Și totuși se întâmplă! Primăria Timișoara vrea să cumpere nu mai puțin de 40 de tramvaie noi, o parte din ele pe fonduri europene. Banii provin din suma alocată pe Axa 4 – POR, de aproximativ 56 de milioane de euro. Până acum, PMT nu a depus niciun proiect pentru acești bani.
Timişoara, Aradul, Deva şi Reşiţa au primit putere deplină de a dispune pe 150 de milioane de euro pe care Uniunea Europeană îi alocă Regiunii Vest pe axa prioritară 4 a Programului Operaţional Regional. Banii sunt destinaţi marilor municipii, iar acum decizia de alocare şi semnare a contractelor a fost transmisă către primării. Timişoara primeşte, în noile condiţii, aproape 56 de milioane de euro. Acum, primarul Nicolae Robu anunță că municipalitatea vrea să cumpere tramvaie. „Vom achiziționa 40 de tramvaie noi pe fonduri europene. Pregătim lansarea licitației pentru a încheia un contract-cadru pentru următorii 4 ani. Am vrea să fie lungi, cu cadru jos, cu toate dotările moderne. Un astfel de proiect este unul mare, vom face un contract cadru și apoi contracte subsecvente. Noi licităm un contract cadru, documentația este gata practic, se va publica în curând pe SEAP. În funcție de prețul la care se va adjudeca acest serviciu de furnizare de mijloace de transport de tip tramvai, vom vedea câte vom putea și cumpăra efectiv pe fonduri europene, respectiv pe venituri proprii”, a declarat edilul.
„Nu este niciun motiv să nu obținem fonduri europene, pentru că trebuie înțeles că la aceste fonduri europene nu ești în competiție decât cu tine însuți. Tot vorbesc tot felul de deștepți că trebuie să câștigi acele fonduri. Nu câștigi nimic. Există sume alocate pe polii de creștere, pe diverse structuri administrativ-teritoriale. Există sume la nivelul Regiunii Vest, apoi sunt împărțiți banii în interiorul regiunii, fără să fii în competiție cu cineva. Trebuie să faci proiecte pe care să le implementezi. Abia când ești în implementare atunci primești banii. În aceste prime etape trebuie să ai proiectele. Ați văzut, noi am început proiecte pe banii proprii și încercăm să comutăm pe finanțare europeană (…) Poți primi chiar banii retroactiv pentru proiecte începute pe venituri proprii”, a mai explicat primarul. Municipalitatea nu a finalizat încă niciun proiect dintre cele care ar putea fi finanțate din banii de pe Axa 4 – POR. Dar… mai este timp.
„Proiectele nu sunt depuse, termenul este în decembrie. Vrem modernizarea Bd. Stan Vidrighin, tramă stradală completă, din zid în zid, cu piste de biciclete (…) Sunt mii și mii de angajați pe platforma industrială, vor vedea ce piste frumoase de biciclete le vom face pe acest proiect, acolo permite trama stradală, vom face piste de biciclete exemplare și e vorba de kilometri. Vrem să modernizăm Calea Bogdăneștilor, care va deveni un bulevard superb al orașului. Proiectul acesta este gândit în corelație cu Pasajul Solventul și cu noul pod peste Bega din zona Solventul. Acolo avem trei proiecte care sunt gândite într-un ansamblu. Tot pe fonduri europene dorim să realizăm acea rețea regională de piste de biciclete. La nivelul podului de creștere Timișoara am pus deja la cale această rețea, acum este documentația în pregătire la specialiști și vom ajunge să aplicăm pentru obținerea de fonduri europene”, susține Nicolae Robu.
La finele lunii octombrie 2017, Primăria Timișoara anunța care sunt proiectele pentru care intenționează să obțină bani de la UE. Este vorba despre reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Bogdăneștilor, înnoirea flotei de tramvai și modernizarea depoului Dâmbovița, amenajarea unei rețele regionale de piste de biciclete, linie nouă de tramvai Solventul – Gara de Nord, reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin, transformarea zonei degradate Pădurea Verde (vizavi de Institutul de Boli Cardiovasculare) în Pădure Parc și loc de recreere, localizarea și potențarea centrelor de cartier, în cartierele rezidențiale, ca spațiu de coagulare a comunității prin amenajarea spațiilor publice pentru cetățeni, urbanizare cartier Kuncz și reconstrucția ecologică a Canalului Subuleasa, regenerare fizică, economică și socială a zonei urbane marginalizate din cartierul Ronaț, construcție clădire creșă în zona de nord, extindere clădire Grădiniță PP33, construcție clădire creșă pe strada Cocea nr. 21 și reabilitare construcții și instalații clădirea B 2 a Colegiului Tehnic E. Ungureanu. Niciunul dintre acestea nu este încă finalizat.
Comentarii prin facebook