A început numărătoarea inversă: a fost dat ordinul de începere a lucrărilor la podurile Dragalina și Eroilor. Asta înseamnă că nu peste multă vreme vor porni efectiv șantierele, estimate să dureze 10 luni. Cea mai mare parte a banilor vine de la guvern, prin PNDL II. Urmează restricții de trafic.
Mult promisele șantiere de extindere la patru benzi a podurilor Dragalina și Eroilor vor da peste cap traficul în zona Gării de Nord. Lucrările, care vizează extinderea la patru benzi și crearea de trotuare și piste de biciclete, vor începe în scurt timp. „De luni s-a dat ordin de începere a lucrărilor. Vor începe șantierele, pentru că de luni începând se numără deja zilele. E dreptul firmelor să-și facă organizarea de șantier cum consideră de cuviință (…) Ambele poduri vor fi făcute pe patru benzi. Vor fi restricții și va fi și o perioadă în care nu se va circula deloc, imediat se va întâmpla asta, ne vor anunța. Mi-e groază, din nou eu o să mi-o încasez. Chiar dacă o să aud claxoane și vorbe de bine la adresa mea, eu îmi asum”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu.
La Podul Dragalina, licitația a fost adjudecată de SC Tehnodomus din Arad, la o sumă de 6,34 milioane de lei, cu tot cu TVA. Durata contractului este de 10 luni, de la data semnării ordinului de începere a lucrărilor. „Va fi un pod spectaculos. Îl vom face cu 2 benzi pe sens, cu linii de tramvai separate, cu iarbă între linii și carosabil. Vom avea piste de biciclete de 2 metri și trotuare de ambele părți. Liniile de tramvai vor rămâne pe mijloc”, explica edilul. Podul este construit în 1938, din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, se preciza în HCL prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru această lucrare. Reabilitarea Podului Ștefan cel Mare este unul dintre proiectele aprobate pentru finanțare prin Programul Național de Dezvoltare Locală II, având prevăzută suma de 8,5 milioane de lei. Tehnodomus nu este la prima lucrare importantă cu PMT, fiind aceeași societate care a reabilitat și malurile Begăi.
La Podul Eroilor, executant este asocierea Super Construct – Pod Construct, la un preț de 3,68 milioane de lei, cu tot cu TVA. Banii vin, în cea mai mare parte, tot prin PNDL II, unde lucrarea era estimată 5,6 milioane de lei. Podul asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de aproape 80 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor”, scrie în hotărârea de consiliu local în care a fost aprobat studiul de fezabilitate.
Comentarii prin facebook