CNAIR va trebui să-i prezinte deputatului de Timiș Cătălin Drulă (USR) mai multe documente legate de proiectul tehnic al autostrăzii Lugoj – Deva. Drulă voia să știe detalii referitoare la Lotul 4, mai exact dealul de la Șoimuș.
„Am câștigat procesul cu compania de drumuri CNAIR privind accesul la proiectul tehnic al autostrăzii Lugoj-Deva Este vorba de lucrările care se execută în dealul de la Șoimuș pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, una dintre cele mai dificile porțiuni de autostradă construite în România până acum. Există un interes public legitim în a cunoaște care vor fi soluțiile tehnice acolo și pe ce fundamente au fost proiectate. Toată lumea se întreabă cum se va construi în acel deal – nu ar trebui să fie niciun mister – dar CNAIR ține totul secret”, spune deputatul Cătălin Drulă. Acesta solicitase, în toamnă, planșele din proiectul tehnic al autostrăzii, însă directorul CNAIR de la acea vreme, Ștefan Ioniță, i-a refuzat însă, „sub o motivare puerilă”, accesul la respectivele documente. să-mi dea acces la aceste documente. Drulă s-a adresat instanței, care acum i-a dat dreptate. Deputatul de Timiș anunță acum că vrea să inițieze un proiect de lege care să stabilească publicarea din oficiu a studiilor de fezabilitate pentru investițiile publice. „Este grav că oamenii plătiți din banul public care gestionează investiții publice încalcă dreptul la informare al cetățenilor. Acești directori nu înțeleg că instituțiile pe care le conduc vremelnic nu sunt o tarla pe care sunt stăpâni. Vor să ascundă informații care le ar arăta incompetența, neputința sau, mai rău, complicitatea la matrapazlâcuri. Voi iniția un proiect de lege privind publicarea din oficiu a studiilor de fezabilitate pentru investițiile publice, precum și obligativitatea organizării de consultări publice în timpul elaborării. Multe probleme s-ar fi putut evita dacă mai mulți ochi ar fi putut vedea traseele și soluțiile alese când încă ar fi putut fi corectate”, spune Cătălin Drulă.
Lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva are 22,139 km, constructorul fiind UMB. Șoseaua costă 420 de milioane de lei, fără TVA. Șantierul a început în 2014 și ar fi trebuit să fie gata în mai 2016. Întârzierile au fost cauzate de descoperirea, pe traseul autostrăzii, a unui cimitir și a unei grote cu lilieci, dar și de faptul că nu au existat niște autorizații de mediu și de construire. Oficialii CNAIR și ai Ministerului Transporturilor se declarau optimiști că această porțiune de autostradă va fi terminată în 2017. În mai 2018, stadiul fizic total este de aproximativ 77%. „Antreprenorul este bine mobilizat și, în ritmul actual, până la finalul acestui an mare parte din lucrări vor fi aproape gata, cu excepția vestitului deal «al liliecilor» de la Șoimuș (prima parte a filmării). Această zonă este punctul critic al tronsonului, unde anvergura lucrărilor este semnificativă. Până în prezent constructorul s-a concentrat pe partea de săpătură. Așteptăm cu interes debutul fazei de umpluturi/terasamente și de consolidare a versantului”, spuneau, la începutul lunii mai, reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
Comentarii prin facebook