Ce-are sula cu prefectura si flotarea cu cultura?

Mult timp și multă lume a așteptat startul unei campanii coerente a Timișoarei pentru obținerea mult doritului titlu de Capitală Culturală Europeană. Au existat ce-i drept unele acțiuni sporadice, dar puțin convingătoare, în lipsa unei strategii coerente. A mai fost și un scandal privind un eventual plagiat al strategiei de promovare făcută de concurența din Cluj. În rest nimic semnificativ, ceva care să te scoată din amorțeală. În fine, la începutul acestei săptămâni a fost dat și mult așteptatul start al campaniei. S-a întâmplat la puțin timp după ce niște polițai locali înfometați probabil de cultură au izgonit din Piața Operei soliștii unui cor regal din Olanda. Cică nu știau să cânte manele și nici nu acceptau bani lipiți pe frunte.
Așadar ținută la secret, strategia culturală a fost făcută publică luni. O strategie pentru care, să ne înțelegem, s-a muncit mult de tot, s-au stors creiere, s-au transformat nopțile în zile și zilele-n nopți. În ce constă? Deja știți. Toți timișorenii, de la copii la bătrîni, de la muncitori la dascăli universitari, de la PNL-iști la PSD-iști, sunt invitați să-ș dea obolul la acest demers important. Cum? Simplu, făcând câte 21 de flotări. Nu logice, ci pe bune. (Sau 21 de genoflexiuni, au fost îngăduitori inițiatorii.) Flotările sunt filmate și postate pe pagina de Facebook a asociației care se ocupă de promovarea Timișoarei și astfel dăm cultură întregii Europe. O provocare gen „Ice bucket challenge”, din care sunt convins că inițiatorii s-au și inspirat. Un lucru care iese din tiparele clasice e de apreciat, la fel și conceptul open-minded. Dar există o limită și aici. Și unele idei care par inedite ajung dacă depășesc un prag un fel de bizarerii fără sens.
E adevărat că și mișcarea e foarte bună, dar e cam greu să înțelegi ce legătură au flotările cu o chestiune serioasă precum un titlu de Capitală Culturală Europeană. Eventual această campanie era bună pentru titlul de „Capitală europeană a pițiponcelii”. Din păcate, tot mai mult Timișoara este asociată în țară cu tot felul de năstrușnicii și lucruri deloc lăudabile. Suntem orașul parangheliilor țigănești fără număr, a palatelor țigănești, suntem orașul cu palmieri veștejiți și proiecte de fântâni kitschoase. De puțin timp suntem orașul în care milițienii locali alungă corurile străine de pe stradă și vom ajunge și orașul cu „flotangii”. Oare nu-i prea mult pentru un oraș care se vrea Capitală culturală europeană pe bune, iar nu capitală a mușchiuloșilor?

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului

Social vezi arhiva Social

Statiunea Buzias

Economic vezi arhiva Economic

Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Expoziţiile de animale şi păsări, dar şi de utilaje agricole, sunt, şi în acest an, „vedete” pentru publicul larg care vizitează cea mai nouă ediţie a Banat Agralim. Ajunsă la cea cu numărul 15, expoziţia s-a deschis vineri la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară a Banatului.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Petru Daea, la deschiderea Banat Agralim: Despre agricultura si eprubete

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt doar două zile pe an în care cei din Beba Veche și Kubekhaza se pot vizita fără să facă un ocol de 80 de kilometri. Locuitorii din România, Serbia și Ungaria au profitat de deschiderea temporară a punctului de trecere a frontierei Triplex Confinium. Euroregiunea DKMT a împlinit 20 de ani, iar aniversarea a stat tot sub spectrul unui sinistru gard de sârmă ghimpată.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Euroregiunea DKMT, la 20 de ani: Gardul de sarma ghimpata rezista si ar putea crește / FOTO
Întâi autorizăm pista prin iarbă, apoi construim hangare. Sunt planurile pe care le anunță, pentru Aerodromul Cioca, vicepreședintele CJ Timiș, Traian Stancu. Aviația Utilitară este, de mai multi ani, o piatră de moară atârnată de „gâtul” administrației județene și a fost la un pas de desființare. Încă se caută soluții pentru readucerea pe linia de plutire.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pista de la Cioca va fi autorizata. CJ Timis da 15.000 de euro
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top