Robu: Largirea drumului spre autostrada e un proiect mult prea lalait

Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va fi semnat în scurt timp. Primăria Timișoara este partener, alături de CJ Timiș, dar Nicolae Robu este nemulțumit. El spune că va dura prea mult și spune că la Timișoara se modernizează 100 km de străzi pe an.

Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” va costa 80,4 milioane de lei. De la UE vin 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, reprezentând 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare va fi semnat în scurt timp, fiind în așteptare, până când PMT și-a plătit corecția financiară de 1 milion de lei plus penalități către Ministerul Dezvoltării. Acum, primarul Nicolae Robu spune că nu înțelege modul în care a fost întocmit acest proiect. „CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8? O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a declarat edilul. Lărgirea drumului de la intrare în Dumbrăvița spre urcarea pe Autostrada A1, pe două tronsoane, primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1, este estimată să dureze, în total, nu pe segmente, 42 de luni.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (februarie 14th, 2018 at 20:11 )

84 de luni pentru largirea a 10 km de DJ691 la 4 benzi e un termen, cum sa spun, halucinant !
Adica Salini a terminat cei 15 km de A1 Dumbrava – Margina in 2,5 ani (07.2014-12.2016)
Tirrena Scavi a terminat cei 25 km de A1 Izvin – Sanovita in 2 ani (01.2014-12.2015) iar largirii unui DJ la 4 benzi i se da de la bun inceput termen de 84 de luni, adica 7 (sapte) ani ? Sapte ani ??? Ceva nu e in regula. Chiar deloc in regula…
Nu ma hazardez la afirmatii incomplet certe, dar am dubii ca POR 2014-2020 care merge (cu regula n+2) pina in 2022 va accepta la finantare un proiect pe 84 de luni, ceea ce inseamna 2018+7=2025 adica iese cu 3 ani peste limita maxima de derulare a unei finantari pe actualul exercitiu financiar.

Il felicit pe dl. primar Robu pentru faptul ca nu ia drept un dat sa fie, termenul stupefiant de lung vehiculat de CJT si sper intr-o reducere a acestui termen la cel mult 40-50% din cel vehiculat.

@Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 08:31 )

Arădene, termenul pentru tot lotul este 42 de luni. Robu bate câmpii, ca de obicei. Și, ca să știi, e 42 de luni din cauză că nu pot fi mutați stâlpii de troleibuz pe primul tronson. Ăla e un proiect european al aceluiași Robu, proiect pe care nu se poate interveni timp de 5 ani. În alea 42 de luni vor expira cei 5 ani și vor fi mutați stâlpii. E simplu. Dacă nu crezi, verifică proiectul de extindere a liniei troleibuzului 14, de la Timișoara la Dumbrăvița. ȘI, repet; termenul 42 de luni este pentru tot tronsonul, și este așa lung exact din cauza proiectului cu troleul.

Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 11:07 )

Domnule „@ Sorin Aradean”, chestiunea termenului de 42+42 luni tine de nebuloasa in care au fost prezentate lucrurile inca de anul trecut (stau marturie articolele pe subiect din presa locala), articole din care nu era clar daca cei 10 km de DJ691 supusi largirii si impartiti in 2 tronsoane (4+6 km) se vor executa in 42 luni sau in 42+42 luni. Presupun ca nebuloasa s-a propagat dinspre comunicatorii CJT, prin presa, pina in spatiul public.
In privinta interdictiei de mutare a stilpilor de troleibuz timp de 5 ani (mai sint 3 ani din 5), eu spun ca e o falsa problema. Inainte de-a scrie aceste rinduri, am vorbit cu o firma de consultanta in fonduri UE aflata in Bucuresti, si-am intrebat cum ar vedea UE mutarea stilpilor inainte de expirarea celor 5 ani, in contextul in care mutarea s-ar face din fondurile Primariei (adica e evitata dubla finantare), iar mutarea ca interventie asupra proiectului NU va duce sub nici o forma la deprecierea acestuia (ptr ca asta e de fapt temerea UE). Raspunsul a fost ca UE isi poate da acordul, dar e nevoie de o notificare prin care lucrurile sa fie deschis si onest explicate (n-o sa intru acum in ansamblul de argumentatie). Asa ca, dupa parerea mea, termenul lax de derulare a proiectului din cauza acelor stilpi nu se justifica.
La buna reauzire.

@Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 12:02 )

Poate ar fi trebuit să-i explicați cum stă treaba cu mutatul stâlpilor însuși marelui Nicolae Robu, pentru că era treaba instituției pe care o conduce să se intereseze dacă și cum se poate face acest lucru. Dacă dumneavoastră v-ați putut interesa la „o firmă de consultanță în fonduri UE aflată la București”, poate ar fi putut să facă asta și marii specialiști din Primăria Timișoara. Dar e mai ușor să te lamentezi de pe margine, așa cum face mereu Robu.

Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 14:43 )

Domnule “@ Sorin Aradean” va asigur ca sinteti pe o pista gresita daca credeti ca beneficiarii lucrarii nu au pus o asemenea intrebare. Problema tind sa cred ca e la minister, recte in raspunsul primit. De asta, abordarea mea sugereaza de fapt escaladarea problemei si adresarea directa la Bruxelles.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

isho timisoara

Cele mai citite articole


Aconnect - Digitalizam Romania

Administratie vezi arhiva Administratie

primaria veche

Clădirile vechi din proprietatea Primăriei Timișoara vor fi vizate de reabilitare

Un număr mare de clădiri publice din Timișoara sunt în atenția municipalității pentru a intra în reabilitare, a anunțat primarul Dominic Fritz. Pe listă se află inclusi clădirea Primăriei Vechi, din Piața Libertății. Dacă ani de zile, Primăria Timișoara a ”vânat” proprietarii de clădiri private pentru a le cere reabilitarea, iată că instituția gândește proiecte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Clădirile vechi din proprietatea Primăriei Timișoara vor fi vizate de reabilitare
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Politica vezi arhiva Politica

Iulius Town
Iulius Town

Sport vezi arhiva Sport

Ioan Mera

Două puncte pierdute în Ialomița. Poli vine acasă cu o remiză de la Slobozia

Politehnica Timişoara a remizat, în deplasare, cu Unirea Slobozia, scor 0-0, în partida care a contat pentru etapa a XVII-a a Ligii 2. Alb-violeţii au avut ocaziile mai mari ale meciului încheiat de gazde în inferioritate numerică. Circa 60 de suporteri alb-violeţi s-au deplasat la Slobozia, fanii făcându-şi auzite vocile, bineînţeles, din afara arenei. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Două puncte pierdute în Ialomița. Poli vine acasă cu o remiză de la Slobozia
dermaskin-orizontal

Social vezi arhiva Social

Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

autostrada

Șoseaua nouă dintre Craiova și Lugoj are alocați bani pentru studiul de fezabilitate

În bugetul pe acest an s-au alocat fonduri pentru studiul de fezabilitate al şoselei între Lugoj şi Craiova, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Dimensiunea șoselei, autostradă sau drum expres, va fi decisă de acest studiu, a mai spus Drulă, dar trebuie avută în vedere și fezabilitatea financiară a investiției. Nu e exclus ca Autostarda...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șoseaua nouă dintre Craiova și Lugoj are alocați bani pentru studiul de fezabilitate

