Dacă vreți să fiți președinte de secție de votare la alegerile europarlamentare din 25 mai, acum e momentul să vă înscrieți la primărie pentru acest lucru. Nu trebuie decât să completați o cerere-tip, al cărei model îl găsiți la finalul articolului, și să depuneți copii ale actelor de identitate și de studii.
Cei interesați de aceste funcții pot depune cereri la Primăria Timișoara, etajul 1, camera 103, de luni până vineri, între orele 9 și 15, până în 9 aprilie. Solicitanții vor depune, de asemenea, actul de identitate în copie și diploma de studii în copie. Conform dispozițiilor Legii nr. 33/2007, privind organizarea si desfasurarea alegerilor pentru Parlamentul European, cei care doresc să fie președinți ai birourilor electorale ale secțiilor de votare sau locțiitori ai acestora trebuie să îndeplinească unele condiții: să aibă, de regulă, studii juridice sau cel puțin studii medii, să nu facă parte din niciun partid sau formațiune politică, să nu fie candidați sau rude ale candidaților până la gradul al patrulea și să aibă exercițiul drepturilor electorale. Persoanele interesate vor putea participa la programul de instruire organizat de Autoritatea Electorală Permanentă până la momentul comunicării spre avizare a listelor în vederea desemnării prin tragere la sorți a președinților birourilor secțiilor de votare și a locțiitorilor acestora. Președinții și vicepreședintii sectiilor de votare vor primi câte 85 de lei pe zi, impozabil, pentru cel mult cinci zile, iar membrii, câte 65 de lei pe zi, impozabili, pentru cel mult trei zile.
Comentarii prin facebook