Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va fi semnat în scurt timp. Primăria Timișoara este partener, alături de CJ Timiș, dar Nicolae Robu este nemulțumit. El spune că va dura prea mult și spune că la Timișoara se modernizează 100 km de străzi pe an.
Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” va costa 80,4 milioane de lei. De la UE vin 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, reprezentând 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare va fi semnat în scurt timp, fiind în așteptare, până când PMT și-a plătit corecția financiară de 1 milion de lei plus penalități către Ministerul Dezvoltării. Acum, primarul Nicolae Robu spune că nu înțelege modul în care a fost întocmit acest proiect. „CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8? O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a declarat edilul. Lărgirea drumului de la intrare în Dumbrăvița spre urcarea pe Autostrada A1, pe două tronsoane, primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1, este estimată să dureze, în total, nu pe segmente, 42 de luni.
Scrie un comentariu
5 comentarii pentru acest articol
84 de luni pentru largirea a 10 km de DJ691 la 4 benzi e un termen, cum sa spun, halucinant !
Adica Salini a terminat cei 15 km de A1 Dumbrava – Margina in 2,5 ani (07.2014-12.2016)
Tirrena Scavi a terminat cei 25 km de A1 Izvin – Sanovita in 2 ani (01.2014-12.2015) iar largirii unui DJ la 4 benzi i se da de la bun inceput termen de 84 de luni, adica 7 (sapte) ani ? Sapte ani ??? Ceva nu e in regula. Chiar deloc in regula…
Nu ma hazardez la afirmatii incomplet certe, dar am dubii ca POR 2014-2020 care merge (cu regula n+2) pina in 2022 va accepta la finantare un proiect pe 84 de luni, ceea ce inseamna 2018+7=2025 adica iese cu 3 ani peste limita maxima de derulare a unei finantari pe actualul exercitiu financiar.
Il felicit pe dl. primar Robu pentru faptul ca nu ia drept un dat sa fie, termenul stupefiant de lung vehiculat de CJT si sper intr-o reducere a acestui termen la cel mult 40-50% din cel vehiculat.
Arădene, termenul pentru tot lotul este 42 de luni. Robu bate câmpii, ca de obicei. Și, ca să știi, e 42 de luni din cauză că nu pot fi mutați stâlpii de troleibuz pe primul tronson. Ăla e un proiect european al aceluiași Robu, proiect pe care nu se poate interveni timp de 5 ani. În alea 42 de luni vor expira cei 5 ani și vor fi mutați stâlpii. E simplu. Dacă nu crezi, verifică proiectul de extindere a liniei troleibuzului 14, de la Timișoara la Dumbrăvița. ȘI, repet; termenul 42 de luni este pentru tot tronsonul, și este așa lung exact din cauza proiectului cu troleul.
Domnule „@ Sorin Aradean”, chestiunea termenului de 42+42 luni tine de nebuloasa in care au fost prezentate lucrurile inca de anul trecut (stau marturie articolele pe subiect din presa locala), articole din care nu era clar daca cei 10 km de DJ691 supusi largirii si impartiti in 2 tronsoane (4+6 km) se vor executa in 42 luni sau in 42+42 luni. Presupun ca nebuloasa s-a propagat dinspre comunicatorii CJT, prin presa, pina in spatiul public.
In privinta interdictiei de mutare a stilpilor de troleibuz timp de 5 ani (mai sint 3 ani din 5), eu spun ca e o falsa problema. Inainte de-a scrie aceste rinduri, am vorbit cu o firma de consultanta in fonduri UE aflata in Bucuresti, si-am intrebat cum ar vedea UE mutarea stilpilor inainte de expirarea celor 5 ani, in contextul in care mutarea s-ar face din fondurile Primariei (adica e evitata dubla finantare), iar mutarea ca interventie asupra proiectului NU va duce sub nici o forma la deprecierea acestuia (ptr ca asta e de fapt temerea UE). Raspunsul a fost ca UE isi poate da acordul, dar e nevoie de o notificare prin care lucrurile sa fie deschis si onest explicate (n-o sa intru acum in ansamblul de argumentatie). Asa ca, dupa parerea mea, termenul lax de derulare a proiectului din cauza acelor stilpi nu se justifica.
La buna reauzire.
Poate ar fi trebuit să-i explicați cum stă treaba cu mutatul stâlpilor însuși marelui Nicolae Robu, pentru că era treaba instituției pe care o conduce să se intereseze dacă și cum se poate face acest lucru. Dacă dumneavoastră v-ați putut interesa la „o firmă de consultanță în fonduri UE aflată la București”, poate ar fi putut să facă asta și marii specialiști din Primăria Timișoara. Dar e mai ușor să te lamentezi de pe margine, așa cum face mereu Robu.
