Timisoara vs. Oradea, via Dubai. De ce crede USR Timis ca merge prost transportul in comun

Orașe conduse de liberali, transport în comun praf într-unul, bun în celălalt. Care e diferența între Timișoara și Oradea? O anunță USR Timiș: la Timișoara e pe „meritocrație”, la Oradea e pe competență.

USR Timiș a identificat, săptămâna trecută, cauzele pentru care timișorenii stau zeci de minute în așteptarea mijloacelor de transport în comun. Acestea sunt, în principal, subvenționarea excesivă, politizarea societății și a conducerii acesteia și lipsa cronică de investiții. Câteva zile mai târziu, primarul Nicolae Robu a făcut un sondaj-fulger pe Facebook și a anunțat, la finele lui, că va propune ca membrii asociațiilor și organizațiilor cu activitate în domeniul transporturilor nu vor mai beneficia de gratuitate. Edilul nu a putut spune însă de câte persoane este vorba. „Sondajul realizat de primarul Nicolae Robu este de fapt o mare minciună. Aparent, cetățenii au votat și domnul primar a ținut cont de vot. Numai că domnul primar primisese deja de la RATT o propunere de schimbare a protocolului de oferire a gratuităţilor dintre Primăria Timişoara și STPT pe data de 15 ianuarie, propunere unde deja se regăsesc elementele sondajului. Sondajul a fost doar un circ ieftin, menit să simuleze democraţia şi consultarea publică, aceasta este măsura respectului pe care îl poartă alesul PNL Timişoara, Nicolae Robu, locuitorilor oraşului pe care îl conduce. Dincolo de sondajele de pe Facebook, USR Timișoara reia problema subvenționării excesive, în spatele cărora se ascund problemele reale ale STPT: ineficiența, incompetența și corupția”, spun acum cei de la USR.

USR-iștii reclamă, de asemenea, politizarea excesivă a conducerii societății de transport în comun. Interesant este însă că ei fac o comparație cu un alt mare oraș din România condus de un liberal. Este vorba despre Oradea. „Un alt capitol îl reprezintă politizarea excesivă a conducerii regiei/societății. Un bun exemplu este promovarea lui Nicu Bitea în funcția de director adjunct. Domnul Bitea, membru PNL precum domnul Robu, numit de la finalul lui 2016 în Consiliul de Administrație al RATT, are o experiență cu mult sub ceea ce e nevoie la STPT. Dar pare că loialitatea politică valorează mai mult decât competența și performanța (..) Cel puțin la capitolul transportului public, o scurtă comparație a Timișoarei cu Oradea arată diferențele majore între cele două orașe. Cu o infrastructură de transport în comun și un parc auto la 75% din cele ale Timișoarei, 3 milioane de kilometri acoperiți anual de OTL (Oradea Transport Local) față de 4 milioane de STPT, Primăria Oradiei subvenționează cu 16 milioane lei pe an compania locală (ce are cheltuieli de aprox. 53 milioane lei), față de cei 70 de milioane lei previzionați doar ca subvenție pentru STPT în 2018 (la un buget de 107 milioane lei)”, spun USR-iștii. Ar mai fi o diferență. „Echipa de management a societății de transport local din Oradea este recunoscută pentru profesionalism, ultimul director general al OTL fiind acum responsabil de transportul în comun în Dubai, oraș de unde primarul Robu ne-a adus doar conceptul de fântână cântătoare”, a conchis Ruben Lațcău, vicepreședintele USR Timișoara.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

NickyBobu a spus: (February 15th, 2018 at 11:49 )

Niste carcotasi si votanti PSD asta sunteti.
La 1 martie se vor introduce gondolele pe Timisoara, iar Gondolieri au in reportoriu Guta, Salam si Minune. In plus daca votati sondajul saptamanal veti avea ocazia ocazia sa va plimbati cu gondola pe fantana cantatoare. Like si share daca va place, daca nu va dau delete la comentarii si block la profile haterilor.

