Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va fi semnat în scurt timp. Primăria Timișoara este partener, alături de CJ Timiș, dar Nicolae Robu este nemulțumit. El spune că va dura prea mult și spune că la Timișoara se modernizează 100 km de străzi pe an.
Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” va costa 80,4 milioane de lei. De la UE vin 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, reprezentând 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare va fi semnat în scurt timp, fiind în așteptare, până când PMT și-a plătit corecția financiară de 1 milion de lei plus penalități către Ministerul Dezvoltării. Acum, primarul Nicolae Robu spune că nu înțelege modul în care a fost întocmit acest proiect. „CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8? O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a declarat edilul. Lărgirea drumului de la intrare în Dumbrăvița spre urcarea pe Autostrada A1, pe două tronsoane, primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1, este estimată să dureze, în total, nu pe segmente, 42 de luni.
Scrie un comentariu
5 comentarii pentru acest articol
84 de luni pentru largirea a 10 km de DJ691 la 4 benzi e un termen, cum sa spun, halucinant !
Adica Salini a terminat cei 15 km de A1 Dumbrava – Margina in 2,5 ani (07.2014-12.2016)
Tirrena Scavi a terminat cei 25 km de A1 Izvin – Sanovita in 2 ani (01.2014-12.2015) iar largirii unui DJ la 4 benzi i se da de la bun inceput termen de 84 de luni, adica 7 (sapte) ani ? Sapte ani ??? Ceva nu e in regula. Chiar deloc in regula…
Nu ma hazardez la afirmatii incomplet certe, dar am dubii ca POR 2014-2020 care merge (cu regula n+2) pina in 2022 va accepta la finantare un proiect pe 84 de luni, ceea ce inseamna 2018+7=2025 adica iese cu 3 ani peste limita maxima de derulare a unei finantari pe actualul exercitiu financiar.
Il felicit pe dl. primar Robu pentru faptul ca nu ia drept un dat sa fie, termenul stupefiant de lung vehiculat de CJT si sper intr-o reducere a acestui termen la cel mult 40-50% din cel vehiculat.
Arădene, termenul pentru tot lotul este 42 de luni. Robu bate câmpii, ca de obicei. Și, ca să știi, e 42 de luni din cauză că nu pot fi mutați stâlpii de troleibuz pe primul tronson. Ăla e un proiect european al aceluiași Robu, proiect pe care nu se poate interveni timp de 5 ani. În alea 42 de luni vor expira cei 5 ani și vor fi mutați stâlpii. E simplu. Dacă nu crezi, verifică proiectul de extindere a liniei troleibuzului 14, de la Timișoara la Dumbrăvița. ȘI, repet; termenul 42 de luni este pentru tot tronsonul, și este așa lung exact din cauza proiectului cu troleul.
Domnule „@ Sorin Aradean”, chestiunea termenului de 42+42 luni tine de nebuloasa in care au fost prezentate lucrurile inca de anul trecut (stau marturie articolele pe subiect din presa locala), articole din care nu era clar daca cei 10 km de DJ691 supusi largirii si impartiti in 2 tronsoane (4+6 km) se vor executa in 42 luni sau in 42+42 luni. Presupun ca nebuloasa s-a propagat dinspre comunicatorii CJT, prin presa, pina in spatiul public.
In privinta interdictiei de mutare a stilpilor de troleibuz timp de 5 ani (mai sint 3 ani din 5), eu spun ca e o falsa problema. Inainte de-a scrie aceste rinduri, am vorbit cu o firma de consultanta in fonduri UE aflata in Bucuresti, si-am intrebat cum ar vedea UE mutarea stilpilor inainte de expirarea celor 5 ani, in contextul in care mutarea s-ar face din fondurile Primariei (adica e evitata dubla finantare), iar mutarea ca interventie asupra proiectului NU va duce sub nici o forma la deprecierea acestuia (ptr ca asta e de fapt temerea UE). Raspunsul a fost ca UE isi poate da acordul, dar e nevoie de o notificare prin care lucrurile sa fie deschis si onest explicate (n-o sa intru acum in ansamblul de argumentatie). Asa ca, dupa parerea mea, termenul lax de derulare a proiectului din cauza acelor stilpi nu se justifica.
La buna reauzire.
Poate ar fi trebuit să-i explicați cum stă treaba cu mutatul stâlpilor însuși marelui Nicolae Robu, pentru că era treaba instituției pe care o conduce să se intereseze dacă și cum se poate face acest lucru. Dacă dumneavoastră v-ați putut interesa la „o firmă de consultanță în fonduri UE aflată la București”, poate ar fi putut să facă asta și marii specialiști din Primăria Timișoara. Dar e mai ușor să te lamentezi de pe margine, așa cum face mereu Robu.
