„Vedere” de la Mamaia, de la Robu: „Achizitia de tramvaie nu e o prioritate”

Din vacanța de la Mamaia, chiar de pe plajă, primarul Nicolae Robu tastează de zor pe Facebook, răspunzându-le celor care, zilele trecute, se plângeau de starea jalnică a tramvaielor din Timișoara. „Locomotiva” USL spune că, momentan, achiziția unor mijloace moderne de transport nu este o prioritate.

Nicolae Robu primar (4)

„Dragă domnule primar, în zilele de vară, când la Timişoara temperatura aerului la soare trece de 40 de grade, în timp ce temperatura din tramvaie depăşeşte şi ea vreo 38 de grade, noi, prostimea care circulă cu donaţiile din Germania, ne uităm cu jind şi invidie spre Cluj-Napoca. Municipalitatea de pe Someş a achiziţionat tramvaie noi, a reabilitat mare parte din liniile de rulare. În timp ce la Cluj transportul este unul civilizat în tramvaie cu aer condiţionat şi scară joasă, la Timişoara ai ocazia să te simţi ca-n saună. Domnule primar, când aţi mers ultima dată cu un tramvai în Timişoara? Dacă nu vă mai amintiţi, vă invităm să o faceţi acum: luaţi tramvaiul 8 de la Gara Timişoara Nord şi mergeţi până la AEM, aşa, să spunem pe la ora 15”, îi scriau lui Nicolae Robu, pe Facebook, membrii comunității „Timișoara de altădată”.

Aflat sub umbreluță, la plajă, la Mamaia, Nicolae Robu le răspunde oamenilor chiar de pe telefonul mobil. Edilul e categoric: „și dacă aș fi declanșat procesul de achiziție de tramvaie în prima zi de mandat, până la ora actuală nu am fi putut avea niciun tramvai nou!”. În plus, la Cluj nu sunt decât două tramvaie, și acelea cumpărate pentru că, la momentul lansării licitației, Emil Boc era prim-ministru. Robu spune că, în prezent, „achiziția de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pt Timișoara”, fiindcă ar fi nevoie de minimum 30 de vehicule noi. Acestea costă între 45 și 60 de milioane de euro, bani pe care municipalitatea nu-i are.

Acesta este textul integral al mesajului postat „de pe superba plajă a superbei stațiuni Mamaia”:

“Stimati utilizatori ai tramvaiului,
1. Apreciez preocuparea dv pt starea tramvaielor Timisoarei.

2. As fi apreciat-o si mai mult daca as fi putut-o remarca si de-a lungul multilor ani anteriori in care problema nu a fost rezolvata. Dar, dincolo de problema in sine -reala, fara-ndoiala-, este evident izul politic, chiar politicianist al demersului dv. Trecem, insa, peste asta.

3. Da, din pacate, timisorenii utilizatori ai tramvaiului trebuie sa suporte conditiile cumplite pe care le-ati descris dv. De ce?
a. Pentru ca si daca as fi declansat procesul de achizitie de tramvaie in prima zi se mandat, pana la ora actuala nu am fi putut avea niciun tramvai nou! La Cluj -daca tot va place sa elogiati Clujul, din motive strident de evidente- licitatia de achizitie a 12 tramvaie a fost lansata cand dl. Emil Boc era Prim Ministru, iar in prezent Clujul are abia 2 tramvaie noi -aratoase, e drept, dar… departe de ce mi-as dori eu pt Timisoara-.
b. Pt ca, o spun cu toata sinceritatea, achizitia de tramvaie noi nu poate fi o prioritate pt Timisoara, inca. Si asta nu pt ca nu mi-ar placea mie sa fie, ci pt ca pur si simplu nu poate fi. Un tramvai nou costa minimum minimorum 1.5 milioane euro (dar mai degraba 2 milioane). In Timisoara avem la un moment dat pe traseu cca 60 tramvaie. O innoire cat de cat serioasa ar necesita macar 30 tramvaie noi. 30 tramvaie noi costa 45 – 60 milioane euro. Costul creditului aferent -pt ca, evident, nu dispunem de acesti bani- ar ridica totalul costurilor la 90-120 milioane euro, ceea ce doar un iresponsabil ar putea asuma.