 
D'Bou a spus: (February 15th, 2018 at 18:04 )

În vreme ce Robu se zbate pentru studiile de pre-fezabilitate pentru celebrul metrou timișorean (studii care vor costa o mulțime de bani), lăsând baltă transportul urban în Timișoara, orașe ca Oradea și Cluj dovedesc că fac minuni cu fondurile alocate transportului local. La Cluj, folosindu-se și fonduri UE, se vor cumpăra zeci de autobuze noi, între care și electrice, tramvaie noi (nu reșapări precum Armonia) și troleibuze. Robu, Marele Lae de pe Bega, ar vrea să desființeze trolebuzele din Timișoara, fiindu-i imposibil să vadă că acest tip de vehicul este total nepoluant și extrem de util orașului. Dar ce să-i faci, Oradea și Clujul nu au la Primărie un „geniu demiurgic” precum Lae Robu din Bogsig, care se visează cel mai tare primar de pe întreaga planetă, cel care scrie istoria modernizării Timișoarei. Așa se visează el. Din păcate pentru el (și pentru noi), personajul este doar un individ megaloman, narcisist, egolatru, suferind de sindromul mesianic, cu o minte îmbâcsită. De fapt, îi disprețuiește profund pe timișoreni și pe toți cei care nu sunt de acord cu el. Sper că alegerile din 2020 să ne scape, pentru totdeauna, de „binefacerile” oferite de acest individ aflat la Primărie.

 
Ion Paladi a spus: (February 16th, 2018 at 15:20 )

Perfect de acord, dar vezi in PSD o alternativa la candidat de primar…

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Zeci de organizații civice solicită președintelui Iohannis consultări publice în cazul Kovesi

Reprezentanții mai multor organizații civice din țară și nu numai au semnat o scrisoare adresată președintelui României, cerându-i să organizeze consultări publice cu privire la revocarea procurorului-șef al DNA, Laura Corduța Kovesi. Curtea Constituțională a decis, săptămâna trecută, că președintele Klaus Iohannis trebuie să semneze decretul de revocare, așa cum a solicitat ministrul Justiției.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Zeci de organizații civice solicită președintelui Iohannis consultări publice în cazul Kovesi

Economic vezi arhiva Economic

Se lucrează din greu la dealul „cu lilieci” de pe A1. Lotul 4 ar putea fi gata, în mare, la finele anului / VIDEO

Lotul 4 al Autostrăzii A1, cel cu dealul „cu lilieci”, ar putea fi gata spre finele anului. Cei de la Asociația Pro Infrastructură îi cer ministrului Transporturilor să nu uite de modificarea regulamentului de recepție. În caz contrar, am putea avea o nouă „autostradă muzeu”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lucrează din greu la dealul „cu lilieci” de pe A1. Lotul 4 ar putea fi gata, în mare, la finele anului / VIDEO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Reprezentanții mai multor organizații civice din țară și nu numai au semnat o scrisoare adresată președintelui României, cerându-i să organizeze consultări publice cu privire la revocarea procurorului-șef al DNA, Laura Corduța Kovesi. Curtea Constituțională a decis, săptămâna trecută, că președintele Klaus Iohannis trebuie să semneze decretul de revocare, așa cum a solicitat ministrul Justiției.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Zeci de organizații civice solicită președintelui Iohannis consultări publice în cazul Kovesi
Uriașa construcție de pe Calea Martirilor care ascunde diverse țevi și conducte va dispărea. Muncitorii de la Colterm au început luni lucrul, urmând ca rețeaua de termoficare să fie refăcută și funcțională până la începutul sezonului de furnizare a căldurii. Vor fi și restricții de trafic, iar șoferilor nu le rămâne decât să spere că ele vor fi anunțate.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pe Martirilor a început demolarea baricadei. Sunt deja restricții de trafic pe care nu le-a anunțat nimeni
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top