Robu: Largirea drumului spre autostrada e un proiect mult prea lalait

Proiectul de lărgire la patru benzi a drumului care duce de la Timișoara la autostradă, prin Dumbrăvița și Giarmata, va fi semnat în scurt timp. Primăria Timișoara este partener, alături de CJ Timiș, dar Nicolae Robu este nemulțumit. El spune că va dura prea mult și spune că la Timișoara se modernizează 100 km de străzi pe an.

Proiectul „Modernizare DJ 691: lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1” va costa 80,4 milioane de lei. De la UE vin 57,7 milioane, iar de la bugetul de stat, 8,8 milioane. CJ Timiș este asociat cu Primăria Timișoara în acest proiect și va contribui cu 12,5 milioane de lei, cheltuieli neeligibile, și încă 1,35 milioane, reprezentând 2% la sută din valoarea eligibilă a proiectului. Contractul de finanțare va fi semnat în scurt timp, fiind în așteptare, până când PMT și-a plătit corecția financiară de 1 milion de lei plus penalități către Ministerul Dezvoltării. Acum, primarul Nicolae Robu spune că nu înțelege modul în care a fost întocmit acest proiect. „CJ s-a ocupat de detalii. Am fost uimit să văd că s-au alocat 42 de luni pentru tronsonul 1 și 42 de luni pentru tronsonul 2, un tronson având circa 8 km. Mi se pare absurd pur și simplu, total deplasat să lăsăm așa de mult timp. Noi asfaltăm în Timișoara circa 100 de kilometri, realizăm pe an. Cum să lăsăm 42 de luni pentru 8 kilometri și încă 42 de luni pentru alți 8? O să am o discuție cu președintele CJ Timiș, să încercăm să accelerăm, e mult prea lălăit acest proiect. Nu am mai pomenit asemenea termen. Și la lucrări mai complexe, unde trebuie făcute rețele de utilități… 16 km într-un an se pot face. Hai să lăsăm o rezervă, lăsăm 24 de luni, nu 42. 24 de luni pentru toți cei 16 kilometri, nu 42 plus 42, 84 de luni de muncă pentru 16 km. E de neînțeles”, a declarat edilul. Lărgirea drumului de la intrare în Dumbrăvița spre urcarea pe Autostrada A1, pe două tronsoane, primul de la sensul giratoriu de la intrare în Dumbrăvița până la centura Timișoarei, iar celălalt, de la Centura Timișoara la urcarea pe A1, este estimată să dureze, în total, nu pe segmente, 42 de luni.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

5 comentarii pentru acest articol

Sorin Aradean a spus: (februarie 14th, 2018 at 20:11 )

84 de luni pentru largirea a 10 km de DJ691 la 4 benzi e un termen, cum sa spun, halucinant !
Adica Salini a terminat cei 15 km de A1 Dumbrava – Margina in 2,5 ani (07.2014-12.2016)
Tirrena Scavi a terminat cei 25 km de A1 Izvin – Sanovita in 2 ani (01.2014-12.2015) iar largirii unui DJ la 4 benzi i se da de la bun inceput termen de 84 de luni, adica 7 (sapte) ani ? Sapte ani ??? Ceva nu e in regula. Chiar deloc in regula…
Nu ma hazardez la afirmatii incomplet certe, dar am dubii ca POR 2014-2020 care merge (cu regula n+2) pina in 2022 va accepta la finantare un proiect pe 84 de luni, ceea ce inseamna 2018+7=2025 adica iese cu 3 ani peste limita maxima de derulare a unei finantari pe actualul exercitiu financiar.

Il felicit pe dl. primar Robu pentru faptul ca nu ia drept un dat sa fie, termenul stupefiant de lung vehiculat de CJT si sper intr-o reducere a acestui termen la cel mult 40-50% din cel vehiculat.

 
@Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 08:31 )

Arădene, termenul pentru tot lotul este 42 de luni. Robu bate câmpii, ca de obicei. Și, ca să știi, e 42 de luni din cauză că nu pot fi mutați stâlpii de troleibuz pe primul tronson. Ăla e un proiect european al aceluiași Robu, proiect pe care nu se poate interveni timp de 5 ani. În alea 42 de luni vor expira cei 5 ani și vor fi mutați stâlpii. E simplu. Dacă nu crezi, verifică proiectul de extindere a liniei troleibuzului 14, de la Timișoara la Dumbrăvița. ȘI, repet; termenul 42 de luni este pentru tot tronsonul, și este așa lung exact din cauza proiectului cu troleul.

 
Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 11:07 )

Domnule „@ Sorin Aradean”, chestiunea termenului de 42+42 luni tine de nebuloasa in care au fost prezentate lucrurile inca de anul trecut (stau marturie articolele pe subiect din presa locala), articole din care nu era clar daca cei 10 km de DJ691 supusi largirii si impartiti in 2 tronsoane (4+6 km) se vor executa in 42 luni sau in 42+42 luni. Presupun ca nebuloasa s-a propagat dinspre comunicatorii CJT, prin presa, pina in spatiul public.
In privinta interdictiei de mutare a stilpilor de troleibuz timp de 5 ani (mai sint 3 ani din 5), eu spun ca e o falsa problema. Inainte de-a scrie aceste rinduri, am vorbit cu o firma de consultanta in fonduri UE aflata in Bucuresti, si-am intrebat cum ar vedea UE mutarea stilpilor inainte de expirarea celor 5 ani, in contextul in care mutarea s-ar face din fondurile Primariei (adica e evitata dubla finantare), iar mutarea ca interventie asupra proiectului NU va duce sub nici o forma la deprecierea acestuia (ptr ca asta e de fapt temerea UE). Raspunsul a fost ca UE isi poate da acordul, dar e nevoie de o notificare prin care lucrurile sa fie deschis si onest explicate (n-o sa intru acum in ansamblul de argumentatie). Asa ca, dupa parerea mea, termenul lax de derulare a proiectului din cauza acelor stilpi nu se justifica.
La buna reauzire.

