Dezinsecție și deratizare pe patru ani, la mai puțin de un sfert din prețul estimat de specialiștii din Primăria Timișoara. Există, în sfârșit, un câștigător al licitației organizate de municipalitate, care va plăti 2,3 milioane de euro pentru tot contractul.
Primăria Timișoara a fost obligată, în această vară, să reia licitația pentru dezinsecție și deratizare, după ce procedura a fost contestată. Ea fost demarată în primăvara lui 2018, deși acest lucru se putea face încă din toamna lui 2017. Contractul era pentru 4 ani, pentru sumă maximă de 46,02 milioane de lei, cu TVA, adică aproape 10 milioane de euro. Ofertele puteau fi depuse până pe 30 mai, licitația fiind contestată de o firmă care nu este din Timișoara. Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a dispus inițial suspendarea procedurii de atribuire până la soluționarea contestației, iar apoi a decis că PMT trebuie să refacă documentația. Municipalitatea a trebuit să plătească și 1.000 de lei, cheltuieli de judecată, către firma contestatoare.
În februarie 2018, consilierii locali au aprobat studiul de oportunitate, caietul de sarcini, acordul-cadru şi contractul subsecvent „privind delegarea gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare pe domeniul public al Municipiului Timişoara”. Conform acestei HCL, suprafața pe care trebuie să se facă tratamente terestre include parcuri, scuaruri, spații verzi, Pădurea Verde, perdele forestiere – 1,9 milioane mp, locuri de joacă – 91.930 mp, Canalul Bega, bălți, lacuri și ștranduri – 243.600 mp și aliniamente stradale – 7,9 milioane mp. De asemenea, trebuie făcute tratamente aeriene pe 13,3 hectare. În perioada 2011-2013, municipalitatea a plătit, pentru servicii de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public 14,4 milioane de lei, sumă care include TVA.
Licitația a fost reluată, au fost depuse trei oferte, iar acum primarul Nicolae Robu a anunțat că procedura a fost finalizată. „În sfârșit, dezinsecția a ajuns la un bun sfârșit. Am reușit să ducem la bun sfârșit licitația. Am fost mereu contestați, fără câștig de cauză al contestatarilor, numai că acest câștig al nostru nu ne-a adus niciun beneficiu”, a spus edilul. Câștigătorul este firma Deraton SRL, cea care a avut și ultimul contract de lungă durată cu Primăria Timișoara, expirat în toamna lui 2013. Interesant este însă altceva. Societatea și-a adjudecat licitația la un preț de 10,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Adică… 2,3 milioane de euro, cam o cincime din estimarea specialiștilor din PMT! „Contractul este pe 4 ani, așa cum ne-am dorit să avem încă de la expirarea contractului precedent”, a mai spus edilul. Întrebat de unde vom avea siguranța efectuării unor proceduri eficiente, la un preț atât de redus, Robu susține că se vor face verificări. „Vom verifica eficiența și efectuarea intervențiilor. Nu ne vom mulțumi să se stropească cu apă, cu apă stropește Cel de Sus. Noi nu avem decât să verificăm că se fac intervențiile și că ele sunt eficiente. Avem un birou de specialitate care va urmări”, a explicat primarul.
Timișoara nu are servicii complete de dezinsecție și deratizare din toamna lui 2013, de când licitația organizată de primărie a fost contestată de firma Romprest. A urmat un proces care a durat patru ani și în care PMT a avut câștig de cauză. Între timp, în oraș s-a făcut, în 2016, dezinsecție în regim de forță majoră din cauza virusului Zika, în 2017 a fost încheiat un contract provizoriu, tot cu Deraton, iar anul acesta a fost în vigoare un alt contract, tot temporar, cu o firmă din Arad.
Comentarii prin facebook