„Vedere” de la Mamaia, de la Robu: „Achizitia de tramvaie nu e o prioritate”

Din vacanța de la Mamaia, chiar de pe plajă, primarul Nicolae Robu tastează de zor pe Facebook, răspunzându-le celor care, zilele trecute, se plângeau de starea jalnică a tramvaielor din Timișoara. „Locomotiva” USL spune că, momentan, achiziția unor mijloace moderne de transport nu este o prioritate.

Nicolae Robu primar (4)

„Dragă domnule primar, în zilele de vară, când la Timişoara temperatura aerului la soare trece de 40 de grade, în timp ce temperatura din tramvaie depăşeşte şi ea vreo 38 de grade, noi, prostimea care circulă cu donaţiile din Germania, ne uităm cu jind şi invidie spre Cluj-Napoca. Municipalitatea de pe Someş a achiziţionat tramvaie noi, a reabilitat mare parte din liniile de rulare. În timp ce la Cluj transportul este unul civilizat în tramvaie cu aer condiţionat şi scară joasă, la Timişoara ai ocazia să te simţi ca-n saună. Domnule primar, când aţi mers ultima dată cu un tramvai în Timişoara? Dacă nu vă mai amintiţi, vă invităm să o faceţi acum: luaţi tramvaiul 8 de la Gara Timişoara Nord şi mergeţi până la AEM, aşa, să spunem pe la ora 15”, îi scriau lui Nicolae Robu, pe Facebook, membrii comunității „Timișoara de altădată”.

Aflat sub umbreluță, la plajă, la Mamaia, Nicolae Robu le răspunde oamenilor chiar de pe telefonul mobil. Edilul e categoric: „și dacă aș fi declanșat procesul de achiziție de tramvaie în prima zi de mandat, până la ora actuală nu am fi putut avea niciun tramvai nou!”. În plus, la Cluj nu sunt decât două tramvaie, și acelea cumpărate pentru că, la momentul lansării licitației, Emil Boc era prim-ministru. Robu spune că, în prezent, „achiziția de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pt Timișoara”, fiindcă ar fi nevoie de minimum 30 de vehicule noi. Acestea costă între 45 și 60 de milioane de euro, bani pe care municipalitatea nu-i are.

Acesta este textul integral al mesajului postat „de pe superba plajă a superbei stațiuni Mamaia”:

“Stimati utilizatori ai tramvaiului,
1. Apreciez preocuparea dv pt starea tramvaielor Timisoarei.

2. As fi apreciat-o si mai mult daca as fi putut-o remarca si de-a lungul multilor ani anteriori in care problema nu a fost rezolvata. Dar, dincolo de problema in sine -reala, fara-ndoiala-, este evident izul politic, chiar politicianist al demersului dv. Trecem, insa, peste asta.

3. Da, din pacate, timisorenii utilizatori ai tramvaiului trebuie sa suporte conditiile cumplite pe care le-ati descris dv. De ce?
a. Pentru ca si daca as fi declansat procesul de achizitie de tramvaie in prima zi se mandat, pana la ora actuala nu am fi putut avea niciun tramvai nou! La Cluj -daca tot va place sa elogiati Clujul, din motive strident de evidente- licitatia de achizitie a 12 tramvaie a fost lansata cand dl. Emil Boc era Prim Ministru, iar in prezent Clujul are abia 2 tramvaie noi -aratoase, e drept, dar… departe de ce mi-as dori eu pt Timisoara-.
b. Pt ca, o spun cu toata sinceritatea, achizitia de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pt Timisoara, inca. Si asta nu pt ca nu mi-ar placea mie sa fie, ci pt ca pur si simplu nu poate fi. Un tramvai nou costa minimum minimorum 1.5 milioane euro (dar mai degraba 2 milioane). In Timisoara avem la un moment dat pe traseu cca 60 tramvaie. O innoire cat de cat serioasa ar necesita macar 30 tramvaie noi. 30 tramvaie noi costa 45 – 60 milioane euro. Costul creditului aferent -pt ca, evident, nu dispunem de acesti bani- ar ridica totalul costurilor la 90-120 milioane euro, ceea ce doar un iresponsabil ar putea asuma.

