Care sunt regulile pe Bega. Avizul care spune că este interzisă navigația cu ambarcațiuni sportive / REGULILE INTEGRAL

De la începutul lunii august, pe Bega au ieșit faimoasele vaporașe cumpărate de Primăria Timișoara. Încă nu circulă decât în regim de probă, dar felul în care se va desfășura navigația pe canal are reguli noi, care spun că desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement și navigația cu ambarcațiuni sportive nu sunt permise. deBanat.ro vă prezintă integral acest aviz.

Vaporașele cumpărate de Primăria Timișoara așteaptă momentul în care vor putea circula în regim normal, deși încă nu se știe cum se face acesta: de transport public sau de agrement. Nimeni nu a putut preciza, pentru moment, cum se va face departajarea. Până atunci, în fiecare zi, între orele 13 și 21, câte un vaporaș va face curse de probă, iar cei care vor să-l testeze o pot face de la pontonul de la Flora. Ieșirea la apă a ambarcațiunilor care au scos de la bugetul local 2 milioane de euro a schimbat regulile pe canal. „Bega este un râu care nu are dimensiunile pentru a realiza șenale de navigație paralele, cum e Dunărea. Va trebui, prin autoritatea de navigație și prin noi, Apele Române, să găsim soluții ca, în anumite intervale orare sau în anumite zile, să poată circula și alte ambarcațiuni. Deocamdată, până nu realizăm, în amonte de Timișoa, înspre Remetea, partea de agrement și de antrenament pentru caiac-canoe și ce mai este, din punct de vedere al sportului și al turismului, va fi puțin delicat să discutăm de altfel de ambarcațiuni într-un regim foarte deschis. O să vedem în ce măsură se poate face asta”, explica, pentru deBanat.ro, chiar în ziua în care au fost reluate cursele cu vaporașele, Titu Bojin, directorul ABAB și președintele consiliului de administrației al Regiei Administrației Canalului Bega.

Până să intre efectiv vaporașele în sistemul de transport public, cei care au diverse ambarcațiuni cu care circulă pe Bega au fost înștiințați că există reguli noi. „Avizul către navigatori și conducătorii de ambarcațiuni de agrement privind condițiile pentru desfășurarea activității de transport persoane cu ambarcațiuni de agrement și navele de pasageri, precum și a activității de agrement nautic cu ambarcațiuni de agrement, ambarcațiuni sportive și agrement nautic comercial pe canalul Bega”, emis de Căpitănia Zonală Drobeta Turnu Severin, Oficiul de Căpitănie Timișoara, este datat 2 august și este semnat de căpitanul de port specialist Alexandru Bărboi. Conform acestuia, „desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement, precum și navigația cu ambarcațiuni sportive nu este permisă pe canalul Bega”. Dincolo de diverse speculații, iată integral ce conține acest aviz:

  1. Pentru asigurarea în bune condiții a navigației pe canalul Bega, navele de transport pasageri, ambarcațiunile de agrement și construcțiile plutitoare care navighează sau staționează pe canalul Bega sunt supuse dispozițiilor prezentului aviz către navigatori.
  2. Pe canalul Bega pot naviga navele și ambarcațiunile de agrement a căror suprastructură permite trecerea pe sub poduri astfel: între frontiera cu Serbia și km 112 + 500, înălțimea maximă de la linia de plutire până la cel mai înalt punct al navei este de 5.70 m, între km 112 + 500 și km 115 + 600 înălțimea maximă este de 4.30 m, iar între km 115 + 600 și km 118 + 350 înălțimea maximă este de 2.60 m, în condițiile deplasamentului navei goale.
  3. Dat fiind nivelul scăzut al apei pe canalul Bega, navele și ambarcațiunile de agrement vor naviga la o distanță de minim 2 m de grinda inferioară a malurilor consolidate cu anrocamente.
  4. Viteza maximă admisă pe canalul Bega este de 12 km/h, iar sub poduri viteza maximă ste de 5 km/h.
  5. Navele de pasageri trebuie să-și micșoreze la timp viteza, încetinind sau chiar oprind propulsorul dacă este necesar, atunci când trec pe lângă altă navă sau pe lângă lucrări de construcții hidrotehnice. Această micșorare de viteză sau oprire trebuie să se facă în așa fel încât nava să nu fie expusă unui pericol.
  6. Navigația navelor pe același front este interzisă, cu excepția depășirilor.
  7. Nava navigând în amonte va face loc navei navigând în aval. Ambarcațiunile de agrement și sportive vor lăsa libere navelor de pasageri și nu vor putea face rondoul decât în pupa navelor de pasageri care navighează.
  8. Trecerea navelor pe sub poduri se va face numai prin înălțimea maximă corespunzătoare deschiderii podului, iar navigația sub poduri pe același front, depășirea și încrucișarea sunt interzise.
  9. În coturile canalului și în punctele unde canalul se îngustează sunt interzise navigația pe același front și depășirea navelor. În cazul în care întâlnirea într-o trecere îngustă a devenit inevitabilă, navele vor naviga cu atenție sporită pentru ca întâlnirea să se facă într-un loc și în condiții care să nu prezinte pericol.
  10. Navele de pasageri, ambarcațiunile de agrement, precum și construcțiile plutitoare nu se pot lega la mal decât cu aprobarea scrisă a Oficiului de Căpitănie Timișoara.
  11. Desfășurarea de activități de agrement comercial cu ambarcațiuni de agrement, precum și navigația cu ambarcațiuni sportive nu este permisă pe canalul Bega.
  12. Navigația ambarcațiunilor de agrement utilizate în scop personal este permisă pe șenalul navigabil al căii navigabile doar în cazul în care ambarcațiunile de agrement sunt înscrise sau înmatriculate.

