Inca un pas spre… metrou! Planuri pentru un tunel de peste 10 kilometri pe sub Timisoara

Visul primarului Nicolae Robu de a avea la Timișoara metrou începe să prindă contur. Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

mtrou

Studiul a fost întocmit de SC Longhersin SRL, ai cărei specialiști au propus două variante. Prima dintre ele va fi supusă votului consilierilor locali și prevede „o lungime totală a tunelului de 10.200 metri, variantă ce va fi inclusă în Planul de Mobilitate pentru Polul de Creștere Timișoara”. „Calea ferată ce traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia. (…) traseul liniei de cale ferată prin oraş constituie un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a Municipiului Timişoara”, se precizează în referatul care însoțește proiectul.

Conform referatului întocmit de cei de la Direcția Tehnică a PMT și semnat de șeful acesteia, Culiță Chiș, dacă nu vor fi îngropate liniile de tren, traficul din Timișoara va deveni imposibil. „Linia de cale ferată se află pe un rambleu înalt de cca. 4,00 m, în lungime de cca. 5,5 km. În lungul traseului, CF linia este traversată în nouă puncte, din care cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată (…) Aceste pasaje creează noduri de strangulare a circulației rutiere datorită gabaritului de liberă trecere nerespectat (…) Dacă situația existentă nu se va modifica semnificativ și nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creșterii traficului auto, ducând la micșorarea vitezei de circulație, creând cozi de așteptare și în final ducând la blocarea circulației între partea de nord și de sud a orașului”, scrie în document. Studiul de prefezabilitate a fost realizat în ceva mai mult de patru luni, ambele variante prezentate de specialiști alegând aceeași soluție tehnică, adică tunelul.

robu cu casca

La începutul anului, primarul Nicolae Robu își explica, pe Facebook, insistența cu care aduce periodic în discuție tema metroului. „La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…) Ținând la Timişoara, consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul. Soluția cea mai bună pe termen lung era cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern (…) permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport”, conchidea Robu. Mai trebuie văzut de unde ar putea veni banii pentru o astfel de construcție, care, conform primarului, „ar costa de la 250 milioane de euro până la nu se știe cât…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

Gigi a spus: (octombrie 14th, 2015 at 17:27 )

Daca se doreste ducerea in subteran a liniei, de ce se mai largesc pasajele Jiul, Popa Sapca, si se mai face un pasaj la Solventul? Cand vor baga liniile in subteran, aceste pasaje vor disparea pentru a putea amenaja bulevardul de deasupra.

blue a spus: (octombrie 14th, 2015 at 19:37 )

Toate studiile alea de prefezabilitate si fezabilitate se fac la firmele de partid, asa-i? Si costa mult, expira repede si oricum nu sunt bani pentru lucrare. Hotzie pe fata, marca Lae.

koks a spus: (octombrie 15th, 2015 at 07:37 )

Poate ar fi mai ok sa se gandeasca la un proiect prin care liniile de tramvai si cale ferata sa vina pe sus. pe piloni. Modelul american.Cred ca ar fi mai ieftin si mai eficienta lucrarea.

birlic a spus: (octombrie 15th, 2015 at 09:54 )

desi am fost un aprig contestatar al acestui proiect,acum sunt convins ca este bun ,dar daca se mai tergiverseaza ,o sa moara proiect ,atunci lasati pasajele si apucativa de lucru .Succes

dani a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:16 )

de accord!…viziunea este buna dar fara cap! Calea ferata va intra in subteran, ce facem cu transportul de Marfa?…tot va fi nevoie de centura feroviara. In plus daca se vrea metrou sa se spuna pe fata si cine al va deservi, in fond traficul pe directive est-vest este semnificativ inferior celui de pe nord-sud si intre zonele limitrofe metropolitane. Metrou in Timisoara trebuie sa conecteze cat mai multor zone adiacente zonei centrale-in exteriorul inelul 3 sau 4 de circulatie.
In consecinta o linie de metrou de suprafata in continuarea celei din subteran este absolut necesara. Astfel in continuare ar trebui sa continue pe linia de cale ferata deja existenta Ronat-Solventul-Timisoara Sud -Giroc-Semenic-Zona Ind Buziasului si in continuare o extindere cu opriri in Mosnita-Ghiroda-Remetea si din nou Aeroport
Fara un astfel de inel de cale ferata care sa conecteze complet zona metropolitana nu putem vb despre fezabilitatea unui metrou in Timisoara vreodata.

blue a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:41 )

@Birlic. Ideea in sine nu este rea (si ca o paranteza – nu e ideea lui Robu!). Problema e ca desi se stie ca nu sunt bani, deci sanse ZERO de executie, Robu insista sa cheltuiasaca cateva zeci/sute de mii de Euro pe niste studii fara rost facute prin niste firme obscure.

Lae Baro$$anu a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:57 )

Fiecare statie de metru va fi prevazuta si cu statie interplanetara. Vine omul de la Chizatau, se da jos la mall, bea o cafa si dupa aceea fuga cu varza la piata pe Marte. Cine nu intelege chestiile astea banale nu are viziune, este ancorat in trecut si il voi calca cu Mertzanu meu spatial.

lui blue star ! a spus: (octombrie 16th, 2015 at 10:31 )

Bugetul Timisoarei pe 2015 APROBAT.
Sectiunea de Dezvoltare are alocata o suma de 441.356.140 de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 42,5% din total”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
adica peste 100.mil euro.
numai din alocarea a 50% din buget este posibila demararea proiectului..care poate fi finalizat in cativa ani.
fara o imprastiarea prea mare a fondurilor de investitie!
exclusiv doar din bugetul local.
daca se vrea!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Flavius Biea