 
@Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 12:02 )

Poate ar fi trebuit să-i explicați cum stă treaba cu mutatul stâlpilor însuși marelui Nicolae Robu, pentru că era treaba instituției pe care o conduce să se intereseze dacă și cum se poate face acest lucru. Dacă dumneavoastră v-ați putut interesa la „o firmă de consultanță în fonduri UE aflată la București”, poate ar fi putut să facă asta și marii specialiști din Primăria Timișoara. Dar e mai ușor să te lamentezi de pe margine, așa cum face mereu Robu.

 
Sorin Aradean a spus: (februarie 15th, 2018 at 14:43 )

Domnule “@ Sorin Aradean” va asigur ca sinteti pe o pista gresita daca credeti ca beneficiarii lucrarii nu au pus o asemenea intrebare. Problema tind sa cred ca e la minister, recte in raspunsul primit. De asta, abordarea mea sugereaza de fapt escaladarea problemei si adresarea directa la Bruxelles.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Aeroportul International Timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

Gabriel Oprea la Timișoara: „Nimeni nu te bagă în seamă în politică, dacă nu are nevoie de tine”

Gabriel Oprea a venit la Timișoara pentru a reconstrui partidul, cu ajutorul membrilor săi. În urbea de pe Bega s-au întâlnit reprezentanții filialelor județene din această parte de țară. Oprea a dat și ținte precise filialei județene a UNPR, care este condusă de UNPR. Bojin trebuie să tripleze numărul de membri al filialei în câteva...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Gabriel Oprea la Timișoara: „Nimeni nu te bagă în seamă în politică, dacă nu are nevoie de tine”
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

CCIAT

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Peste două mii de timişeni au aplicat pentru programul Start Up Nation

Marţi s-au încheiat înscrierile la România Start Up Nation, program guvernamental prin care firmele noi primesc finanțări nerambursabile de până la 200.000 de lei. Timişul conduce topul la nivel naţional, cu 2014 firme înscrise. La nivel național s-au înscris în acest program 33.514 firme, în creștere cu peste 50% față de ediția precedentă. Cele mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Peste două mii de timişeni au aplicat pentru programul Start Up Nation

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Gabriel Oprea a venit la Timișoara pentru a reconstrui partidul, cu ajutorul membrilor săi. În urbea de pe Bega s-au întâlnit reprezentanții filialelor județene din această parte de țară. Oprea a dat și ținte precise filialei județene a UNPR, care este condusă de UNPR. Bojin trebuie să tripleze numărul de membri al filialei în câteva...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Gabriel Oprea la Timișoara: „Nimeni nu te bagă în seamă în politică, dacă nu are nevoie de tine”
BIblioteca Centrală a Universității Politehnica Timișoara continuă și în 2019 inițiativa lansată anul trecut. La finalul fiecărui semestru sunt premiați cei mai activi cititori, atât interni, cât și externi. Celor mai activi utilizatori ai Bibliotecii UPT li se vor înmâna diplome și premii surpriză, în cadrul unei festivități care va avea loc miercuri, în data...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cei mai activi cititori, premiați de Biblioteca Universității Politehnica Timișoara
La propunerea primarului Nicolae Robu, consilierii locali au votat pentru ca celebra Sanda Greblă să primească un nou mandat de patru ani în CA al RETIM. Fostă consilieră a primarului, Greblă conduce în cadrul primăriei o structură care se ocupă de implementarea proiectelor de capitală culturală. Meritocraţii crescuţi în umbra primarului Nicolae Robu sunt atoateştiutori,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De la cultură la gunoaie şi retur. Sanda Greblă, încă patru ani la RETIM
Câteva sute de timişoreni s-au adunat vineri seara în legendara locaţie a Pieţei Operei, în semn de solidaritate cu Laura Codruţa Kovesi. Aşa cum se ştie, noua secţie de investigare a magistraţilor a început urmărirea penală împotriva fostei şefe a DNA în momentul în care aceasta se pregătea să fie audiată în Parlamentul European pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sute de timișoreni protestează în Piața Operei din Timișoara: „vrem Justiţie, nu corupţie!” / FOTO
Victorie de senzaţie pentru Simona Halep la Qatar Total Open din Doha. După un meci de aproape două ore şi un sfert, românca a reuşit să întoarcă o partidă ce părea pierdută. Ucraineanca Elina Svitolina câştigase ultimele trei jocuri directe disputate împotriva româncei şi se părea că își va continua seria, mai ales că avea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S de la senzaţionala Simona! Impresionantă victorie a româncei la Doha, care o duce în finala turneului
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com