Tunelul propriu-zis al subpasajului Michelangelo e gata, a anunțat vineri primarul Nicolae Robu. De acum, susține acesta, lucrările au intrat în linie dreaptă și, după estimările sale, ar mai fi de lucru cam două luni, până când zona va fi deschisă circulației în totalitate. Totul depinde însă, așa cum a fost și până acum, de condițiile meteo.
„La pasajul Michelangelo s-a realizat străpungerea, altfel spus: s-au finalizat săpăturile conexe tunelului propriu-zis, care are 115 metri lungime, 14 metri lăţime, șase metri adâncime. Pereţii verticali se întind până la o adâncime de 17.5 metri, astfel încât să se asigure o stabilitate adecvată construcţiei, în ansamblul său. Mă bucur enorm că am reușit să ajungem în acest stadiu și suntem pe linie dreaptă”, a spus, vineri, Nicolae Robu. Conform proiectului, pasajul are o lungime totală de 455 de metri, distribuiți după cum urmează: 188 metri înspre Universitatea de Vest, 115 metri tunelul şi 152 metri înspre BRD.
Edilul estimează că ar mai fi nevoie de aproximativ două luni până când se va putea circula prin subpasajul propriu-zis. „Ceea ce a mai rămas meteo-dependent sunt lucrările de betonare, de pregătire a fundației, care necesită manoperă importantă. După aprecierea pe care o pot face acum, cam prin noiembrie vom reuși să circulăm prin subpasaj. Nu exclud ca anumite detalii de finisaj să necesite a se lucra în continuare. Acestea sunt estimările în momentul de față, facem tot posibilul ca înainte de venirea iernii să se poata circula la cap total în intersectia Michelangelo”, susține Robu.
Primarul a explicat, din nou, și de ce pe șantier n-au fost văzuți prea mulți muncitori. „Imaginea care s-a creat acolo a fost una deformată. Tot acest volum de pământ din tunelul propriu-zis a fost dislocat de un singur om, cu un buldozer de mari dimensiuni. Au mai fost patru sau cinci autobasculante în permanență, care stăteau la încărcat. Cine căuta oameni nu avea cum să-i găsească, nu au fost operațiuni care să necesite manopera. La majoritatea fazelor tehnologice n-a fost nevoie de manoperă”, spune Nicolae Robu.
Pentru amatorii de statistici, din tunelul propriu-zis au fost dislocați, conform calculelor primarului, 9.660 metri cubi de pământ, iar pentru placarea subpasajului va fi nevoie de nu mai puțin de… 16.000 de găuri! O parte din pământul scos din tunel a ajuns la Grădina Zoologică, în habitatul poneilor.
Comentarii prin facebook