A stat și-a cumpănit, a făcut și sondaj și acum anunță: semafoarele din Piața Mărăști vor fi oprite, cel puțin pentru moment. Primarul Nicolae Robu are și un mesaj pentru „hater-ii” care cred că e dezastru în oraș: a făcut multe pentru șoferi și urmează șantiere colosale.
Sondajul despre semafoarele din Piața Mărăști s-a încheiat, iar primarul Nicolae Robu a decis ca ele să fie oprite. „Avem o nouă realizare importantă în orașul nostru: turbogirația din Piața Mărăști. Am încercat-o atât fără semaforizare, cât și cu semaforizare. Fiecare variantă prezintă avantaje și dezavantaje specifice. Părerea a 79% dintre cei aproape 4.000 de repondenți este că e mai bine fără semafoare. Prin urmare, pt perioada următoare, vom scoate din funcțiune semafoarele și vom monitoriza cum merg lucrurile fără (evident, în luarea deciziei am avut în vedere și alte considerente, nu doar rezultatele sondajului, mai bine zis consultării cu dv, cetățenii)”, a anunțat edilul, pe Facebook.
Dacă tot e vorba de trafic, unul dintre punctele nevralgice ale Timișoarei, Robu a decis, cu această ocazie, să mai facă o dată inventarul lucrărilor de infrastructură derulate în ultimii șase ani. Edilul este convins că i se datorează fluidizarea traficului.
„Sistemul de mobilitate al unui oraș de talia și cu specificitățile Timișoarei este unul foarte complex. Noi ni l-am modernizat substanțial în acești 6 ani de când sunt Primar. Să ne imaginăm cum s-ar fi circulat astăzi în oraș, având în vedere creșterea uriașă în ultimii ani a numărului de mașini, fără:
- noul pasaj Michelangelo
- noile pasaje Popa Șapcă și Jiul, înlocuitoarele fostelor pasaje înguste omonime
- axa Pictor Zaicu – Demetriade, funcționalizată
- arterele înspre / dinspre Jimbolia, Lipova, respectiv Giroc -adică: străzile Cloșca+Ovidiu Bala, Calea Sever Bocu, Calea Martirilor- lărgite la 4 benzi
- strada Podeanu lărgită la 4 benzi
- străzile Surorile Martir Caceu și Aleea FC Ripensia, lărgite la 3 benzi pe sens
- străzile Coposu, Pestalozzi și Tache Ionescu amenajate încât ambele cele 2 benzi carosabile ale lor să fie libere efectiv, nu blocate de mașini în staționare
- noile străzi Legătura Torac – Stan Vidrighin și Prelungirea Bd. Sudului, plus mulțimea de noi străzi sau extensii de străzi existente pe lățime și / sau lungime în cartiere
- cele peste 10 noi sensuri giratorii
- etc., etc.Dar, mai avem foarte multe de făcut. Și le vom face”, a postat edilul.
Urmează noi șantiere. Pe termen scurt, ar fi vorba despre funcționalizarea intersecția Punctele Cardinale și lărgirea la 3 benzi a străzii „unisens” Martin Luther, lucrarea anunțată, de altfel, acum un an și jumătate, estimată la un timp de lucru de câteva zile și neîncepută. De asemenea, se anunță un nou șantier în partea de sud a orașului, și anume pe strada Arieș, între Casa Tineretului și Spitalului Județean, unde se vor face 3 benzi / sens.
2019 va fi însă acela care va testa la maximum nervii timișorenilor. Nicolae Robu anunță, pe de o parte, „lărgirile la mai mult de dublu” la podurile Eroilor și Dragalina, unde șantierele au început, teoretic, acum aproape 6 luni, dar în cazul ultimului s-au oprit aproape imediat, pentru că trebuie făcute unele modificări la proiect. Pe de altă parte, iată ce urmează anul viitor, când va trebui ca timișorenii să se înarmeze cu multă răbdare, în vederea unui 2020 care să-i facă mult mai fericiți în trafic.
„În 2019 vom ajunge și la stadiul «lucru pe teren» cu marile proiecte:
- Pasajul Solventul (nou)
- Pasajul Consiliul Europei (nou)
- Podul Jiul (nou)
- Podul ILSA (nou)
- Inelul 4
- Inelul 2”, a detaliat edilul.
Robu anunță și că va „persevera în preocuparea noastră neîntreruptă din 2012 pentru Centura Sud”. Vă reamintim, varianta ocolitoare a Timișoarei, lucrare finanțată de CNAIR, încă nu are semnat un contract de execuție, deoarece licitația încheiată în primăvară a fost contestată și acum așteaptă un termen la Curtea de Apel București. Aproape raiul în trafic va veni, la Timișoara, în aproximativ doi ani. „Când toate acestea și multe altele mai mărunte vor fi gata – estimez că până la finele anului 2020 -, în Timișoara se va circula altfel, în pofida faptului că numărul de mașini va crește în continuare foarte mult. De altfel, chiar rău nu se circulă nici acum și oricine poate vedea asta pe Google Maps, în comparație cu alte orașe similare. Numai în mintea hater-ilor e… «dezastru»”, a conchis primarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook