Simularea examenului de evaluare națională a avut rezultate catastrofale. Doar 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste cinci și doar o treime dintre cei care au dat examenul au luat notă de trecere la matematică! În Caraș-Severin, doar 19% dintre copii au luat 5 la această probă. În Timiș, media de potențial promovați este de puțin peste 45%.
Ministerul Educaţiei Naţionale a centralizat rezultatele examenelor din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a. Prezența a fost de 94,7%, iar rata de promovare, de numai 48,8%. Altfel spus, dacă evaluarea s-ar „da” mâine, peste jumătate dintre absolvenții de școală generală nu ar putea urma cursuri la liceu. „Scopul simulării a fost aducerea în atenţia elevilor şi a profesorilor lor a situaţiei reale privind pregătirea înainte de evaluarea naţională din vară”, spun reprezentanții ministerului. Situația reală este dramatică: la matematică, doar 30,4% din candidați au luat note peste 5. La română, copiii au stat ceva mai bine, cu 66,95% note de trecere obținute. Rezultate sunt cu atât mai îngrijorătoare, cu cât subiectele au fost concepute pentru un nivel mediu.
În Timiș, potențiala rată de promovare este sub media națională, de numai 45,5%. Elevii din Timiș sunt codași la matematică, doar 27,1% dintre ei reușind să ia cel puțin nota 5. Aproape 65% au reușit să ia note de trecere la română și aproape 70% au făcut același lucru la limba maternă. Timișul este abia pe locul 29 în topul național. Pe judeţe, cele mai mari procente de note peste 5 au fost în București – 64,21% , judeţul Brăila – 60,42% şi judeţul Cluj 59,18%. Cele mai slabe rezultate s-au înregistrat în Călăraşi – 34,18%, Caraş-Severin – 36,28% şi Dolj – 37,95%. Județul Caraș-Severin a fost codaș atât la matematică – doar 19,33% note de trecere, cât și la limba maternă, cu 21,74%. Inspectoratele şcolare vor prezenta situaţia reală tuturor directorilor de şcoli. Părinţii vor fi informaţi asupra situaţiei elevilor și le vor fi prezentate soluţiile pe care şcoala le are în vedere pentru fiecare elev în parte. Apoi, la nivelul fiecărei școli va fi analizată situația și vor fi luate măsuri pentru pregătirea elevilor, inclusiv ore suplimentare. Pe undeva, rezultatele catastrofale n-ar trebui să mire pe nimeni, câtă vreme nici măcar responsabilii din Ministerul Educației încă n-au aflat că nu există județul Timișoara, așa cum apare pe site-ul oficial al instituției.
Comentarii prin facebook