Domnule “@ Sorin Aradean” va asigur ca sinteti pe o pista gresita daca credeti ca beneficiarii lucrarii nu au pus o asemenea intrebare. Problema tind sa cred ca e la minister, recte in raspunsul primit. De asta, abordarea mea sugereaza de fapt escaladarea problemei si adresarea directa la Bruxelles.
Articole asemănătoare
Știri de ultimă oră
Cele mai citite articole
- Nu ruşii, ci PNL din bani publici a finanţat campania electorală a lui “Mesia”. Implicată, firma care l-a consultat pe Nicolae Robu la alegerile locale
- Primăria Timișoara scanează din aer, cu inteligența artificială, cimitirele din Timișoara
- Carla’s Dreams va fi vedeta principală a spectacolului de Revelion la Timișoara în acest an
- Universitatea de Vest primește fostul Liceu Leonida din Timișoara pentru a găzdui acolo Facultatea de Educație Fizică și Sport și un campus de cercetare
- Cât ne-au costat sclifoselile şi onoarea nereperată ale lui Marcel Ciolacu
- Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute
- Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert
- Spațiu redus în baie? Uite cum să alegi chiuveta și cabina de duș
Administratie
CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
Citeşte tot articolul
Proiectul taxelor și impozitelor pe 2025 a picat la votul din Consiliul Local!
Politica
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a finanţat campania electorală a lui “Mesia”. Implicată, firma care l-a consultat pe Nicolae Robu la alegerile locale
Citeşte tot articolul
Sport
Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv
Citeşte tot articolul
SCM Timișoara, meci de gală la ultima apariție pe parchetul propriu în 2024
Întăriri pe linia de treisferturi! Doi internaționali vin la SCM USV Timișoara
Social
Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute
Citeşte tot articolul
20 decembrie 1989. Ziua în care Timişoara s-a declarat liberă de comunism
Sănatate
CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
MedLife a inaugurat Spitalul Medici’s la Timișoara cu o investiție de peste 25 milioane de euro/Foto
Centrul Medical Cristian Șerban ”luptă” pentru un milion de kWh de energie. Vedeți cum puteți ajuta
O parte din tavanul Maternității Odobescu s-a prăbușit. Se pregătește mutarea mamelor și copiilor/UPDATE
Colegiul Fizioterapeuților din România: Protestul medicilor cu specialitatea medicină fizică și reabilitare din fața Ministerului Sănătății, o deturnare electorală
Timişoara, de trei ori premiată la un eveniment naţional din domeniul sănătăţii/FOTO
Ascultă-ți corpul și mergi la control. Policlinicile Regina Maria oferă consultații și analize medicale decontate de CAS
CNI caută dirigenție de șantier pentru construcția viitorului Institut Oncologic ce se va ridica la Timișoara
Spitalul de Copii “Louis Țurcanu” a pus în funcțiune un aparat RMN achiziționat cu fonduri europene, prin ADR Vest
Zeci de firme, grupate în trei asocieri, vor contractul de peste 200 de milioane de euro pentru ridicarea Institutului Oncologic Timișoara
Conferință extraordinară la Timișoara: Viitorul sănătății – Convergența dintre medicină și tehnologie
Tehnică de epilare de ultimă generație la L’architect du Beaute! Un aparat de înaltă performanță, în premieră la Timișoara
Timp liber și cultură
Concert de colinde, sâmbătă, la Jebel
Expoziția “Luminile lui Caravaggio” a atras un număr record de elevi și studenți vizitatori într-o singură zi
„Colindăm Domnului Bun”. Concert de colinde, duminică, la Şag
Contribuția lui Albert Kristóf-Krausz la modelarea spațiul urban și artei locale într-o nouă expoziție temporară la MNArT
Program special de Crăciun și Revelion în Iulius Town: patinoarul şi Cinema City, deschise în fiecare zi
E vremea sărbătorilor și a reîntoarcerii la tradiții! Alaiul colindătorilor are loc zilele viitoare
Magia Sărbătorilor prinde viață! Copiii din Şag organizează un târg de Crăciun
Sigur nu știai că există atâtea tipuri de LEGO!
Alaiul Colindătorilor aduce la Timișoara cele mai frumoase tradiții și obiceiuri de Crăciun!
Filme definitorii ale cinematografiei româneşti, în programul „35 de ani de libertate”
Experienţă inedită la Iulius Town: spectacolul imersiv pentru copii „Magia sărbătorilor de iarnă” și show-ul „Gustav Klimt” vor rula la MINA Pop-Up
Pe 11 decembrie începe, la Timișoara, a VI-a ediție a Festivalului Internațional de Poezie Ion Monoran
Economic
Prețurile la serviciile de apă și canal rămân neschimbate anul viitor la Timișoara
Citeşte tot articolul
Comentarii prin facebook