Abia la sfârșitul lunii decembrie am putea afla cine se va ocupa de măturat și golirea coșurilor de gunoi în următorii 4 ani. Până atunci, Horticultura este cea care va face curățenie pe străzile din Timișoara. E soluția de urgență la care va apela primăria, care n-a reușit decât acum să dea drumul licitației pentru salubrizare.
Licitația pentru serviciile de salubrizare stradală din Timișoara a fost publicată marți, 16 octombrie, pe SEAP. Întârzierea este cauzată – cel puțin așa susține administratorul public Robert Kristof – de aceeași agenție a achizițiilor publice, care nu aprobă documentația trimită de municipalitate.
„Documentația de achiziție pentru serviciile de salubrizare stradală a fost trimisă către ANAP aproximativ la mijlocul lunii august. Am primit primul răspuns după 3 săptămâni, iar ulterior ni s-au cerut în repetate rânduri diverse modificări ale caietului de sarcini și ale contractului. Ni s-a spus, printre altele, că riscurile nu au fost definite bine sau că am făcut contractul prea favorabil pentru primărie și am pus penalități doar pentru prestator. Abia acum a fost acceptată documentația, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 27 noiembrie”, ne-a declarat Kristof.
Este evident că procedura nu are cum să fie încheiată în această lună în care expiră termenul până la care vechiul operator cu care avut contract PMT mai poate interveni. Ce se va întâmpla? Se va apela din nou la o firmă din „ograda” proprie. „Vom apela la o soluție temporară și vom încheia un contract cu SC Horticultura SA, societate a CL. Acesta va viza activitatea de golire a coșurilor de gunoi și întreținerea curățeniei, măturatul unde se impune”, ,mai spune administratorul public.
Potrivit acestuia, societatea se va putea achita de aceste îndatoriri, chiar dacă salubrizarea nu este obiectul său principal de activitate. „Horticultura prestează deja aceste servicii în parcurile din zona centrală, unde sunt aproximativ 800 de coșuri de gunoi. Fiind frig, activitatea de întreținere a spațiilor verzi nu mai este așa solicitantă și pot fi create câteva formații care să se ocupe de restul coșrilor de gunoi din oraș, în număr de 2.300”, ne-a mai declarat Robert Kristof.
În aprilie 2018, Primăria Timișoara a demarat prima licitație pentru desemnarea firmei care se va ocupa de curățenia orașului. Valoarea estimată a contractului pe 4 ani era de 117,67 milioane lei, cu TVA. Licitația a eșuat însă: fusese un singur ofertant, care, pentru a se încadra în toate cerințele din caietul de sarcini, a ajuns la un preț mai mult decât dublu decât cel maxim estimat de PMT.
Pe de altă parte, vechiul contract cu Retim ar fi expirat pe 4 august, însă a fost reziliat în ultimul plen din iulie al CL. În aceste condiții, până la organizarea viitoarei licitații, dar nu mai mult de 90 de zile, Retim va asigura în continuare curățenia stradală. Cele 90 de zile expiră la finele acestei luni.
Caietul de sarcini pentru licitația urcată pe SEAP marți, 16 octombrie, a fost aprobat de consilierii locali pe 3 august. Activitățile cuprinse în acesta sunt mult mai puține decât în cel anterior, de unde și o reducere substanțială a prețului. Au dispărut sarcinile legate de rampele clandestine și transportul de moloz rezultat în urma construcțiilor, care sunt cuprinse în contractul pe care îl are Retim cu ADID. Potrivit noului caiet de sarcini, obiectul delegării gestiunii serviciului este măturatul, spălatul, stropitul și întreținerea căilor publice. Suma pentru care poate fi adjudecat contractul, care va fi tot pe patru ani, este de cel mult 86,6 milioane de lei, cu tot cu TVA.
Tot o societate a PMT, de această dată SDM, se va ocupa și de deszăpezire. Licitația pentru aceste serviciu nici măcar nu a început. Cei de la primărie dau vine tot pe ANAP, unde așteaptă undă verde documentația trimisă acum 3 săptămâni. Nu s-a primit până în prezent niciun răspuns, deși termenul este de 10 zile.
Comentarii prin facebook