Administrația Robu dă dovadă de rea-voință în orice tentativă de dialog cu reprezentanții bicicliștilor. Este concluzia celor de la Verde pentru Biciclete, care spun că primăria preferă să promită proiecte pe termen lung și, între timp, să se ocupe doar de traficul auto. Reprezentanții VpB au oferit o soluție pentru strada Popa Șapcă, dar n-au avut cu cine discuta.
Verde pentru Biciclete reacționează la două săptămâni de la ultimul „frecuș” între administrația Robu și reprezentanții comunității pe două roți din Timișoara, iscat de noua amenajare de pe strada Popa Șapcă. Aici, pietonii și bicicliștii au parte de un „shared space”, după cum l-a numit primarul Nicolae Robu. În realitate, este vorba despre un trotuar cu o lățime maximă de 2 metri. Practic, în ciuda declarațiilor optimiste, nu prea e loc să treacă în același timp, fără să se ferească unul de altul, un pieton și un biciclist. Comunitatea pe două roți a protestat și în stradă. Cei de la VpB susțin că, până acum, au încercat să găsească o cale de comunicare cu reprezentanții PMT, dar s-au lovit de refuzuri pe linie. Au prezentat, în Comisia de circulație a PMT, niște variante care, susțin ei, ar rezolva problema de pe Popa Șapcă, ducând la crearea unor piste pe carosabil, fără să încurce traficul auto.
„Reprezentanții administrației locale continuă lungul șir al promisiunilor față de comunitatea locală a bicicliștilor timișoreni, dar refuză să-și asume greșelile recente și să le remedieze. Din postura de reprezentant al bicicliștilor în Comisia de Circulație PMT, am prezentat membrilor comisiei variante de îmbunătățire a situației actuale, însă răspunsul directorului Culiță Chiș a fost extrem de vehement, refuzând propunerea venită din partea comunității, de a muta pistele de bicicletă pe carosabil. Ne este clar că, în viziunea acestei administrații, bicicleta nu este un mijloc de transport, ci unul recreațional, iar bicicliștii sunt văzuți ca fiind o minoritate neimportantă, fiind de multe ori ridiculizați de reprezentanții administrației care se încăpățânează să prioritizeze traficul auto într-un oraș deja sufocat de mașini”, spune Ana Munteanu, din partea VpB.
Statisticile sunt sumbre: doar în ultima lună, în Timișoara au avut loc 5 accidente rutiere grave în care au fost implicați bicicliști, doi dintre ei pierzându-și viața. Ce face primăria? „Promite proiecte mărețe legate de infrastructura velo din oraș, care se vor realiza peste ani de zile din fonduri europene. Salutăm demersul PMT de a aplica la fondurile europene pentru a obține finanțările necesare realizării unei rețele velo adaptate la necesitățile orașului, dar, în același timp, trebuie să fim realiști și să luăm în considerare că termenele de livrare ale acestui proiect sunt îndepărtate (…) Propunerile venite din partea Verde pentru Biciclete au la bază normative în vigoare și necesită un minim de efort pentru implementarea lor, iar faptul că ele au fost respinse de reprezentanții PMT este pentru noi un semn de rea-voință (…) Solicităm public reprezentanților Primăriei Municipiului Timișoara să ni se alăture într-un dialog constructiv real pe această temă și să nu mai încurajeze un război fictiv între membrii comunității – pietoni, șoferi sau bicicliștii”, mai spun cei de la VpB.
Comentarii prin facebook