Cele mai multe nume mari din industria hotelieră nu prea se uită în afara Bucureștiului. Timișoara nu are decât un singur hotel sub un nume internațional și lucrurile nu par să se schimbe prea curând, deși, în 2021, orașul va fi capitală culturală europeană.
O analiză realizată de zf.ro, pe baza datelor de la compania de consultanţă în domeniul hotelurilor Fivestar Hospitality şi a celor din piaţă, arată că Bucureștiul a atras cele mai multe nume internaţionale în industria hotelieră, zece lanţuri străine punându-şi sigla pe mai mult de 25 de hoteluri din capitală. În același timp însă, orașe unde turismul de business se împletește cu turismul de relaxare nu par, deocamdată, prea atractive pentru lanțurile internaționale. Specialiștii spun că acestea așteaptă atât creșterea turismului local, cât și schimbarea atitudinii antreprenorilor locali, care să fie mai deschişi în a investi în unităţi pe care să le afilieze ulterior la branduri străine. Exemple clare sunt Braşovul şi Timişoara, unde sunt deschise doar câte un hotel sub un nume internaţional.
În Braşov se contruieşte totuși un hotel Radisson Blu, brand al grupul internaţional Rezidor, Accor va deschide un hotel Mercure, iar Hilton s-a arătat interesat de investiţii în acest oraş. Pe de altă parte însă, Timişoara nu este pe harta dezvoltării hoteliere. În al treilea cel mai puternic oraș ca cifră de afaceri a companiilor în România, după Bucureşti şi Ilfov, există doar un singur hotel sub un brand internaţional, şi anume NH Hotels. Anul trecut, Timişul a atras peste 350.000 de turişti, mai bine de un sfert fiind străini. Judeţul Timiş, cel mai mare judeţ al României din punctul de vedere al suprafeţei, a devenit în ultimii ani „kilometrul zero“ al industriei de componente auto din România, atrăgând giganţi precum Continental, Delphi Packard, TRW Automotive sau nemţii de la Hella. În 2021, Timișoara va fi Capitala Europeană a Culturii, iar autoritățile locale se așteaptă la aproximativ un milion de turiști.
Comentarii prin facebook