Situația incredibilă în Parcul Copiilor din Timișoara, unde o investiție de peste două milioane de euro este în grija unui… angajat al municipalității! Asta teoretic, pentru că, practic, este omenește imposibil să întreții de unul singur toate jocurile din parc. Primaria caută acum cea mai bună variantă și are de ales între o nouă licitație pentru externalizarea serviciului sau includerea într-un contract deja existent.
Inaugurat în campania electorală din 2012, de fostul primar Gheorghe Ciuhandu și fostul viceprimar Adrian Orza, Parcul Copiilor, în forma în care este acum, a costat 2,2 milioane de euro. Reabilitarea a durat vreo șapte ani și, la finalul acesteia, parcul a fost împărțit în 23 de zone, create în funcție de vârsta copiilor. Micuții pot explora Pădurea Poveștilor, se pot pierde în Pădurea Întunecată sau în Țara Uriașilor sau se pot juca în Satul Indienilor. Îngrijirea spațiilor verzi este în sarcina firmei Horticultura, iar de cea a echipamentelor se ocupă, teoretic, municipalitatea.
Practic, situația e absurdă. „Parcul este administrat de un compartiment al Direcției de Mediu, care are un singur angajat. Echipamentele de joacă sunt greu de administrat de o singură persoană, sunt probleme la mini-golf… Va trebui să luăm o decizie pe această temă, pentru că, la structura actuală de personal, este clar că nu-l putem administra singuri. Fie vom face o licitație pentru administrare, fie îl vom include într-un contract de întreținere existent deja”, explică viceprimarul Dan Diaconu. Conform acestuia, au fost probleme și la carusel, care a primit acreditarea ISCIR abia la începutul lunii mai, la aproape doi ani de la deschiderea parcului. Diaconu spune că lucrurile trebuie rezolvate, și încă destul de repede. „Un simplu contract de întreținere a jocurilor nu ar rezolva problema. Posturi vacante avem la acel compartiment. Dacă vom putea să mai angajăm oameni am putea să rezolvăm problema într-o anumită măsură. Dacă nu, va trebui să externalizăm administrarea”, afirmă vicele. Decizia finală va aparține consilierilor locali.
Comentarii prin facebook