Prezentul aviz către navigatori anulează orice alte dispoziții contrare.

Etichete , ,
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Sky Group la 20 de ani: Povestea merge mai departe!

În urmă cu două decenii, un startup început în Timișoara a avut o altfel de abordare: să revoluționeze piața națională a imprimantelor, aducând inovație și eficiență în fiecare birou și în fiecare casă. Din 2004 și până acum, Sky Group s-a transformat într-un lider de necontestat în producție, import și distribuție. Astăzi, Sky Group nu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sky Group la 20 de ani: Povestea merge mai departe!
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Conducerea CCIA Timiș a participat la deschiderea FoodIntelForum

Președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, Florica Chiriță, a participat la deschiderea oficială a celei de-a VII-a ediții a FoodIntelForum – Agribusiness – Producție alimentară/băuturi – Retail – Ho.Re.Ca., eveniment găzduit de Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, sub cupola Leader Space. „Doresc să vă mulțumesc pentru invitația de a participa...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerea CCIA Timiș a participat la deschiderea FoodIntelForum

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Alianța dreptei Unite este formată din susținători ai valorilor de dreapta și din oameni care conștientizează amenințarea ca PSD-ul să acapareze întreaga putere în România. Este un pericol cât se poate de real. Oamenii uită destul de repede anii 2000-2004, perioada Năstase, perioada Dragnea 2016-2020. În liniște, PSD-ul ne lucrează, pe fiecare dintre noi. Provin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica: În patru ani, Dominic a schimbat multe în Timișoara. PSD nu s-a schimbat, pericolul e acolo.
CSC Dumbrăviţa se află în fața unui nou joc ce îi poate asigura, din punct de vedere matematic, îndeplinirea obiectivului. Sâmbătă, de la ora 11.00, pe arena „Ștefan Dobay”, vine Metaloglobus București. O victorie în această partidă ar echivala cu menținerea în Liga a II-a pentru al doilea an la rând al echipei de la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Şansa salvării vine sâmbătă
Veselie mare, vineri dimineața, la Biroul Electoral Municipal Timișoara. Nicolae Robu, la braț cu Alfred Simonis au venit să depună candidatura fostului primar la obținerea unui nou mandat. Alături de el s-au mai aflat și cei doi noi lideri liberali trimiși de la București să ocupe locurile de șefi la PNL Timiș și Timișoara, dar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alianța PSD – PNL a depus candidaturile la alegerile locale pentru Timișoara și Timiș/FOTO
Alfred Simonis, liderul PSD Timiș, le recomandă celor de la Consiliul Județean Timiș să facă deja cererea pentru emiterea hotărârii de guvern de demolare a stadionului Dan Păltinișanu, pentru ca această operațiune să meargă în paralel cu cea de proiectare și licitație, care e derulată de CNI. Această etapă nu e condiționată de demolare, spune...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Simonis sfătuiește CJ Timiș să se apuce de demolarea stadionului: ”Avem opt luni pentru proiectare, timp în care putem demola baza”
Președintele Camerei de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș, Florica Chiriță, a participat la deschiderea oficială a celei de-a VII-a ediții a FoodIntelForum – Agribusiness – Producție alimentară/băuturi – Retail – Ho.Re.Ca., eveniment găzduit de Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară București, sub cupola Leader Space. „Doresc să vă mulțumesc pentru invitația de a participa...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Conducerea CCIA Timiș a participat la deschiderea FoodIntelForum
Compania Colterm a decis ca în următoarea perioadă să oprească furnizarea energiei termice pentru încălzirea populației din sistemul de termoficare al orașului. Decizia a fost luată ca urmare a creșterii temperaturilor exterioare. Încălzirea va fi oprită cel târziu luni dimineața, dar parametrii de furnizare vor fi reduși progresiv în aceste zile. ”Având în vedere temperaturile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se oprește furnizarea căldurii la Timișoara
Checea există ca şi comună doar fiindcă nişte minţi luminate au decis, în urmă cu ceva ani, să pulverizeze vechile UAT-uri, înfiinţându-se astfel, doar în Timiş câteva zeci de comune noi, unele dintre ele neavând bani nici pentru salariile angajaţilor. (Precum în povestea cu bolovanul aruncat în baltă, acum alte minţi luminate încearcă să comaseze...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (5). Poveste din Checea, comuna în care naşul şi finul se bat pentru funcţia de primar. Şi nu e singura curiozitate de acolo
În urmă cu două decenii, un startup început în Timișoara a avut o altfel de abordare: să revoluționeze piața națională a imprimantelor, aducând inovație și eficiență în fiecare birou și în fiecare casă. Din 2004 și până acum, Sky Group s-a transformat într-un lider de necontestat în producție, import și distribuție. Astăzi, Sky Group nu...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sky Group la 20 de ani: Povestea merge mai departe!
Învățământul dual a fost unul dinte cele mai discutate subiecte de pe ordinea de zi a întâlnirii membrilor guvernului veniți la Timișoara cu mediul de afaceri local. Această zonă e clar mai puternic dezvoltată decât Moldova, iar necesitatea de forță de muncă e mult mai mare, a spus premierul Marcel Ciolacu. Evoluția României este clar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Premierul Ciolacu a discutat cu mediul de afaceri local: E nevoie de forță de muncă înalt calificată
Top