O profesoară de la Colegiul Tehnic „Ion Mincu” cere Ministerului Educației să intervină și să nu permită desființarea acestui liceu din Timișoara. CL Timișoara a votat acum trei săptămâni această măsură și, în câteva zile, este așteptată și opinia oficială a Inspectoratului Școlar Timiș
Consilierii locali au votat, în plenul din 21 noiembrie 2017, „divizarea totală a Colegiului Tehnic «Ion Mincu»”. Adică desființarea. „Consiliul Local Timișoara propune reorganizarea prin divizare totală a Colegiului Tehnic «Ion Mincu», cu învățământ primar, gimnazial, liceal și profesional, astfel: clasele primare și gimnaziale (…) vor fi preluate de Școala Gimnazială nr. 24; clasele cu profil tehnologic (…) vor fi preluate de Colegiul Tehnic «Emanuil Ungureanu»; clasele cu profil de arhitectură (…) vor fi preluate de Liceul de Arte Plastice; clasele cu profil de construcții (…) vor fi preluate de Colegiul Tehnic de Vest”, se precizează în proiectul care a trecut de plen. În imobilele de pe strada Gheorghe Lazăr nr. 20 vor fi mutate clasele de la Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau”, care funcționează acum pe Intrarea Doinei, într-un spațiu al RATT, pentru care Primăria Timișoara plătește o chirie lunară de peste 3.600 de euro. Între timp, conform cronicipebune.ro, o profesoară de la „Mincu” a trimis o scrisoare Ministerului Educației, cerându-i acestuia să intervină și să nu permită desființarea școlii.
„Vă scriu ca ultimă soluție, disperată. Pe scurt: vă rugăm să nu ne desființați liceul! (…) Din 21 noiembrie mi se pare că trăiesc un vis urât (…) Ni s-a transmis că propunerea de desființare a venit la sugestia ISJ Timiș, iar oamenii de acolo au avut temele făcute și au reușit să îi convingă pe membrii consiliului local să voteze pentru desființarea liceului. Am privit cu ochii în lacrimi cum domnul primar Robu, care a fost cadru universitar, susține cu atâta patos această hotărâre. A fost rector al Universității Politehnica Timișoara, din care face parte, nu întâmplător, Facultatea de Arhitectură. Cu toate acestea, a hotărât desființarea unui liceu cu profil de Arhitectură, cu o vechime de 50 de ani în Timișoara, la nivel național existând doar două licee cu secții de Arhitectură, cel din Timișoara și cel din București.
În 22 noiembrie am hotărât împreună cu o parte din colegi să mergem la Inspectoratul Județean Timiș să cerem explicații. În timp ce așteptam să fim primiți au fost chemați jandarmii. Explicațiile pe care le-am primit au fost de natură să ne convingă pe noi, cei nouă profesori ce am avut «onoarea» (restul colegilor au rămas pe holul instituției) să fim primiți în audiență la doamnă inspector general, că această decizie este bună pentru toată lumea. Am ieșit de acolo și eu, și colegii mei cu sufletul frânt în mii de bucăți.
Am întrebat, cum e firesc și prin prisma meseriei pe care o practic, de ce nu se construiesc școli, din moment ce deficitul e așa de mare? Întrebarea a deranjat și mi s-a dat peste nas, spunându-mi-se că sunt nu știu câte proiecte. Dar nu proiectele mă interesează pe mine, ci faptele (…) Ce am înțeles eu? Că sunt mutați niște copii, împărțiți în trei părți la alte trei licee, și aduși alți copii ai unui liceu de elită în locul lor. Sunt mutați pentru că managementul liceului a fost defectuos timp de patru ani. Mai sunt mutați și pentru că nu ies calculele din punct de vedere financiar. Ni s-a reproșat că suntem un liceu slab.
De trei săptămâni trăim un calvar, și noi, și copiii. Au fost întâlniri la ISJ cu elevii și cu părinții și același discurs. A fost o încercare a ISJ de a convoca profesorii titulari la sediul lor. Am refuzat, pentru că noi considerăm că suntem supuși unui abuz. Ce înseamnă Colegiul Tehnic «Ion Mincu» pentru mine, ca profesor? E locul unde mă duc dimineață cu mult drag. Copiii noștri sunt cei mai frumoși copiii din lume. Avem copii care fac naveta și de la 50 de km ca să ajungă la școală. Copiii noștrii își ajută părinții în gospodărie.
E drept că unii intră cu note mici la liceu, dar e impresionant faptul că o parte din ei își iau bacalaureatul și reușesc la facultate, iar pentru ceilalții câștigul sunt cei 12 ani de școală. Învățământul tehnic este în declin. Este în declin pentru că nu se investește în educație și asta o spun de aici de la firul ierbii (…) Am întrebat firesc: de ce noi? Nu am primit un răspus plauzibil. Suntem vinovați că locația noastră se află în centrul orașului. Atât. și sunt interese prea mari că să se pună mâna pe ea. Iar noi suntem prea mici (…) Domnilor de la Ministerul Educației, sunteți ultima speranță. Ne vrem școala înapoi! Ei își vor școala înapoi, elevii noștri. Vă rugăm, uitați-vă bine la ei. De dumneavoastră depinde tot”, a scris Ariana Țuțuraș, profesor de design la liceul timișorean.
Cei 1.000 de elevi și 80 de cadre didactice ar trebui să afle pe 15 decembrie dacă hotărârea de consiliu local primește avizul conform din partea Inspectoratului Școlar Județean, fără de care școala nu poate fi desființată. „Avem multe unități de învățământ tehnologic, unele sunt școli cu care funcționăm pe hârtie, fără să putem demonstra că ei există la modul real, în sălile de clasă. E momentul să ne dăm seama că, de fapt, consumăm banii publici. E momentul să recunoaștem că nu e bine”, declara inspectorul școlar general Aura Danielescu.
Comentarii prin facebook