4. Care este proiectul Robu privitor la tramvaie:
a. Reabilitarea radicala a 20 de tramvaie vechi, astfel incat acestea sa devina ca noi, avand totul nou, conceptual si fizic, in afara de partea de metal greu (sasiu-boghiuri), care se preteaza la reconditionare, fiind cea mai scumpa si avand durata de viata 100 de ani. Costul estimat al unei asemenea reabilitari este de cca 300 mii euro, costul exact rezultand prin licitatie. Caietul de sarcini tocmai s-a finaluzat, urmeaza publicarea sa pe SEAP.
b. Achizitia cu fonduri europene nerambursabile a cca 30-40 tramvaie noi, printr-un proiect pe exercitiul programatic 2014-2020 (conform informatiilor de care dispunem acum, se vor putea achizitiona tramvaie doar in cadrul unor proiecte complexe de reabilitare / extindere linii, in functie de nr de Km de linii reabilitate / create).

5. De ce am reorientat creditul perfectat de dl Ciuhandu cu Banca Mondiala-IFC:
In proiectul Robu pt Timisoara -proiect cu care am castigat alegerile obtinand peste 55 mii de voturi, sensibil mai multe decat USL, apropo se discutia cine pt cine a fost locomotiva-, prioritate absoluta o are realizarea / largirea de subpasaje, reabilitarea / largirea de carosabile si trotuare, managementul inteligent al traficului, reabilitarea centrului istoric, retehnologizarea COLTERM, etc. Si asta, pe cat posibil, cu fonduri europene nerambursabile. Toate aceste proiecte trebuie sustinute financiar in 2013-2014 cu multe zeci de milioane de euro avansate ca ele sa poata fi implementate, iar abia apoi banii vor putea fi rambursati, prin 2015. Ei, ca sa pot asigura aceste zeci de milioane de euro, am reorientat creditul de 25 milioane euro de la achizitia de tramvaie la sustinerea proiectelor europene si l-am suplimentat la 35 milioane euro. In lipsa acestei decizii, Primaria Timisoara ar fi ajuns ca celelalte titulare de proiecte din Romania si ca Romania in ansamblul ei, cu multe proiecte castigate si contractate si cu sub 10% implementate. Rata mica se absorbtie a fondurilor europene de catre Romania are drept cauza tocmai incapacitatea de sustinere financiara prealabila a proiectelor astfel incat ele sa poata fi implementate in conditiile si termenele asumate.

Cu respect,
Nicolae Robu
Primarul Timisoarei
(de pe superba plaja a superbei statiuni Mamaia)

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

psihopat a spus: (august 8th, 2013 at 16:52 )

Singura ta prioritate e sa te linga aplaudacii.
Ia zi-mi, cate tramvaie reabilitai din banii daruiti ACS-ului? cate gropi astupai? Cate adaposturi pentru cainii vagabonzi faceai? Cate piste de biciclete faceai? cate burieni taiai? cate parcuri curatai cu puscariasii care oricum se plictisesc? Pe cate fasii de pamant, de pe langa drumuri, plantai gazon sau flori? Cate studii ale calitatii aerului de langa Continental faceai? (ca aia iti arata studiile PLATITE de ei, facute de o firma din Ungaria!)

Incompetentule.

scolaru' 'ntarziat a spus: (august 8th, 2013 at 18:18 )

Multumim lu’ domnu Robu finca ne-o trimis vedere
Din Mamaia de la plaja mult noroc,multe bezele
Printre toate astea bune o avut si aplecare
Peste-o mare doleanta care pe popor il doare
Ii vorba de cirulate cu transportul in comun
Care prin orasu nostru ii,dar parca nu-i nicicum
De te sui intr-un vagon cand afara-i cald si soare
Inauntru-i un pic mai bine decat sub o clocitoare
Mai se face comparate cu orasu’ Cluj-Napoca
Ca acolo

scolaru' 'ntarziat a spus: (august 8th, 2013 at 18:51 )

