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişoara va fi gazdă pentru un meci oficial al Vulturilor
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Ambasadorul Irlandei în România s-a aflat în vizită la CCIA Timiș

Paul McGarry, ambasadorul Irlandei în România, a avut miercuri, cu prilejul vizitei oficiale la Timișoara, o întâlnire cu președintele CCIA Timiș, Florica Chiriță. Scopul vizitei a fost acela de intensificare a relațiilor de afaceri între cele două țări. Poziția geografică, forța de muncă bine calificată, sunt atuuri ale Timișului. „Dorim să creștem valoarea schimburilor comerciale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ambasadorul Irlandei în România s-a aflat în vizită la CCIA Timiș

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Judeţul Timiș va trimite spre Ucraina trei tiruri pline cu ajutoare. Acestea vor ajunge în zona Harkov, și vor conține medicamente, produse sanitare, dar și sisteme foto-voltaice. Sumele necesare au fost oferite, în cea mai mare parte, de Consiliul Județean Timiș. Derularea operațiunilor se va realiza prin intermediul Crucii Roșii. ”Conflictul din Ucraina a unit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Trei tiruri cu ajutoare pleacă din Timiș spre Ucraina
Paul McGarry, ambasadorul Irlandei în România, a avut miercuri, cu prilejul vizitei oficiale la Timișoara, o întâlnire cu președintele CCIA Timiș, Florica Chiriță. Scopul vizitei a fost acela de intensificare a relațiilor de afaceri între cele două țări. Poziția geografică, forța de muncă bine calificată, sunt atuuri ale Timișului. „Dorim să creștem valoarea schimburilor comerciale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ambasadorul Irlandei în România s-a aflat în vizită la CCIA Timiș
O importantă delegație din Germania, reprezentată la nivel academic, politic și economic, formată din reprezentanți ai mediului academic, oameni de afaceri, condusă de secretarul de stat Malte Krückels, s-a aflat miercuri, 25 mai 2022, în vizită la Universitatea Politehnica Timișoara. La sediul Bibliotecii UPT au fost semnate două acorduri de cooperare cu instituții de învățământ...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea Politehnica Timișoara a semnat două acorduri de colaborare cu instituții de învățământ superior din Germania/FOTO
Consiliul Local Timișoara a avut de dezbătut și aprobat, marți, bilanțul societății Horticultura SA, care aparține municipalității. Primarul Fritz a anunțat că acolo situația nu e deloc una bună, că s-au descoperit probleme în ceea ce privește raportarea profitului din anii trecuți și că va cere un control amănunțit a activității de anii trecuți. Desigur,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Administrația Fritz caută bube din bilanțurile din anii trecuți la Horticultura. Se va face un audit extins
Polițiștii Secției 1 Urbane Timișoara au reținut un bărbat, de 33 de ani, bănuit de comiterea unei infracțiuni de furt în formă continuată. Cel în cauză a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Timiș. La data 24 mai, în urma investigațiilor efectuate, polițiștii Secției 1 Poliție...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Hoţ „conştiincios”! A furat mai multe luni de la locul de muncă
Cinci școli din Timișoara vor fi ajutate de Primăria Timișoara să acceseze fonduri europene în vederea oferirii elevilor de pregătire profesională adaptată la cererile de pe piața muncii. Municipalitatea va suporta din bani de la buget coparticiparea proprie a școlilor la proiectele europene. Școlile respective sunt angajate în parteneriate în două proiecte importante pentru pregătirea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cinci școli timișorene vor primi, cu sprijinul primăriei, bani europeni pentru a pregăti elevi după cerințele de pe piața muncii
Top