Vești oficiale nu foarte grozave în ceea ce privește viitoare centură de sud a Timișoarei: aceasta nu pare să intre în planurile guvernului până în 2020. Ministerul Fondurilor Europene a trimis la Comisia Europeană o propunere pentru Programul Operațional pentru Infrastructura Mare 2014-2020, din care șoseaua care interesează atât de mult timișorenii lipsește. Documentul ar putea fi totuși modificat.
Ministerul Fondurilor Europene a trimis, pe 15 octombrie, la Bruxelles, către Comisia Europeană, propunerea pentru „Program Operațional pentru Infrastructura Mare 2014-2020”, care cuprinde și recomandări făcute în Masterplanul General de Transport. Acest program are o alocare financiară de aproximativ 9,41 miliarde de euro, promovând investiţii de interes naţional din domeniile transporturi, mediu, managementul riscurilor şi energie. „Trimiterea propunerii oficiale a Programului Operaţional Infrastructură Mare reprezintă un pas important pentru România, având în vedere provocările de dezvoltare din perioada 2014 – 2020 (…) Având în vedere complexitatea acestui program, mizăm pe sprijinul Comisiei Europene în derularea unui dialog cât mai eficient şi pragmatic pentru a putea aproba programul într-un termen cât mai strâns”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Fondurilor Europene.
Prima surpriză: în document nu mai apar 14 șosele de centură, ci doar două: la Câmpulung Moldovenesc și Râmnicu Vâlcea, la care lucrările ar putea începe în al doilea semestru din 2020. Puteți regăsi cele două centuri la pagina 321 a programului. Timișoara a fost lăsată, din nou, pe dinafară. În ceea ce privește centrele intermodale, în acest act nu mai sunt precizate explicit intervențiile propuse pentru nodurile simple, noi sau modernizate, ci doar pentru cele trimodale, care coincid cu propunerile din masterplan: la Drobeta Turnu Severin, Giurgiu și Galați, pe lângă cel existent deja la Constanța. În masterplan, centrul intermodal din Timiș, anunțat de oficialii județeni ca fiind plasat la Remetea Mare, fusese mutat în Giroc. Responsabilii din minister spun totuși că nu este varianta finală a acestui document. Președintele CJ Timiș, Titu Bojin, a declarat în repetate rânduri, că realizarea șoselei de centură a Timișoarei va fi asumată de guvern. În același timp, deputatul PSD Sorin Grindeanu a spus că, săptămâna viitoare, va veni de la București un document oficial care să certifice acest lucru. Până să sosească acesta însă, ultimul act oficial care lasă Timișoara în aer este cel trimis de Ministerul Fondurilor Europene la Bruxelles.
Comentarii prin facebook