Domnule “@ Sorin Aradean” va asigur ca sinteti pe o pista gresita daca credeti ca beneficiarii lucrarii nu au pus o asemenea intrebare. Problema tind sa cred ca e la minister, recte in raspunsul primit. De asta, abordarea mea sugereaza de fapt escaladarea problemei si adresarea directa la Bruxelles.
Articole asemănătoare
Știri de ultimă oră
Cele mai citite articole
- Firmă de păcănele din Timişoara a intrat în faliment lăsând datorii la stat de 1,8 milioane de lei
- CJ Timiș preia un nou drum pentru a-l moderniza
- Începând de sâmbătă, Primăria Timișoara instituie mai multe restricții de circulație
- Măgarul, “preşedintele nostru, domnul Nicolae Ceauşescu” şi “noul PSD”. Ar mai fi ceva şi despre PNL, dar mai contează?
- Robu „uită” din nou de îngheaţă apele. Lărgimea benzilor de pe Bogdăneştilor a fost decisă de Culiţă Chiş şi aprobată de fostul primar
- 40 de milioane de lei pentru stadionul de rugby din Timișoara. Va avea tribune acoperite și nocturnă
- Toate divizionarele C din Timiș au obținut victorii importante în etapa din weekend
- Accident grav aproape de Buziaș! Două persoane au ajuns la spital
Administratie
CJ Timiș preia un nou drum pentru a-l moderniza
Citeşte tot articolul
Politica
Robu „uită” din nou de îngheaţă apele. Lărgimea benzilor de pe Bogdăneştilor a fost decisă de Culiţă Chiş şi aprobată de fostul primar
Citeşte tot articolul
Sport
Fetele de la Poli, de la 2-0 la 0-1 contra campioanei în doar două săptămâni
Citeşte tot articolul
Social
Accident grav aproape de Buziaș! Două persoane au ajuns la spital
Citeşte tot articolul
Sănatate
A decedat inițiatorul proiectului Casa Austria Timișoara
Fertilizarea in vitro, la Clinica Bega. Perspective există, personal pregătit la fel, dar trebuie acreditare
Noua clădire a Maternității Bega a fost oficial predată beneficiarului, Consiliul Județean Timiș/FOTO
Consiliul Județean Timiș preia oficial clădirea noii maternități Bega
Unitățile medicale din Timișoara primesc milioane de lei pentru digitalizarea serviciilor oferite
O delegație a Organizației Mondiale a Sănătății a vizitat Timișoara/Foto
O nouă campanie de donare de sânge la Spitalul Clinic CF Timișoara. Unitatea sanitară vine în ajutorul Centrului Regional de Transfuzie Sanguină
Medicii de familie și cei de la ambulatoriile de specialitate au protestat în fața sediului Casei de Sănătate Timiș/FOTO
S-au deblocat angajările pentru peste 7.600 de posturi din spitale, dintre care 2.500 de medici. În Timiş sunt 870 de posturi neocupate
Unitățile medicale de stat pot accesa fonduri europene nerambursabile de 200 de milioane de euro
Sute de posturi de medici și asistenți medicali sunt neocupate în Timiș. Directorii de spitale, întâlnire la Prefectură/Update. Fritz cere deblocarea situaţiei
Şef nou la DSP Timiş. S-a preferat un om din interiorul instituţiei: Florin Ardelean
Timp liber și cultură
Salonul Bookfest Timişoara îşi deschide porţile săptămâna viitoare
Peste două săptămâni se deschide la Timișoara Târgul de Paști
Echipa „2020”, o comedie neagră cu iz de dramă și bucluc, vine duminică la Timișoara pentru premiera filmului
Weekend pentru iubitorii LEGO®: o replică de 1,5 m înălțime a Turnului Eiffel, din peste 10.000 de piese, expusă în Iulius Town
Trofeul Festivalului – Concurs Gelu Stan, ediția a VI-a 2024 ajunge la Hunedoara
As Tour Timişoara vă propune o vacanţă la Roma, dar şi în alte locaţii de vis ale Italiei
Pantofi moderni pentru orice ocazie. Ce modele este bine să nu îţi lipsească din garderobă?
Morile de apă ale Banatului, prezentate în expoziție la Budapesta și Szeged
Weekend pentru mămici și copii în Iulius Town! Ateliere de creație și mărțișoare muzicale
Invitație… dulce la Ghiroda! Târgul Apicol se întoarce în acest weekend
Premiere la Teatrul Naţional Timişoara în primăvara lui 2024
Bucură-te de luna lui Mărțișor cu noile super oferte de la Auchan Discount Timișoara și de tombola cu premii în bani
Economic
Succes total pentru POR 2014 – 2020. Suma investită a fost cu 280 de milioane de euro peste cea alocată
Citeşte tot articolul
Comentarii prin facebook