Mai se face comparaţe cu oraşul Cluj_Napoca
Cum că domnu’ Boc ce face să fie-n pas cu „epoca”
Domn’ primar documentat zice că nu are cum
Că-s o mie de hartii care zac ani buni pe drum
Şi că pentru dansu acuma nu-i mare prioritate
Că mai sunt vreo cinşpe zile şi că vara-i pe plecate
Am propune noi soluţii pentru noile tranvaie
Să le pună d-alea eco ce-s cu apă şi cu paie
Alea au aerisire, mai puţină-i şi căldura
Plus că paralel ajută , paorii cu agricultura
Or mai fi in plus turişti care vin la „lumea veche”
Iar ‘mata vei fi in ţară un primar fără …..pereche

mihai a spus: (august 9th, 2013 at 11:48 )

dle primar va transmitem din superbul oras Timisoara ca nu trebuie sa va mai intoarceti. ne descurcam noi cumva.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho.ro
isho.ro

Cele mai citite articole


gauss-topografie-timisoara_728x90px

Administratie vezi arhiva Administratie

Politica vezi arhiva Politica

dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Mii de oameni au fost interesați să descopere tehnologiile viitorului, inventate și realizate la Timișoara/Foto

Mii de timișoreni au ales să aloce ziua de sâmbătă pentru a afla ce produce unul dintre cei mai mari investitori din orașul de pe Bega. În cadrul ContiShowOff 2022, care a avut loc în campusul companiei germane Continental Automotive Timișoara, angajații acesteia au prezentat tehnologiile viitorului, cele mai noi produse Continental, maşinile folosite pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mii de oameni au fost interesați să descopere tehnologiile viitorului, inventate și realizate la Timișoara/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Astăzi, în jurul orei 14:00, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați prin apel la 112 cu privire la faptul că în localitatea Coșteiu din județul Timiș, un bărbat și o femeie ar fi intrat în râul Timiș, fără a mai ieși la suprafață.  Ajunși la fața locului polițiștii au constatat că cele sesizate se confirmă,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un bărbat şi o femeie sunt căutaţi în râul Timiş. Au intrat în apă şi n-au mai ieşit/Update. Corpurile neînsufleţite ale celor doi au fost găsite
Două drumuri județene vor intra într-un program de reabilitare și modernizare, au decis consilierii județeni, la ultima ședință de plen. Cel mai important, dar și cel mai circulat este cel dintre Timișoara și Sânmihaiu Român, cel de-al doilea fiind cel dintre Ivanda și Halta Cebza. Pentru ambele se solicită bani pe programul Anghel Saligny. Pași...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Consiliul Județean Timiș dorește să reabiliteze două drumuri cu bani din programul Anghel Saligny
Mii de timișoreni au ales să aloce ziua de sâmbătă pentru a afla ce produce unul dintre cei mai mari investitori din orașul de pe Bega. În cadrul ContiShowOff 2022, care a avut loc în campusul companiei germane Continental Automotive Timișoara, angajații acesteia au prezentat tehnologiile viitorului, cele mai noi produse Continental, maşinile folosite pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Mii de oameni au fost interesați să descopere tehnologiile viitorului, inventate și realizate la Timișoara/Foto
Nu doar dezvoltarea infrastructurii rutiere este în prim planul atenției oficialilor români și sârbi atunci când vine vorba de colaborarea dintre cele două țări. Zilele viitoare o delegație de la București se va deplasa în capitala Serbiei pentru a stabili cele mai bune modalități de dezvoltare a transportului interstatal pe calea ferată și pe apă....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ministerele Transporturilor din Serbia și România anunță dezvoltarea colaborării pe calea ferată și pe apă
Universitatea de Vest din Timișoara oferă timișorenilor un eveniment liric special, Proiectul „Mozart”, pe care Facultatea de Muzică și Teatru îl propune comunității timișorene și care va fi organizat în Sala Barocă a Muzeului Național de Artă din Timișoara, în seara zilei de miercuri, 29 iunie, începând cu ora 19. Evenimentul lyric este prilejuit de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Facultatea de Muzică și Teatru a UVT propune Proiectul „Mozart”, un eveniment liric prilejuit de examenul de licență al sopranei Marina Santrač
Festivalul vinului Vinofest, festivalul Internațional de Folclor „Vršački Venac” – ”Cununa Vârșețului” și seria de concerte reunite sub sigla Wind Rock sunt oferta lansată în perioada următoare pentru timișoreni de orașul sârbesc aflat la granița cu România. Așadar, la o oră de mers cu mașina aveți la dispoziție o alternativă bună de distracție de weekend....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oraşul Vârșeț oferă timișorenilor o lună iulie cu evenimente pe toate gusturile
Top