Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva s-au făcut progrese importante. iar între nodul Ilia și cariera de la Bretea Mureșană șoseaua e gata. E însă dificil de lucrat pe „dealul liliecilor” și sunt încă porțiuni pe care nu există asfalt. Asociația Pro Infrastructură estimează că nu vom putea circula pe tronsonul Ilia – Deva mai devreme de 2019.
După mai mult de un an în care nu s-a făcut nimic pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj – Deva, constructorul a primit, în primăvara lui 2017, autorizaţia de construcţie mult aşteptată şi s-a apucat de treabă. Lucrările începuseră cel mai bine exact pe acest lot, dar au fost oprite când Inspectoratul de Stat în Construcţii din Deva a constatat că operaţiunea se derula fără existenţa unei autorizaţii de construcţii. Ministerul Transporturilor a avut nevoie de mai mult de un an ca să obţină un nou acord de mediu, fără care nu se putea obţine nici autorizaţia de construcţie. Lucrările sunt realizate de asocierea SpeditionUMB – Tehnostrade. S-a început, în primăvară, în zona Mintia-Șoimuș, cu lucrări la structuri (forare coloane, armare/cofrare radiere, armare placă de suprabetonare) și lucrări la terasamente (îmbunătățire teren de fundare, umpluturi, drumuri de acces șantier).
Cei de la Asociația Pro Infrastructură, care urmăresc îndeaproape stadiul acestui șantier, spun că acum se lucrează într-un ritm bun, dar nici vorba ca șoseaua să fie gata în acest an. „Între nodul Ilia și cariera de piatră de la Bretea Mureșană autostrada este gata. În dreptul carierei se execută în continuare zidurile de sprijin care stabilizează versantul și autostrada. În zona pescăriei, fundația este gata și în curând vom vedea și primele straturi de asfalt așternute peste balastul stabilizat. La viaductul Brănișca și la debleul cu același nume se înaintează bine. Între Brănișca și Mintia este asfalt pe porțiuni întinse. Progres este și în ceea ce privește relocările de utilități (țevi, linii electrice). Săpăturile din «dealul liliecilor» continuă, însă accesul utilajelor este greoi și se muncește cu grijă, pentru a nu disloca roci sau material care pot provoca accidente pe drumul național. Viaductul care urcă în acest versant are toate grinzile instalate pe deschideri. Culeea din deal este în lucru. În nodul Șoimuș se instalează grinzi în continuare și se fixează și predalele pe acestea”, au notat cei de la API.
Conform estimărilor constructorului, la sfârșitul lunii octombrie, lucrările erau finalizate în procent de 67,43%, ceea ce înseamnă un avans de 3,9% față de luna precedentă. „Rămânem foarte rezervați cu privire la termenul de final de 2018 pentru deschiderea acestui lot, având în vedere provocările tehnice din «dealul liliecilor». Cel mai probabil vom putea circula pe tot tronsonul Ilia-Deva abia în 2019”, mai spun cei de la API. Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva costă 420 de milioane de lei, fără TVA. Lucrarea a început în 2014 și ar fi trebuit să fie gata în mai 2016. Întârzierile au fost cauzate de descoperirea, pe traseul autostrăzii, a unui cimitir și a unei grote cu lilieci, dar și de faptul că nu au existat niște autorizații de mediu și de construire. Oficialii CNAIR și ai Ministerului Transporturilor se declarau optimiști că această porțiune de autostradă va fi terminată în 2017. (sursa foto: http://forum.peundemerg.ro)
Comentarii prin facebook