Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va fi semnat în scurt timp. Primăria Timișoara este partener, alături de CJ Timiș, dar Nicolae Robu este nemulțumit. El spune că va dura prea mult și spune că la Timișoara se modernizează 100 km de străzi pe an.
Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” va costa 80,4 milioane de lei. De la UE vin 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, reprezentând 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare va fi semnat în scurt timp, fiind în așteptare, până când PMT și-a plătit corecția financiară de 1 milion de lei plus penalități către Ministerul Dezvoltării. Acum, primarul Nicolae Robu spune că nu înțelege modul în care a fost întocmit acest proiect. „CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8? O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a declarat edilul. Lărgirea drumului de la intrare în Dumbrăvița spre urcarea pe Autostrada A1, pe două tronsoane, primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1, este estimată să dureze, în total, nu pe segmente, 42 de luni.
Scrie un comentariu
5 comentarii pentru acest articol
84 de luni pentru largirea a 10 km de DJ691 la 4 benzi e un termen, cum sa spun, halucinant !
Adica Salini a terminat cei 15 km de A1 Dumbrava – Margina in 2,5 ani (07.2014-12.2016)
Tirrena Scavi a terminat cei 25 km de A1 Izvin – Sanovita in 2 ani (01.2014-12.2015) iar largirii unui DJ la 4 benzi i se da de la bun inceput termen de 84 de luni, adica 7 (sapte) ani ? Sapte ani ??? Ceva nu e in regula. Chiar deloc in regula…
Nu ma hazardez la afirmatii incomplet certe, dar am dubii ca POR 2014-2020 care merge (cu regula n+2) pina in 2022 va accepta la finantare un proiect pe 84 de luni, ceea ce inseamna 2018+7=2025 adica iese cu 3 ani peste limita maxima de derulare a unei finantari pe actualul exercitiu financiar.
Il felicit pe dl. primar Robu pentru faptul ca nu ia drept un dat sa fie, termenul stupefiant de lung vehiculat de CJT si sper intr-o reducere a acestui termen la cel mult 40-50% din cel vehiculat.
Arădene, termenul pentru tot lotul este 42 de luni. Robu bate câmpii, ca de obicei. Și, ca să știi, e 42 de luni din cauză că nu pot fi mutați stâlpii de troleibuz pe primul tronson. Ăla e un proiect european al aceluiași Robu, proiect pe care nu se poate interveni timp de 5 ani. În alea 42 de luni vor expira cei 5 ani și vor fi mutați stâlpii. E simplu. Dacă nu crezi, verifică proiectul de extindere a liniei troleibuzului 14, de la Timișoara la Dumbrăvița. ȘI, repet; termenul 42 de luni este pentru tot tronsonul, și este așa lung exact din cauza proiectului cu troleul.
Domnule „@ Sorin Aradean”, chestiunea termenului de 42+42 luni tine de nebuloasa in care au fost prezentate lucrurile inca de anul trecut (stau marturie articolele pe subiect din presa locala), articole din care nu era clar daca cei 10 km de DJ691 supusi largirii si impartiti in 2 tronsoane (4+6 km) se vor executa in 42 luni sau in 42+42 luni. Presupun ca nebuloasa s-a propagat dinspre comunicatorii CJT, prin presa, pina in spatiul public.
In privinta interdictiei de mutare a stilpilor de troleibuz timp de 5 ani (mai sint 3 ani din 5), eu spun ca e o falsa problema. Inainte de-a scrie aceste rinduri, am vorbit cu o firma de consultanta in fonduri UE aflata in Bucuresti, si-am intrebat cum ar vedea UE mutarea stilpilor inainte de expirarea celor 5 ani, in contextul in care mutarea s-ar face din fondurile Primariei (adica e evitata dubla finantare), iar mutarea ca interventie asupra proiectului NU va duce sub nici o forma la deprecierea acestuia (ptr ca asta e de fapt temerea UE). Raspunsul a fost ca UE isi poate da acordul, dar e nevoie de o notificare prin care lucrurile sa fie deschis si onest explicate (n-o sa intru acum in ansamblul de argumentatie). Asa ca, dupa parerea mea, termenul lax de derulare a proiectului din cauza acelor stilpi nu se justifica.
La buna reauzire.
Poate ar fi trebuit să-i explicați cum stă treaba cu mutatul stâlpilor însuși marelui Nicolae Robu, pentru că era treaba instituției pe care o conduce să se intereseze dacă și cum se poate face acest lucru. Dacă dumneavoastră v-ați putut interesa la „o firmă de consultanță în fonduri UE aflată la București”, poate ar fi putut să facă asta și marii specialiști din Primăria Timișoara. Dar e mai ușor să te lamentezi de pe margine, așa cum face mereu Robu.
Domnule “@ Sorin Aradean” va asigur ca sinteti pe o pista gresita daca credeti ca beneficiarii lucrarii nu au pus o asemenea intrebare. Problema tind sa cred ca e la minister, recte in raspunsul primit. De asta, abordarea mea sugereaza de fapt escaladarea problemei si adresarea directa la Bruxelles.
Articole asemănătoare
Știri de ultimă oră