4. Care este proiectul Robu privitor la tramvaie:
a. Reabilitarea radicala a 20 de tramvaie vechi, astfel incat acestea sa devina ca noi, avand totul nou, conceptual si fizic, in afara de partea de metal greu (sasiu-boghiuri), care se preteaza la reconditionare, fiind cea mai scumpa si avand durata de viata 100 de ani. Costul estimat al unei asemenea reabilitari este de cca 300 mii euro, costul exact rezultand prin licitatie. Caietul de sarcini tocmai s-a finaluzat, urmeaza publicarea sa pe SEAP.
b. Achizitia cu fonduri europene nerambursabile a cca 30-40 tramvaie noi, printr-un proiect pe exercitiul programatic 2014-2020 (conform informatiilor de care dispunem acum, se vor putea achizitiona tramvaie doar in cadrul unor proiecte complexe de reabilitare / extindere linii, in functie de nr de Km de linii reabilitate / create).

5. De ce am reorientat creditul perfectat de dl Ciuhandu cu Banca Mondiala-IFC:
In proiectul Robu pt Timisoara -proiect cu care am castigat alegerile obtinand peste 55 mii de voturi, sensibil mai multe decat USL, apropo se discutia cine pt cine a fost locomotiva-, prioritate absoluta o are realizarea / largirea de subpasaje, reabilitarea / largirea de carosabile si trotuare, managementul inteligent al traficului, reabilitarea centrului istoric, retehnologizarea COLTERM, etc. Si asta, pe cat posibil, cu fonduri europene nerambursabile. Toate aceste proiecte trebuie sustinute financiar in 2013-2014 cu multe zeci de milioane de euro avansate ca ele sa poata fi implementate, iar abia apoi banii vor putea fi rambursati, prin 2015. Ei, ca sa pot asigura aceste zeci de milioane de euro, am reorientat creditul de 25 milioane euro de la achizitia de tramvaie la sustinerea proiectelor europene si l-am suplimentat la 35 milioane euro. In lipsa acestei decizii, Primaria Timisoara ar fi ajuns ca celelalte titulare de proiecte din Romania si ca Romania in ansamblul ei, cu multe proiecte castigate si contractate si cu sub 10% implementate. Rata mica se absorbtie a fondurilor europene de catre Romania are drept cauza tocmai incapacitatea de sustinere financiara prealabila a proiectelor astfel incat ele sa poata fi implementate in conditiile si termenele asumate.

Cu respect,
Nicolae Robu
Primarul Timisoarei
(de pe superba plaja a superbei statiuni Mamaia)

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

psihopat a spus: (august 8th, 2013 at 16:52 )

Singura ta prioritate e sa te linga aplaudacii.
Ia zi-mi, cate tramvaie reabilitai din banii daruiti ACS-ului? cate gropi astupai? Cate adaposturi pentru cainii vagabonzi faceai? Cate piste de biciclete faceai? cate burieni taiai? cate parcuri curatai cu puscariasii care oricum se plictisesc? Pe cate fasii de pamant, de pe langa drumuri, plantai gazon sau flori? Cate studii ale calitatii aerului de langa Continental faceai? (ca aia iti arata studiile PLATITE de ei, facute de o firma din Ungaria!)

Incompetentule.

scolaru' 'ntarziat a spus: (august 8th, 2013 at 18:18 )

Multumim lu’ domnu Robu finca ne-o trimis vedere
Din Mamaia de la plaja mult noroc,multe bezele
Printre toate astea bune o avut si aplecare
Peste-o mare doleanta care pe popor il doare
Ii vorba de cirulate cu transportul in comun
Care prin orasu nostru ii,dar parca nu-i nicicum
De te sui intr-un vagon cand afara-i cald si soare
Inauntru-i un pic mai bine decat sub o clocitoare
Mai se face comparate cu orasu’ Cluj-Napoca
Ca acolo

scolaru' 'ntarziat a spus: (august 8th, 2013 at 18:51 )

