Anunțata fuziune între aeroporturile din Arad și Timișoara nu ar fi decât un „sluj” al ministrului Transporturilor, Sorin Bușe, făcut în fața șefului de campanie al PNL, Gheorghe Falcă. Asta susține președintele PSD Timiș, Sorin Grindeanu, conform căruia o astfel de decizie nu trebuie luată „pe repede înainte”.
Campania electorală ascute săbiile între PSD și PNL. Ultima temă: aeroporturile. La finele săptămânii trecute, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, a anunțat că aeroportul din Arad ar urma să fuzioneze cu acela din Timișoara, pe baza unei structuri regionale. Aeroportul Arad, în a cărui reabilitare s-au investit două milioane de euro, este neoperațional, în timp ce Aeroportul Internațional Timișoara va depăși, în acest an, un milion de pasageri și este în creștere. Liderul PNL Timiș, Nicolae Robu, a preferat să nu comenteze informația, spunând că nu are toate datele, în timp ce Marilen Pirtea, cel care deschide lista liberalilor pentru Camera Deputaților, s-a declarat încântat de proiect. „Am văzut că ministrul Sorin Bușe a fost dus de Gheorghe Falcă, să i se arate ce investiție extraordinară au făcut autoritățile din Arad în aeroportul de acolo. Am fost dezamăgit de candidatul, de acum, Marilen Pirtea, care aplaudă ideile lui Falcă, deși atitudinea de subordonare față de ideile nu tot timpul generoase ale acestuia pentru Timiș nu e una care să aducă tot timpul plus. Mă așteptam, mai ales de la Marilen Pirtea, să se gândească în primul rând la Timiș și apoi cât de bine dă o astfel de atitudine în fața șefului de zonă și de campanie al PNL. Nu e un subiect care să poată fi tratat pe repede înainte”, a declarat, luni, Sorin Grindeanu, președintele PSD Timiș.
Citește și: Aeroportul Timisoara, intre tehnocrati si politica: Ministerul Transporturilor vrea o fuziune cu Aradul
Practic, social-democratul reclamă o situație ciudată înregistrată la Arad, unde, înainte de alegerile locale, s-a anunțat că vor fi reluate cursele aeriene spre destinații precum Verona, Stuttgart sau București, acestea urmând să fie operate de o companie denumită Join Airlines. „S-a servit această informație chiar înainte de locale, pentru a se justifica o investiție făcută din banii comunității locale, într-un sistem destul de interesant, pe credit furnizor. Singura activitate pe care am reușit însă s-o identific în acest an pe aeroportul din Arad este un concert în aer liber, desfășurat în luna septembrie. S-a renovat un terminal ca să se facă un festival de muzică? (…) Lucrurile luate pe repede înainte nu sunt bune. Nu vreau să trag o concluzie că e bine sau rău, dar, spre exemplu, acționarii la cele două aeroporturi sunt diferiți: la Timișoara este Ministerul Transporturilor, la Arad e consiliul județean. S-ar putea ajunge în situația ca, de exemplu, CJ Arad să fie acționar la aeroportul din Timișoara”, mai spune Grindeanu. Conform acestuia, compania anunțată ca operator pentru aeroportul din Arad este o „companie-fantomă, fără flotă și nu este înscrisă în registrul aeronautic al niciunei țări europene”.
Grindeanu a invocat, în acest caz, Legea 78/2000, privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție. Mai exact, este vorba despre articolul 13 al acestui act normativ, conform căruia „fapta persoanei care îndeplinește o funcție de conducere într-un partid (…) de a folosi influența ori autoritatea sa în scopul obținerii pentru sine ori pentru altul de bani, bunuri sau alte foloase necuvenite, se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani”. Este, spune șeful PSD Timiș, același articol pe baza căruia a fost săltată de DNA Lia Olguța Vasilescu, primarul Craiovei. „Cred că decizii de acest tip poate fi luate numai dacă în spate stau fundamentări economice și dacă se respectă legea (…) Ministrul Transporturilor trebuie să fie tehnocrat, nu un politruc care să stea drepți în fața șefului de campanie al PNL”, a concluzionat Sorin Grindeanu.
Comentarii prin facebook