Primăria va repara șanțurile lăsate în asfalt de firma care lucrează la proiectul de management al traficului, iar apoi va imputa banii acesteia. Teoretic, spune primarul Nicolae Robu, e soluția rapidă pentru a nu-i scoate de tot din minți pe șoferii exasperați de haosul de pe străzi. Mai există și varianta ca firma să-și facă singură curat la locul de muncă, dar aceasta pare puțin probabilă.
În ultimele săptămâni, în Timișoara s-a muncit intens la sistemul de management al traficului, iar orașul a fost împânzit de semafoare și stâlpișori. Dincolo de uimirea șoferilor la vederea a cinci semafoare într-un sens giratoriu, problema e alta acum. Străzile sunt pline de șanțuri și denivelări lăsate neastupate de muncitorii care au lucrat la introducerea diverselor cabluri, așa că se merge doar cu mare băgare de seamă, cu viteza melcului, pentru a nu rămâne cu vreo roată înțepenită. În plus, pe marginea drumului sunt munți de moloz și resturi de la săpături. Peisajul dezolant este același în tot orașul: în centru sau mai la margine. Teoretic, firma care lucrează ar fi trebuit să repare. Practic, se vede cu ochiul liber „interesul” acesteia…
Acum, primarul Nicolae Robu spune că, imediat după sărbători, se va interveni pe… bani de la bugetul local. „Cei care execută lucrările nu repară în urma lor și lasă denivelări foarte deranjante în carosabil. Sunt revoltat ca toți timișorenii și, după Paște, vom repara prin intervenția operatorilor care asigură întreținerea drumurilor și vom imputa sumele. Nu putem să necăjim timișorenii și pe cei care vin în Timișoara. Există obligația ca fiecare firmă care face o lucrare să remedieze imediat și să lase locul așa cum l-a găsit. Nu am autoritate asupra acelor firme, sunt private. Ee au obligații, dar eu nu am pârghii de intervenție cu promptitudine”, susține edilul. Conform acestuia, în situații similare, alte firme aflate în culpă au fost de acord să plătească daunele, ca să nu se mai ajungă în instanță. „De regulă, acceptă să plătească. Ei sunt înștiințați înainte că trebuie să remedieze, pentru că altfel intervenim noi și trebuie să achite ulterior costurile”, mai afirmă Robu.
Proiectul de management al traficului, realizat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, trebuie finalizat până la 30 iunie. Vor fi semaforizate 44 de noi intersecții, vor fi modernizate semaforizările în alte 90 de intersecții, vor fi montate 13 radare de informare, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și mai multe panouri de informare. În total, vor fi montate 230 de camere video. Proiectul costă 23,8 milioane de lei și trebuie să fie gata până la finele lunii iunie, dacă primăria nu vrea să piardă banii europeni.
Invalid Displayed Gallery
Comentarii prin facebook