Doi piloți cu experiență, din care unul care a zburat și în SUA, vor face parte, alături de alți trei curajoși, din CA al SC Aviația Utilitară. CJ Timiș a finalizat procedura de selecție și a stabilit ce așteaptă de la noul consiliu de administrație. Profitul nu este, acum, una dintre priorități.
La începutul lui 2017, SC Aviația Utilitară, societate cu acționar unic CJ Timiș, era în prag de colaps: nu mai erau bani de salarii, nu mai exista personal și nici activitate, iar vechiul consiliu de administrație propunea intrarea în lichidare voluntară. S-au făcut, anul trecut, verificări ale bilanțurilor financiare și de activitate din 2015 și 2016, totul, pentru a putea pune la punct un plan de reorganizare. Nu s-a întreprins nimic concret, dar, la finele lui noiembrie 2017, plenul CJ a votat o hotărâre privind „aprobarea profilului consiliului de administrație”. Selecția urma să se facă pe bază de matrice, al cărei scop „este de a asigura, pe baza analizei sistematice, a existenței unei proceduri de selecție transparente, formale, competitive și comprehensive din punct de vedere decizional”.
Activități efectuate de SC Aviația Utilitară SA
construirea și modernizarea infrastructurii aeroportuare: piste de decolare/aterizare, căi de rulare, platforme, terminale
administrarea, întreținerea curentă și repararea suprafețelor de mișcare aeronave, a terminalelor, precum și administrarea și întreținerea suprafețelor de teren din perimetrul aerodromului, aflate în administrarea societății
asigurarea, în condițiile legii, a spațiilor și a utilităților necesare autorităților publice care efectuează activități specifice de control pe aerodrom (Poliția de Frontieră, birou vamal, SRI – control de securitate al pasagerilor și bagajelor, Poliția de transport aerian)
asigurarea gratuităților de operare pe aerodrom pentru zborurile aeronavelor de stat, zborurile aeronavelor din structurile militare ale MapN, MAI și SRI, pentru aeronavele care efectuează zboruri pentru situații de urgență și umanitare, cât și pentru alte situații reglementate prin acte normative în vigoare
CJ Timiș a organizat, în acest an, selecția pentru membrii CA de la Aviația Utilitară. CJ Timiș, cinci la număr. Procedura a fost, în sfârșit, finalizată, iar cei cinci sunt Vasile Pop, care a obținut 98 puncte, fiind primul la examen, și Sorin Bochiș, Ștefan Sabău, Mihai Trifan și Vlad Andrei Aldea, toți cu câte 91 de puncte. „Pe termen scurt și mediu nu se așteaptă la realizarea unui profit net (…) așteptările (…) pe un orizont de timp cel puțin egal cu perioada mandatului consiliului de administrație sunt acelea de a aduce în regim de profitabilitate compania (…) planul de investiții trebuie elaborat pentru perioada 2017-2021, în baza unei strategii clare pe termen mediu și lung”, este precizat în „scrisoarea de așteptare pentru stabilirea performanțelor așteptate de la Consiliul de Administrație la SC Aviația Utilitară SA Timișoara”.
Sorin Bochiș, unul dintre cei cinci curajoși care vor încerca să salveze Aerodronul Cioca, a fost pilot de MiG, iar la finele anilor 90 a emigrat în America, unde s-a angajat la companie privată. Bochiș povestea, pentru presa locală, că una dintre misiunile sale peste Ocean a fost să „spioneze” posibilii cultivatori de marijuana. A revenit în țară după atacurile de la World Trade Center și și-a înființat propria școală de zbor. Ștefan Sabău a fost pilot la Tarom și apoi controlor de trafic și, acum câțiva ani, și-a făcut nunta într-un hangar al aerodromului de la Șiria. Este unul dintre cei care îi ridică în aer pe cei care merg în localitatea arădeană ca să sară cu parașuta. Una dintre problemele care trebuie rezolvate urgent la Cioca este autorizarea pistei.
Comentarii prin facebook