Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la Dumbrăvița și apoi spre Giarmata și autostradă a fost, în sfârșit, semnat. Din cauza stâlpilor de troleibuz însă, șoseaua ar putea să nu fie gata mai devreme de 4 ani și jumătate.
Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km. 12+975)” va costa 80,34 milioane de lei. De la UE vin 66,48 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara și Primăria Dumbrăvița în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, adică 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare a fost semnat abia acum din cauza faptului că PMT nu a plătit o corecție financiară de 1 milion de lei către Ministerul Dezvoltării. Drumul care leagă Timișoara de autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va avea patru benzi. Se va lucra pe două tronsoane: primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1.
„Vom putea da drumul licitației pentru proiectare și execuție. Acest proiect este împărțit pe două tronsoane. Primul este de la Centura Timișoara la urcarea pe A1 și acolo se va putea lucra în prima fază. A doua etapă, cea de la sensul giratoriu Timișoara-Dumbrăvița până la sensul giratoriu de la centură, nu depinde de noi. Depinde de Primăria Timișoara, care este partener în acest proiect. Va trebui să mutăm stâlpii din proiectul european de extindere a linei de troleibuz. Durata de execuție a acestui proiect este de 56 luni, aceasta însemnând până la ultima cerere de rambursare”, a declarat președintele CJ Timiș, Călin Dobra. „Am avut multe discuții pe această componentă. Proiectul (de extindere a liniei de troleibuz – n.r.) este în perioada de post-implementare și, teoretic, el trebuie să fie în parametri pe toată durata, adică minimum 5 ani de la terminarea lucrărilor. Perioada de 56 de luni pentru acest proiect este un maxim asumat, calculând că, fără având în acest moment, o soluție agreată de toți partenerii de a muta stâlpii în bune condiții, fără a afecta foarte mult transportul public. De aceea a fost împărțit proiectul pe sectoare, pentru a se pune face pregătirea amplasamentului, toate lucrările în zonă și, în momentul în care sunt gata, se vor muta unii stâlpi, pentru că nu toți trebuie mutați (…) în momentul în care se pun de acord partenerii din acel proiect, cred că acest lucru se poate face mult mai repede, dar nu cred că a vrut nimeni să-și asume, pentru că nu am avut o soluție clară. Eu cred că acest lucru se va putea face mai repede decât acest termen maxim estimat”, a declarat, la rândul lui, Sorin Maxim, directorul ADR Vest. În cel mai rău caz, extinderea tronsonului de la ieșirea din Timișoara nu ar putea intra în șantier mai devreme de 2021. Având în vedere procedurile complicate de licitație, există, de asemenea, și posibilitatea ca un constructor să nu fie desemnat în acest an.
Comentarii prin facebook