Pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj – Deva, cel cu dealul liliecilor, se lucrează susținut. Cei de la Asociația Pro Infrastructură spun că, în acest moment, gradul de execuție este 85%, dar lucrările care au mai rămas de făcut sunt extrem de dificile.
„În zona dealului liliecilor de la Șoimuș, operațiunile de instalare a grinzilor pe viaductul vestic se apropie de final. Sunt progrese și la protecția taluzului: tehnologia aleasă este «învelirea» versantului în plase metalice fixate cu ancore forate la 8 metri adâncime. De asemenea, devin vizibile zidurile de sprijin și fundațiile soluției de consolidare cu pământ armat. Constructorul a ajuns la un grad de execuție pe tot tronsonul de aproximativ 85%, însă aceste ultime 15 procente vor trece foarte greu pentru că lucrările pe ultimii kilometri dinspre Deva (dealul liliecilor, nodul și CIC Șoimuș) sunt foarte complexe și migăloase. Desigur, cei de la UMB mai au destul de muncă și în alte puncte ale șantierului”, spun reprezentanții API.
Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva are 22,139 km, constructorul fiind UMB. Șoseaua costă 420 de milioane de lei, fără TVA. Șantierul a început în 2014 și ar fi trebuit să fie gata în mai 2016. Întârzierile au fost cauzate de descoperirea, pe traseul autostrăzii, a unui cimitir și a unei grote cu lilieci, dar și de faptul că nu au existat niște autorizații de mediu și de construire. Oficialii CNAIR și ai Ministerului Transporturilor se declarau optimiști că această porțiune de autostradă va fi terminată în 2017. Există încă un mare semn de întrebare, pentru că Lotul 4 nu va putea fi folosit în cazul în care CNAIR nu rezolvă o problemă contractuală de pe Lotul 3. „Chiar dacă acest segment de autostradă va fi 100% finalizat în cursul anului 2019 (estimarea noastră actuală este T2 2019), el nu va putea fi utilizat fără nodul rutier de la Ilia care se află pe lotul vecin. Solicităm oficialilor din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să facă toate demersurile necesare și să rezolve situația contractuală cu spaniolii de la Comsa, astfel încât, la recepție, Lotul 4 să nu se transforme într-un nou muzeu”, spuneau cei de la asociație, în mai 2018. De atunci, nu s-a schimbat nimic în această direcție. (sursa foto: https://forum.peundemerg.ro)
Comentarii prin facebook