Mai se face comparaţe cu oraşul Cluj_Napoca
Cum că domnu’ Boc ce face să fie-n pas cu „epoca”
Domn’ primar documentat zice că nu are cum
Că-s o mie de hartii care zac ani buni pe drum
Şi că pentru dansu acuma nu-i mare prioritate
Că mai sunt vreo cinşpe zile şi că vara-i pe plecate
Am propune noi soluţii pentru noile tranvaie
Să le pună d-alea eco ce-s cu apă şi cu paie
Alea au aerisire, mai puţină-i şi căldura
Plus că paralel ajută , paorii cu agricultura
Or mai fi in plus turişti care vin la „lumea veche”
Iar ‘mata vei fi in ţară un primar fără …..pereche

mihai a spus: (august 9th, 2013 at 11:48 )

dle primar va transmitem din superbul oras Timisoara ca nu trebuie sa va mai intoarceti. ne descurcam noi cumva.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

aeroportul-timisoara-stuttgard

Administratie vezi arhiva Administratie

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT, misiune economică în SUA

Sport vezi arhiva Sport

Camelia Potec si Marilen Pirtea

Camelia Potec, ambasadoarea maratonului timişorean în 2020. Competiţia va avea loc în luna mai

În 2020, la a treia ediție a UVT Liberty Marathon, noul Ambasador al competiției anuale este Camelia Potec, campioană olimpică la natație (Atena - 2004, 200m liber), multiplă campioană mondială și europeană, deținătoare a peste 200 titluri naționale și a mai multor recorduri.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Camelia Potec, ambasadoarea maratonului timişorean în 2020. Competiţia va avea loc în luna mai
Iulius Town

Social vezi arhiva Social

galaxia-imaginarului-728x90

Economic vezi arhiva Economic

Iulius Town

Iulius Town îşi aşteaptă clienţii cu un program complex de weekend

În acest weekend, primăvara își intră în drepturi la Iulius Town Timișoara. Târg de mărțișoare, ateliere de origami sau Muzeul Figurilor de Ceară sunt doar câteva din surprizele care te așteaptă să le descoperi. Pentru că anotimpul în care natura renaște vine cu pași repezi, evenimentul Team Up & Run te provoacă să îți aduci...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Iulius Town îşi aşteaptă clienţii cu un program complex de weekend

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Istorii glorioase și zbuciumate, dar un meci în care doar victoria contează. Sâmbătă, 29 februarie, Ripensia UVT întâlnește, în deplasare, UTA Arad. Ripensiștii vin după victoria clară cu Metaloglobus București, victorie ce le dă încredere băieților în privința abordării meciurilor rămase în campionat.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Derbiul numelor mari din Vest, UTA contra Ripensia
Nicolae Robu refuză să discute despre cele declarate de preşedintele PNL, Ludovic Orban, referitor la criteriile de integritate ale partidului, care se aplică la desemnarea candidaţilor la alegeri. Pentru cel care ar urma să reprezeninte liberalii în lupta pentru fotoliul de primar al Timişoarei, problema nu există, deci nu are ce să declare pe această...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu nu discută pe tema criteriilor de integritate, Ben Oni Ardelean dă sigură nominalizarea pentru un nou mandat
Psihoza dată de corona virus a ajuns şi la Societatea de Transport Public Local Timişoara. Primăria a decis să instaleze în tramvaie, troleibuze, autobuze, dozatoare de substanţe dezinfectante, cu care oamenii să se frece pe mâini pentru a lupta cu viruşii. Nu se ştie câte asemenea dozatoare se vor achiziţiona sau câte sunt disponibile, ce...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timişoara instalează dozatoare de lichid dezinfectant în mijloacele de transport în comun
Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș, anunță „vești bune” – a fost semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al autostrăzii Timișoara-Moravița. Șoseaua de mare viteză va avea 60 de kilometri. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR – a semnat contractul pentru realizarea Studiului de Fezabilitate, în valoare de peste 9 milioane...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Autostrada Timișoara – Moravița este mai aproape de realizare. Bani alocați pentru studiul de fezabilitate
Judecătoria Timișoara a publicat zilele acestea soluția în cazul polițistei locale care a fost agresată de un bărbat din Hunedoara, în luna decembrie a anului trecut, în Piața Victoriei. Bărbatul a fost condamnat la un an de închisoare cu executare. Instanța a stabilit că G.N., de 37 de ani, se face vinovat de săvârșirea infracțiunii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Condamnare la închisoare, un an cu executare, pentru bărbatul care a agresat o polițistă locală la Timișoara
Top