Orașe conduse de liberali, transport în comun praf într-unul, bun în celălalt. Care e diferența între Timișoara și Oradea? O anunță USR Timiș: la Timișoara e pe „meritocrație”, la Oradea e pe competență.
USR Timiș a identificat, săptămâna trecută, cauzele pentru care timișorenii stau zeci de minute în așteptarea mijloacelor de transport în comun. Acestea sunt, în principal, subvenționarea excesivă, politizarea societății și a conducerii acesteia și lipsa cronică de investiții. Câteva zile mai târziu, primarul Nicolae Robu a făcut un sondaj-fulger pe Facebook și a anunțat, la finele lui, că va propune ca membrii asociațiilor și organizațiilor cu activitate în domeniul transporturilor nu vor mai beneficia de gratuitate. Edilul nu a putut spune însă de câte persoane este vorba. „Sondajul realizat de primarul Nicolae Robu este de fapt o mare minciună. Aparent, cetățenii au votat și domnul primar a ținut cont de vot. Numai că domnul primar primisese deja de la RATT o propunere de schimbare a protocolului de oferire a gratuităţilor dintre Primăria Timişoara și STPT pe data de 15 ianuarie, propunere unde deja se regăsesc elementele sondajului. Sondajul a fost doar un circ ieftin, menit să simuleze democraţia şi consultarea publică, aceasta este măsura respectului pe care îl poartă alesul PNL Timişoara, Nicolae Robu, locuitorilor oraşului pe care îl conduce. Dincolo de sondajele de pe Facebook, USR Timișoara reia problema subvenționării excesive, în spatele cărora se ascund problemele reale ale STPT: ineficiența, incompetența și corupția”, spun acum cei de la USR.
USR-iștii reclamă, de asemenea, politizarea excesivă a conducerii societății de transport în comun. Interesant este însă că ei fac o comparație cu un alt mare oraș din România condus de un liberal. Este vorba despre Oradea. „Un alt capitol îl reprezintă politizarea excesivă a conducerii regiei/societății. Un bun exemplu este promovarea lui Nicu Bitea în funcția de director adjunct. Domnul Bitea, membru PNL precum domnul Robu, numit de la finalul lui 2016 în Consiliul de Administrație al RATT, are o experiență cu mult sub ceea ce e nevoie la STPT. Dar pare că loialitatea politică valorează mai mult decât competența și performanța (..) Cel puțin la capitolul transportului public, o scurtă comparație a Timișoarei cu Oradea arată diferențele majore între cele două orașe. Cu o infrastructură de transport în comun și un parc auto la 75% din cele ale Timișoarei, 3 milioane de kilometri acoperiți anual de OTL (Oradea Transport Local) față de 4 milioane de STPT, Primăria Oradiei subvenționează cu 16 milioane lei pe an compania locală (ce are cheltuieli de aprox. 53 milioane lei), față de cei 70 de milioane lei previzionați doar ca subvenție pentru STPT în 2018 (la un buget de 107 milioane lei)”, spun USR-iștii. Ar mai fi o diferență. „Echipa de management a societății de transport local din Oradea este recunoscută pentru profesionalism, ultimul director general al OTL fiind acum responsabil de transportul în comun în Dubai, oraș de unde primarul Robu ne-a adus doar conceptul de fântână cântătoare”, a conchis Ruben Lațcău, vicepreședintele USR Timișoara.
Comentarii prin facebook