Omul de afaceri Ovidiu Tender a anunţat marţi că firma Ten Airways, al cărei proprietar este, a încheiat colaborarea cu Fly România. În mai, Tender declara, la Timișoara, că afacerea „are potențial și vom dezvolta și alte destinații”. Conform datelor oficiale, Fly Romania a vândut bilete către 9.400 de persoane, dar a dus la destinație doar mai puțin de 1.300.
Ovidiu Tender a anunțat, marți, că renunță la colaborarea cu Fly România, din cauza unor datorii neachitate de 400.000 de euro. „Fly România este o societate cu capital privat în care nici eu, nici o societate din grup nu este acţionar. Ea este proprietatea lui Cătălin Buţu, fost CEO la Ten (…) Ten, în dorinţa de a avea asigurată activitatea întregul an, a încheiat un contract de prestări servicii cu Fly, pentru a pune la dispoziţia Fly aeronave şi personal specializat (…) Văzând însă că lucrurile încep să ia o turnură nefavorabilă atât pentru noi, cât şi pentru clienţi, am dispus un control în urma căruia au rezultat deficiențe manageriale grave, urmate de pierderi financiare”, a declarat Tender, pentru Mediafax. Omul de afaceri timișorean mai susține că este posibil să facă plângere penală împotriva fostului său angajat.
Potrivit datelor disponibile la Registrul Comerţului, compania Necessair Consulting SRL, care operează zborurile Fly România, este deţinută integral de Cătălin Adrian Buţu. Primele probleme pentru cei care au cumpărat bilete la cursele operate de Fly România au apărut în luna iunie, când au început să fie anulate mai multe curse. Compania susține că această măsură a fost luată din motive operaţionale. Conform datelor oficiale, au cumpărate bilete pentru zborurile Fly România în jur de 9.400 de persoane. Numărul celor transportaţi este însă de 1.290. Aproximativ 3.500 de pasageri au fost rerutaţi pe alte companii şi alţi 3.500 urmează să fie rambursaţi. Numărul pasagerilor rambursaţi total sau parţial este de 1.110.
În luna mai, când, teoretic, s-a dat undă verde zborurilor Fly România pe relația Timișoara – Verona, Ovidiu Tender a fost cel care a desfăcut șampania și s-a declarat încântat de noile curse. „Ne străduim să oferim servicii de first class la prețuri de low cost. Prețurile sunt concurențiale pentru calea ferată sau pentru transportul auto (…) Sperăm să dezvoltăm acest puternic hub de la Timișoara, care pentru mine în primul rând este o acțiune de suflet. În al doilea rând, evident că dacă n-aș fi socotit-o economică, n-o făceam. Are potențial și vom dezvolta și alte destinații”, declara Tender, pe 15 mai. Mai mulți timișoreni au avut încredere în afirmațiile acestuia și au cumpărat bilete. Unii au ajuns cu bagajele în aeroport și au aflat cu stupoare că zborul lor nu există, alții au fost anunțați cu câteva zile înainte de plecarea în vacanță că trebuie să-și găsească alt mijloc de transport pentru a ajunge la destinația. Pe Facebook pot fi găsite, de altfel, sute de astfel de mărturii.
Comentarii prin facebook