În luna martie la Timişoara se desfăşoară o campanie de informare a tinerelor mame sau a viitoarelor mame în privinţa depistării infecţiei cu virusurile hepatitice B, C şi D. Campania denumită „Ziua Mamei cu Hepatită” încearcă să le determine pe femei să meargă la medic și să facă analize, pentru a afla dacă poartă un astfel de virus.
Specialiştii estimează că, în România, două milioane de persoane din ţara noastră au hepatita B, C sau D. Doar 15 % ştiu însă că poartă acest virus, iar majoritatea află din întâmplare, în urma controalelor pentru alte afecţiuni. Sunt şi persoane care au simptome, dar îşi ascund starea de sănătate, de frică să nu îşi piardă locul de muncă sau prietenii. „Cu sprijinul voluntarilor, vom merge în spitale, clinici și cabinete medicale, pentru a discuta direct cu medicii şi pacienţii. Se vor împărţi materiale informative ce conţin şi indicaţii despre modul în care se poate face testarea, costurile testării, precum şi date de contact de unde se pot obţine informaţii suplimentare”, explică Marinela Debu, preşedintele Asociaţiei Pacienţilor cu Afecţiuni Hepatice din România.
Obietivul principal al acţiunii este informarea corectă a tinerelor femei şi a familiilor acestora despre comportamentul şi atitudinea pe care ar trebui să o aibă pe parcursul sarcinii şi după naşterea copilului, în cazul descoperirii unei infecţii cu un virus hepatitic. „Acolo unde se va putea, ne dorim să avem întâlniri cu pacienţii la care să poată participa şi medici specialişti, respectiv de boli infecţioase, gastroenterolog, medic de familie şi ginecolog, pentru a oferi informaţii corecte. Experienţa anilor anteriori ne-a demonstrat că trebuie să ne extindem proiectul, pentru a fi cât mai aproape de persoanele care au nevoie de aceste informaţii”, a mai precizat Marinela Debu. Campania se va derula în mai multe oraşe din ţară, iar rezultatele finale ale proiectului vor fi comunicate în luna aprilie.
Comentarii prin facebook