Cele mai citite articole
- Două persoane au decedat în urma unui accident pe șoseaua Lugoj-Caransebeș/FOTO
- Regretându-l pe Robu, liderul PSD Timișoara atacă administrația Fritz: Orașul este în colaps financiar
- Cum arătau cele cinci porți ale cetății Timișoara, în perioada otomană. Descrierea realizată de un spion al Vienei
- Covid-19 aproape s-a stins în România. O vedetă n-a mai primit bani de la Bill Gates să mintă c-a avut boala!
- La ISHO, cei care locuiesc sau lucrează în noul cartier au la dispoziție o gamă largă de servicii
- Rara avis. Când un politician recunoaşte şi repară o greşeală comisă. Cazul Cristian Moş – Walther Konschitzky
- Primarul Fritz analizează: salariul de 17.000 de lei e mic pentru city managerul Timișoarei, comparabil cu cele din mediul privat
- Șoseaua nouă dintre Craiova și Lugoj are alocați bani pentru studiul de fezabilitate

Administratie
Clădirile vechi din proprietatea Primăriei Timișoara vor fi vizate de reabilitare
Citeşte tot articolul

Avem gripă aviară în Timiș. Mai multe cazuri au fost confirmate în zona Voiteg
Minoritățile din Timiș vor fi prezente printr-un reprezentant în plenul CJT

Politica
Regretându-l pe Robu, liderul PSD Timișoara atacă administrația Fritz: Orașul este în colaps financiar
Citeşte tot articolul



Sport
Două puncte pierdute în Ialomița. Poli vine acasă cu o remiză de la Slobozia
Citeşte tot articolul

Flavius Biea va reveni în ring împotriva unui adversar mai bine clasat.

Social
Două persoane au decedat în urma unui accident pe șoseaua Lugoj-Caransebeș/FOTO
Citeşte tot articolul

O maşină a luat foc în mers, între Lovrin şi Şandra. Pasagerii s-au salvat/FOTO
Din 1 martie, alte 27 de unităţi de învăţământ din Timiş intră în scenariul roşu

