Drumul spre A1 prin Dumbravita, gata de extindere. Din cauza stalpilor de troleibuz, ar putea sa nu fie gata decat in 2022

Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la Dumbrăvița și apoi spre Giarmata și autostradă a fost, în sfârșit, semnat. Din cauza stâlpilor de troleibuz însă, șoseaua ar putea să nu fie gata mai devreme de 4 ani și jumătate.

Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” va costa 80,34 milioane de lei. De la UE vin 66,48 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, adică 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare a fost semnat abia acum din cauza faptului că PMT nu a plătit o corecție financiară de 1 milion de lei către Ministerul Dezvoltării. Drumul care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea patru benzi. Se va lucra pe două tronsoane: primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1.

„Vom putea da drumul licitației pentru proiectare și execuție. Acest proiect este împărțit pe două tronsoane. Primul este de la Centura Timișoara la urcarea pe A1 și acolo se va putea lucra în prima fază. A doua etapă, cea de la sensul giratoriu Timișoara-Dumbrăvița până la sensul giratoriu de la centură, nu depinde de noi. Depinde de Primăria Timișoara, care este partener în acest proiect. Va trebui să mutăm stâlpii din proiectul european de extindere a linei de troleibuz. Durata de execuție a acestui proiect este de 56 luni, aceasta însemnând până la ultima cerere de rambursare”, a declarat președintele CJ Timiș, Călin Dobra. „Am avut multe discuții pe această componentă. Proiectul (de extindere a liniei de troleibuz – n.r.) este în perioada de post-implementare și, teoretic, el trebuie să fie în parametri pe toată durata, adică minimum 5 ani de la terminarea lucrărilor. Perioada de 56 de luni pentru acest proiect este un maxim asumat, calculând că, fără având în acest moment, o soluție agreată de toți partenerii de a muta stâlpii în bune condiții, fără a afecta foarte mult transportul public. De aceea a fost împărțit proiectul pe sectoare, pentru a se pune face pregătirea amplasamentului, toate lucrările în zonă și, în momentul în care sunt gata, se vor muta unii stâlpi, pentru că nu toți trebuie mutați (…) în momentul în care se pun de acord partenerii din acel proiect, cred că acest lucru se poate face mult mai repede, dar nu cred că a vrut nimeni să-și asume, pentru că nu am avut o soluție clară. Eu cred că acest lucru se va putea face mai repede decât acest termen maxim estimat”, a declarat, la rândul lui, Sorin Maxim, directorul ADR Vest. În cel mai rău caz, extinderea tronsonului de la ieșirea din Timișoara nu ar putea intra în șantier mai devreme de 2021. Având în vedere procedurile complicate de licitație, există, de asemenea, și posibilitatea ca un constructor să nu fie desemnat în acest an.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Iulius Town Winter Sale
Iulius Town Winter Sale

Sport vezi arhiva Sport

dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

tren

De la Timișoara la București trenul va face tot zece ore. Mulți ani de acum încolo

Ministrul Transporturilor speră ca investițiile realizate la calea ferată românească să aducă durata de circulație între Timișoara și București, măcar la nivelul din … 1995, pentru că acum e mai mare şi decât cea din… 1939. Poate linii construite de la zero ar fi mai bine și renovarea unora existente și care cu investiții majore...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la Timișoara la București trenul va face tot zece ore. Mulți ani de acum încolo
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

SDM caută microbile, dar și vopsea specială și în valoare de aproape patru milioane de lei

Vopseaua pentru marcajele străzilor și carosabilului din Timișoara vor costa la Timișoara, în acest an, 3,3 milioane de lei, plus TVA. Societatea Drumuri Municipale caută ofertanți pentru aceste vopsele, mai precis sute de mii de kilograme, inclusiv… microbile reflectorizante. Pe SEAP a fost lansată o licitație de început de an din partea celor de la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul SDM caută microbile, dar și vopsea specială și în valoare de aproape patru milioane de lei

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În judeţul Timiş există tot șapte focare de coronavirus aflate în supraveghere epidemiologică, transmite Direcţia de Sănătate Publică. Focarele active sunt: CENTRUL DE RECUPERARE ȘI REABILITARE NEUROPSIHIATRICĂ SINERSIG– 32 cazuri confirmate –  Focar în supraveghere CĂMIN PRIVAT PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE DUMBRĂVIȚA – 27 cazuri confirmate –  Focar în supraveghere CĂMIN PRIVAT PENTRU PERSOANE VÂRSTNICE COMLOȘU...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Numărul de focare de covid active, neschimbat în Timiș
Ministrul Transporturilor speră ca investițiile realizate la calea ferată românească să aducă durata de circulație între Timișoara și București, măcar la nivelul din … 1995, pentru că acum e mai mare şi decât cea din… 1939. Poate linii construite de la zero ar fi mai bine și renovarea unora existente și care cu investiții majore...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la Timișoara la București trenul va face tot zece ore. Mulți ani de acum încolo
În judeţul Timiş, în ultimele 24 de ore, alte 127 de persoane au fost confirmate cu Sars-Cov-2, fiind efectuate doar 547 de teste, dintre care 83 teste rapide. Rata de infectare continuă să scadă, ajungând la 3,52, după ce în ziua precedentă a fost 3,63. Persoanele infectate din judeţul Timiş sunt din următoarele localităţi: Timișoara...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În Timiş, 127 de persoane infectate cu Sars-Cov-2, în ultimele 24 de ore. Din ce localităţi sunt
De la ultima raportare, la nivel naţional au fost infectate cu Sars-Cov-2 alte 1.816 de persoane, fiind efectuate doar 10.916  de teste RT-PCR şi  3.586 de teste rapide. În secţiile de Terapie Intensivă sunt internaţi 1.020 pacienţi. Până astăzi, 24 ianuarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 711.010 cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanţ coronavirus. 1.816 de infectări şi 54 de decese, în ultimele 24 de ore
Scrisoarea deschisă adresată de Dominic Fritz șefului Campaniei de Vaccinare din România nu a reușit să producă din partea acestuia decât un răspuns care are darul să lămurească disputa între fostul primar Nicolae Robu şi actualul edil. Valeriu Gheorghiță a admis că degeaba primăria are centre, că altele noi nu se vor deschide, iar de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Valeriu Gheorghiţă îi răspunde lui Dominic Fritz şi, în subsidiar, lui Nicolae Robu: Sunt puţine vaccinuri, mai multe centre de vaccinare nu-şi au rostul
În ultimele 24 de ore, în Timiș, s-au administrat 1.055 de vaccinuri. Astfel, în cadrul etapei I de vaccinare împotriva COVID-19 s-au administrat 60 de vaccinuri, din care 20 reprezintă doze de rapel. De asemenea, în cadrul etapei a II-a de vaccinare împotriva COVID-19, la nivelul județului Timiș,  s-a administrat un număr de 995 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul 31 de reacții adverse la aproape 20.000 de doze de vaccin anti-covid administrate în Timiș
Top