Biea îşi pune centura în joc sâmbătă. Vineri are loc cântarul oficial

Gala Boxing Fighting Championship 4 „Biea luptă pentru România”, va avea loc sâmbătă, începând cu ora 20 la Sala Constantin Jude. Cântarul oficial se va desfăşura, vineri, 26 aprilie, de la ora 18.00, la Iulius Town. După o carieră impresionantă la amatori, unde a câștigat 9 titluri de campion național, 3 titluri de campion european,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Biea îşi pune centura în joc sâmbătă. Vineri are loc cântarul oficial
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Un proxenet de 67 de ani a fost săltat de acasă de „mascaţi”

Dacă la 67 de ani unii îşi plimbă nepoţii prin parc, un „peşte bătrân” se ocupa cu racolarea tinerelor cu probleme pe care le trimitea la „produs”. Joi, poliţiştii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Timișoara, cu sprijinul luptătorilor Serviciului pentru Acțiuni Speciale Timiș, au efectuat 3 percheziţii domiciliare, în Timișoara, la un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un proxenet de 67 de ani a fost săltat de acasă de „mascaţi”
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

3. Apel scurt_page-0001

Asociația Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș lansează apelul de selecție pentru Măsura 5/6A – Înființarea și dezvoltarea întreprinderilor

Asociația Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș lansează apelul de selecție pentru Măsura 5/6A – Înființarea și dezvoltarea întreprinderilor. Intervalul de depunere: 14.05.2024-26.06.204* sau până când valoarea proiectelor depuse este de cel puțin 110% din valoarea alocării sesiunii Fonduri disponibile: 124.692,42 Euro Ghidul solicitantului este disponibil pe site-ul GAL Colinele Recaș, la adresa: https://galcolinelerecas.com/apeluri-deschise/.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș lansează apelul de selecție pentru Măsura 5/6A – Înființarea și dezvoltarea întreprinderilor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Dacă la 67 de ani unii îşi plimbă nepoţii prin parc, un „peşte bătrân” se ocupa cu racolarea tinerelor cu probleme pe care le trimitea la „produs”. Joi, poliţiştii Biroului de Investigații Criminale din cadrul Poliției Municipiului Timișoara, cu sprijinul luptătorilor Serviciului pentru Acțiuni Speciale Timiș, au efectuat 3 percheziţii domiciliare, în Timișoara, la un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un proxenet de 67 de ani a fost săltat de acasă de „mascaţi”
Asociația Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș lansează apelul de selecție pentru Măsura 5/6A – Înființarea și dezvoltarea întreprinderilor. Intervalul de depunere: 14.05.2024-26.06.204* sau până când valoarea proiectelor depuse este de cel puțin 110% din valoarea alocării sesiunii Fonduri disponibile: 124.692,42 Euro Ghidul solicitantului este disponibil pe site-ul GAL Colinele Recaș, la adresa: https://galcolinelerecas.com/apeluri-deschise/.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asociația Grupul de Acțiune Locală Colinele Recaș lansează apelul de selecție pentru Măsura 5/6A – Înființarea și dezvoltarea întreprinderilor
Primăria Municipiului Timișoara și Arhiepiscopia Timișoarei vor semna, în perioada imediat următoare, un contract de închiriere a imobilului de pe bulevardul Loga nr. 3, în vederea desfășurării activității Grădiniței cu Program Prelungit nr. 19. Clădirea cu demisol, parter și etaj, în suprafață totală de 1.145,3 mp, a fost verificată deja de către echipe de la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Grădinița cu Program Prelungit nr. 19 are asigurat un spațiu adecvat pentru funcționare
Elevii interesați să vadă cum e viața de studenți pot participa și în acest an la proiectul West Summer University (WSU), universitatea de vară destinată elevilor începând cu vârsta de minimum 16 ani, organizat la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), care simulează toate aspectele vieții de student. În acest an, acesta va avea loc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea de Vară revine cu o nouă ediție a Școlii de Vară. Elevii vor afla cum e să fii student
Sediul Prefecturii Timiș găzduiește de la această oră ședința Guvernului României. În frunte cu primul ministru, Marcel Ciolacu, miniștrii dezbat  în sedință  mai multe proiecte.  Lista include și trei asemenea proiecte extrem de importante pentru județ. Vorbim despre cele referitoare la Institutul Oncologic, cel de aprobare a indicatorilor pentru noul stadion care va fi ridicat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectele noului stadion, al Institutului Oncologic și cel al PTF Beba Veche au fost aprobate in ședința de guvern de la Timișoara
O stradă ocupată timp de mai mulţi ani de samsarii imobiliari din Dumbrăviţa urmează să fie asfaltată. Strada a fost cedată primăriei abia anul trecut, după ce Primăria Dumbrăviţa şi locuitorii comunei au făcut front comun. Printre imobiliarii care au stăpânit strada se numără şi candidata PSD-PNL la primărie, Alina Sperlea.  Este un lucru arhicunoscut...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Stradă din Dumbrăviţa recuperată de la samsarii imobiliari urmează să fie asfaltată de primărie
Universitatea de Vest din Timișoara a obținut certificatului de acreditare pentru „Centrul de Inovare și Transfer Tehnologic” constituit în cadrul instituției. Acestă acreditare marchează un pas semnificativ în consolidarea rolului UVT ca pol de inovație în regiune și întărește capacitatea centrului de a oferi servicii de top în domeniile Digital (Economie digitală și tehnologii spațiale), Green (Mediu și eco-tehnologii),...
Citeşte tot articolul Citeste articolul UVT a obținut acreditarea Centrului de Inovare și Transfer Tehnologic
Top