Un fel de cadou de Ziua Timisoarei: cu Armonia pe linia 6! Momentan, doar pe un singur sens

De Ziua Timișoarei, primul tramvai reabilitat a ieșit, în sfârșit, pe traseu. Se întâmplă la mai bine de o lună de când garniturile au revenit la Timișoara, după aproape un an petrecut în fabricile de la Arad și Pașcani. Al doilea tramvai e încă în teste, iar în perioada următoarele, altele vor pleca spre reabilitare.

tramvai armonia2

Primul tramvai „Armonia” circulă, de luni, pe linia 6. Cel de-al doilea este supus ultimelor teste, urmând ca, la finalizarea acestora, să intre și el pe traseu, pe celălalt sens de mers. Primarul Nicolae Robu s-a declarat încântat de felul în care se prezintă acesta. „Sunt convins că timișorenii sunt încântați să vadă ce confort oferă aceste tramvaie. Chiar dacă afară este foarte cald, instalațiile de climatizare foarte performante asigură o temperatură foarte plăcută în interior. Toate celelalte elemente de confort, începând cu scaunele, continuând cu faptul că avem Internet wireless, că avem supraveghere video, dau un plus de satisfacție. La iarnă se va putea vedea încălzire la fiecare scaun”, spune edilul.

Câți oameni pot să călătorească cu un singur tramvai? „Capacitatea, la o densitate de 6,5-7 călători pe metru pătrat, ajungem până la 160-170 de călători. Dacă se reduce densitatea, în funcţie de confortul pe care îl oferim, la 4,5 călători pe metru pătrat este în jur de 135 de călători. Este un singur rând de scaune şi s-a mărit capacitatea pentru cei care stau în picioare. Înainte erau două rânduri de scaune şi capacitatea era diminuată cu aproximativ 20 de procente”, explică directorul RATT, Ioan Goia. Conform acestuia, în perioada următoare, urmează să plece spre uzinele din Arad și Pașcani alte tramvaie. „Avem un contract subsecvent pe anul acesta. Cu siguranţă vom trimite şapte bucăţi spre modernizare. Începând cu săptămâna aceasta facem formele”, mai spune Goia.

Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația pentru reabilitarea tramvaielor, organizată de Primăria Timișoara. Aceasta vizează un contract pe patru ani, care prevede reabilitarea a 30 de garnituri, cam jumătate din totalul celor deținute de RATT. În iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către Arad și Pașcani. Conform primarului Nicolae Robu, reabilitarea acestora a durat atât de mult – aproape un an – pentru că a fost vorba despre prototipuri. Prețul pentru un singur tramvai este de 480.000 de euro, fără TVA.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Ron a spus: (August 3rd, 2015 at 21:14 )

Cu un singur tramvai reabilitat nu se face primăvara. Nu va însemna absolut nimic pentru necesitățile de modernizare ale transportului urban dimn Timișoara. Dacă le-a trebuit mai bine de un an să refacă 2 tramvaie nemțești în „armonii”, e simplă aritmetică să aflăm cât va dura până când Timișoara ar avea cele 30-4- de garnituri moderne necesare. Bănuiesc că în ritmul acesta vom ajunge până 2050 așteptând tramvaiele promise de Robu.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Centura de Sud are primul termen in instanta. CNAIR: Nu putem spune când vor începe lucrările

După o licitație începută în vara anului trecut, cu numeroase prelungiri, la finele lunii februarie 2018 a fost anunțat câștigătorul licitației pentru Centura de Sud a Timișoarei. Rezultatul a fost contestat, astfel că acum urmează lupta în instanță. Timișorenilor nu le rămâne decât să îndrăznească să creadă. Și să aștepte.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centura de Sud are primul termen in instanta. CNAIR: Nu putem spune când vor începe lucrările

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Sunt pe cale de a fi rezolvate două probleme care au ținut agenda publică în ultimii ani. Una dintre ele ar putea sărăci cu 6 milioane de euro bugetul local, iar cealaltă ține de istoria recentă a Timișoarei și ambele depinde de București. Primarul Nicolae Robu nu dă detalii, dar anunță că lucrurile sunt pe drumul cel bun.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu, mesaj de la 3.200 de kilometri: sunt aproape rezolvate problemele cu vaporasele si Muzeul Revolutiei
Elevi din Maramureș, Neamț, Harghita dar și Arad, Caraş-Severin, Hunedoara, Alba, Gorj, Dolj, Mehedinţi sau Bihor, precum și din Republica Moldova au venit, la Politehnica Timișoara, pentru... o punte între generații. Sunt în jur de 1.000 și, după o seară relaxantă, la Grădina de Vară Capitol, sâmbătă se vor întrece în șapte concursuri speciale.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Asalt la Politehnică: 1.000 de elevi din țară și din Republica Moldova se întrec în 7 concursuri
Dacă echipele din Timişoara, mai ales din prima ligă, au fost pregătite de nume ilustre ca Florin Marin, Leo Grozavu, Ionuţ Popa, şi mai nou Rică Neaga, un timişorean face istorie la alte echipe. Alex Pelici a eliminat FCSB doi ani la rând din Cupa României, în acest an dând efectiv de pământ cu echipa bucureşteană, dar „profeţii” nu sunt recunoscuţi la ei acasă.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sibiul lui Pelici se impune la limită în Ciarda Roșie
Stadionul din Calea Buziașului o să arate cam ca „Ilie Oană” din Ploiești. Asta a anunțat, vineri, primarul Nicolae Robu, la o zi după ce deputatul PNL Marilen Pirtea spunea că ar trebui căutate și alte surse de finanțare pentru o arenă destinată rugby-ului. Stadionul din Ploiești, construit în 2011, a costat 18 milioane de euro.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Stadion de 17 milioane de euro, inspiratie pentru arena de rugby din Buziasului. Robu: In 2020 se deschide
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top