Ispravnic (potrivit DEX) – Dregător care ducea la îndeplinire o poruncă domnească sau (mai târziu) care conducea, ca reprezentant al domnului, un județ sau un ținut.
În urmă cu o lună, așa cum deBanat.ro anticipase deja, în fruntea DRDP Timișoara a fost instalat arădeanul Cristian Ispravnic, consilier județean PSD în Arad. Se întâmpla în ultimele zile de mandat ale fostului ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, și în urma lobby-ului puternic al liderilor PSD Arad. Care s-au plâns liderilor PSD de la nivel național că au nevoie de șefia unei direcții regionale, pentru a se bate cu primarul Aradului, Gheorghe Falcă. Și asta fiindcă liberalul ar controla toți șefii de deconcentrate din Arad. Zis și făcut, în fruntea DRDP Timișoara a fost numit acest Ispravnic, care până acum n-a ieșit în evidență decât cu faptul că ar fi un țuțăr al președintelui PSD Arad, Dorel Căprar.
Evident, omul n-are nicio treabă cu drumurile, dar e un PSD-ist demn de încredere și la toate priceput. Astfel, potrivit CV-ului său, în perioada 2003 – 2005, a fost șef al Agenției pentru Protecția Mediului Arad. De la Mediu a trecut la poluatori, din 2014 până la venirea în frunatea DRDP onducând ARR Arad. Cât privește studiile, a făcut în șapte ani (1983-1990) Facultatea de Construcții Civile Industriale și Agricole din cadrul Politehnicii Timișoara și se mai laudă cu un master și un curs postuniversitar la Universitatea „Vasile Goldiș” din Arad. Exact, e vorba de aceeași universitate unde și-a luat și „Genunche” Pop o diplomă, iar noul primar al Devei și-a trimis șoferul să dea un examen.
În fine, ajuns în fruntea DRDP, primul lucru făcut de Ispravnic a fost să schimbe organigrama, deși a fost sfătuit să nu facă acest lucru în prag de iarnă. Potrivit noii organigrame, care n-a fost încă acceptată de CA al CNAIR, în subordinea lui vor fi doi directori adjuncți și patru șefi de departamente. Mai mult, el vrea să scape de toți foștii șefi, inclusiv de directorul economic, Costin Purceld, membru al PSD Timiș. (A vrut să arate că PSD Arad e mai tare ca PSD Timiș.) Singurul care a rămas în schemă, ca șef de departament, este fostul șef al regionalei, Horațiu Simion, dar nu fiindcă l-a vrut Ispravnic, ci pentru că așa s-a decis la nivelul CNAIR.
De departe, cel mai important departament este cel de Investiții, reabilitări, autostrăzi, în fruntea căruia a propus-o pe Carmen Gheorghiță, inginer la DRDP. Ce calitate are acesta? Exact, e membră PSD Arad. Prin acest departament trec toți banii regionalei, aici se decid investițiile etc. Nici Gheorghiță nu e inginer de drumuri, fiind la bază subinginer, pentru ca ulterior să-și ia o diplomă de inginer la specialitatea Inginerie Economică.
Ei bine, vă veți întreba – și pe bună dreptate – ce au toate aceste lucruri cu Timișoara, cu Timișul. Păi au, fiindcă, de acum înainte, toate investițiile, câte or fi și ele, vor merge spre Arad! Pentru ca PSD Arad să se poată lăuda cu propriile realizări în disputa cu Ghiță Falcă. Și deja există două mari obiective, respectiv două pasaje rutiere. Primul este peste Centura Aradului pe deasupra căii ferate București – Arad, iar al doilea, peste calea ferată Arad – Curtici. De altfel, la cel de-al doilea obiectiv, a descins recent întreaga conducere a PSD Arad, în frunte cu ministrul Mihai Fifor și președintele organizației, Dorel Căprar. La acțiune a fost prezentă și Carmen Ghiorghiță. Mai mult, săptămâna trecută, Ispravnic a fost la București la o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Felix Stroe, și șefii CNAIR. Deși a fost sfătuit să ridice problema Centurii de Sud, principalul obiectiv al DRDP Timișoara, Ispravnic n-a scos niciun cuvânt despre ea. Se știe, licitația pentru proiectarea și construcția acesteia se amână la nesfârșit. Iar cu desantul PSD Arad în fruntea DRDP Timișoara, cine știe ce ne mai rezervă viitorul…
Comentarii prin facebook