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Numărul focarelor active din judeţul Timiş a rămas 14, la fel ca în zilele precedente, transmite Direcţia de Sănătate Publică. Focarele se află în supraveghere epidemiologică. Focarele active sunt: SPITALUL DE PSIHIATRIE JEBEL – 42 cazuri confirmate – Focar in supraveghere CENTRUL ŞCOLAR PENTRU EDUCAŢIE INCLUZIVĂ “DUMITRU CIUMĂGEANU” TIMIȘOARA – 11 cazuri confirmate –  Focar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În Timiş, tot 14 focare de coronavirus
Rata de infectare în Timişoara a ajuns azi 6,86, în sensibilă urcare față de ziua precedentă, când a fost 6,65. La nivelul judeţului, rata este azi 4,95, în urcare comparativ cu ziua precedentă, când a fost 4,77. Cea mai mare rată se înregistrează la Variaş: 10,69. Astăzi, conform datelor furnizate de Direcția de Sănătate Publică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rata de infectare cu COVID-19 în Timişoara se apropie vertiginos de 7 la mia de locuitori
În judeţul Timiş, în ultimele 24 de ore, alte 326 de persoane au fost confirmate cu Sars-Cov-2, fiind efectuate doar 1.220 teste, dintre care 273 de teste rapide. Cu toate că numărul de teste a scăzut foarte mult faţă de ziua precedentă, numătul de infectări este doar cu puţin mai mic. Rata de infectare a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În Timiş, 326 de persoane confirmate cu Sars-Cov-2, în ultimele 24 de ore. Explozie de cazuri în Moşniţa Nouă şi Giroc
De la ultima raportare, la nivel naţional au fost infectate cu Sars-Cov-2 alte 2.830 persoane, fiind efectuate doar 12.941 de teste RT-PCR şi 4.550 de teste rapide. În secţiile de Terapie Intensivă sunt internaţi 1.006 de pacienţi. Până astăzi, 28 februarie, pe teritoriul României, au fost confirmate 801.994 de cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus (COVID –...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Bilanţ coronavirus. 2.830 de persoane confirmate în ultimele 24 de ore. Din nou, peste o mie de pacienţi la ATI
Un număr mare de clădiri publice din Timișoara sunt în atenția municipalității pentru a intra în reabilitare, a anunțat primarul Dominic Fritz. Pe listă se află inclusi clădirea Primăriei Vechi, din Piața Libertății. Dacă ani de zile, Primăria Timișoara a ”vânat” proprietarii de clădiri private pentru a le cere reabilitarea, iată că instituția gândește proiecte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Clădirile vechi din proprietatea Primăriei Timișoara vor fi vizate de reabilitare
În bugetul pe acest an s-au alocat fonduri pentru studiul de fezabilitate al şoselei între Lugoj şi Craiova, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Dimensiunea șoselei, autostradă sau drum expres, va fi decisă de acest studiu, a mai spus Drulă, dar trebuie avută în vedere și fezabilitatea financiară a investiției. Nu e exclus ca Autostarda...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Șoseaua nouă dintre Craiova și Lugoj are alocați bani pentru studiul de fezabilitate
Și în acest an, Universitatea Politehnica Timișoara vine în sprijinul elevilor de liceu, oferindu-le cursuri gratuite de pregătire la matematică, utile atât pentru cei care doresc să urmeze una dintre facultățile instituției, cât și pentru pregătirea examenului de bacalaureat. Lecțiile de matematică se organizează în perioada 27 februarie – 5 iunie. Chiar dacă sunt adresate...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Universitatea Politehnica Timișoara oferă cursuri de pregătire gratuite la matematică pentru elevii ultimului an de liceu
Conceptul cartierului ISHO vine pentru ocupanții acestuia, fie că vorbim despre locatarii blocurilor de locuințe, fie de cei care își desfășoară activitatea în clădirile office, cu un mix suplimentar de facilități și servicii absolut necesare. Pentru familiști, în cartierul aflat la doar câteva minute de centrul Timișoarei veți găsi locuri de joacă pentru copii, grădiniță...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La ISHO, cei care locuiesc sau lucrează în noul cartier au la dispoziție o gamă largă de servicii
Politehnica Timişoara a remizat, în deplasare, cu Unirea Slobozia, scor 0-0, în partida care a contat pentru etapa a XVII-a a Ligii 2. Alb-violeţii au avut ocaziile mai mari ale meciului încheiat de gazde în inferioritate numerică. Circa 60 de suporteri alb-violeţi s-au deplasat la Slobozia, fanii făcându-şi auzite vocile, bineînţeles, din afara arenei. Pe...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Două puncte pierdute în Ialomița. Poli vine acasă cu o remiză de la Slobozia
Top