Sănatate
În Timiş, tot 14 focare de coronavirus
Rata de infectare cu COVID-19 în Timişoara se apropie vertiginos de 7 la mia de locuitori
În Timiş, 326 de persoane confirmate cu Sars-Cov-2, în ultimele 24 de ore. Explozie de cazuri în Moşniţa Nouă şi Giroc
Bilanţ coronavirus. 2.830 de persoane confirmate în ultimele 24 de ore. Din nou, peste o mie de pacienţi la ATI
Rata de infectare cu Covid-19 continuă să crească în Timişoara. A ajuns la 6,65 la mia de locuitori
341 de persoane din Timiş confirmate cu Sars-Cov-2, în ultimele 24 de ore, dintre care 206 sunt din Timişoara
Bilanţ coronavirus. 2.432 de noi infectări şi 54 de decese, în ultimele 24 de ore. Creşte numărul pacienţilor aflaţi la ATI
De azi se fac programări la vaccinare pentu persoanele din categoria a doua
Aproape 25 de mii de timişeni şi-au făcut şi doza de rapel al vacinulului anti-Covid
Rata de infectare a ajuns la 6,41 în Timişoara. De astăzi s-a schimbat metodologia de calcul
În Timiş, 346 persoane confirmate cu Sars-Cov-2, în ultimele 24 de ore. Din ce localităţi sunt
Bilanţ coronavirus. 3.761 de noi infectări şi 66 de decese, în ultimele 24 de ore
Timp liber și cultură
Zilele petrecute cu prietenii și familia se mută pe terasele din Iulius Town Timișoara
Cum să te îmbraci ca să pari mai tânără
„Drag de grai” și „Școala de Artă Timișoara”, două concursuri online la Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș
Luna îndrăgostiților se sărbătorește la Iulius Town/FOTO
Iulius Town îi așteaptă pe timișoreni la o experiență culturală de pe întregul mapamond/FOTO
Flash Cash revine la Iulius Town
Galaxia 42, revista de cultură science-fiction și fantasy, a ajuns la numărul 14
Muzeul Banatului și expozițiile sale, prezentate într-o serie de 25 de documentare disponibile online/VIDEO
Cum se îmbrăcau timișorenii în primii ani ai secolului trecut. Moda, prezentată de Muzeul Banatului, în expoziția dedicată cartierului Elisabetin/FOTO și VIDEO
„Din suflet de român”, spectacol online de muzică populară cu ocazia Unirii mici
Gândul bun de sărbători, spectacol online cu artiști din Banat
Iulius Town a anunțat programul magazinelor în zilele de Crăciun și Anul Nou/FOTO
Economic
Șoseaua nouă dintre Craiova și Lugoj are alocați bani pentru studiul de fezabilitate
Citeşte tot articolul

Ikea se pregătește de demararea lucrărilor la noul magazin de lângă Timișoara
Învățământ
Trei studenți și un cadru didactic au fost premiați de Biblioteca Universității Politehnica Timișoara/FOTO
Facultatea de Chimie Industrială și Ingineria Mediului se modernizează și primește două noi corpuri de clădire, în urma unei finanțări cu bani europeni
Liga AC LABS merge înainte și în perioada de pandemie. O nouă ediție debutează luni
Peste un milion de euro pentru infrastructura educațională. GAL Timișoara așteaptă opiniile timișorenilor
UVT, parte a unui proiect de două milioane de euro/VIDEO
Concurs online în domeniul economic, destinat elevilor, la Universitatea de Vest Timișoara
Ingineria Civilă de la Facultatea de Construcții din Timișoara, prima într-un clasament național
Peste 3.000 de elevi au participat la cursurile de pregătire pentru bacalaureat, oferite de UVT
Fațadele clădirii Universității de Vest Timișoara vor fi renovate
Cadrele didactice de la Universitatea de Vest Timișoara, evaluate de studenți. Profesorii pot fi ”penalizați” în sondaj
Noul cămin studențesc al Politehnicii, construit în prelungirea Institutului de Cercetări pentru Energii Regenerabile
Puțini elevi de clasa a opta, în Timiș. Peste 20 de cadre didactice ar putea fi afectate
Știri de ultima oră

Rata de infectare cu COVID-19 în Timişoara se apropie vertiginos de 7 la mia de locuitori

În Timiş, 326 de persoane confirmate cu Sars-Cov-2, în ultimele 24 de ore. Explozie de cazuri în Moşniţa Nouă şi Giroc

Bilanţ coronavirus. 2.830 de persoane confirmate în ultimele 24 de ore. Din nou, peste o mie de pacienţi la ATI

Clădirile vechi din proprietatea Primăriei Timișoara vor fi vizate de reabilitare

Șoseaua nouă dintre Craiova și Lugoj are alocați bani pentru studiul de fezabilitate

Două persoane au decedat în urma unui accident pe șoseaua Lugoj-Caransebeș/FOTO

Universitatea Politehnica Timișoara oferă cursuri de pregătire gratuite la matematică pentru elevii ultimului an de liceu

La ISHO, cei care locuiesc sau lucrează în noul cartier au la dispoziție o gamă largă de servicii

Două puncte pierdute în Ialomița. Poli vine acasă cu o remiză de la Slobozia

Comentarii prin facebook