Se face lumină? STPT poate întreține iluminatul public din Timișoara, dar nu timp de 15 ani

S-ar putea aprinde din nou becurile, în câteva săptămâni, pe străzile Timișoarei. Consiliul Concurenței a cerut unele modificări ale studiului de oportunitate referitor la preluarea de către STPT a întreţinerii iluminatului public. Acestea s-au făcut și trebuie votate în plenul de vineri.

Consilierii locali au votat, în vara lui 2017, întocmirea unui studiu de oportunitate care să spună dacă STPT poate prelua, prin atribuire directă, „întreţinerea serviciului de iluminat public şi iluminat festiv de sărbători din Timişoara”. Contractul ar fi trebuit să ofere societății de transport public monopol pe 15 ani, dar el n-a intrat încă în vigoare. În toamna anului trecut, Timișoara a rămas fără serviciu de întreținere a iluminatului public în toamna anului trecut. În noiembrie 2017, primarul Nicolae Robu explica de ce a fost luată acea decizie. „Dorim să asigurăm mentenanța corpurilor de iluminat cu ajutorul RATT. Nu există un contract (…) Culiță Chiș și Ioan Goia pretind că RATT este în stare să rezolve problema, că a format oameni, că mai angajează și că vom avea parte de un iluminat public mult mai funcțional decât a fost până acum”, declara edilul. Pentru a-i putea fi atribuit acest contract, RATT ar fi trebuit să devină societate comercială și să obțină licență de operare, dar era nevoie și de un aviz de la Consiliul Concurenței.

În acest moment, în Timișoara sunt 21.252 stâlpi de iluminat de beton, metalici, lampadari, retro, lemn, RATT. Sunt exact 25.753 corpuri de iluminat cu puteri cuprinse între 30 și 2.000 W. „Rețelele de alimentare sunt în majoritate rețele aeriene, cu utilizare comună pentru alimentare cu energie electrică și iluminat public, doar o parte din rețele fiind destinate exclusive iluminatului public, în special cele realizate cu ocazia extinderii sistemului de iluminat”, scrie în studiul de oportunitate. Conform aceluiași document, „activitatea de întreținere și reparații instalații electrice în cadrul RATT Timișoara” se desfășoară în cadrul Secției Infrastructură de către Compartimentul Rețele Energetice, care are 2 ingineri, 25 electricieni și 6 lăcătuși mecanici. Utilajele de care dispun aceștia sunt o automacara, o autospecială platformă ridicătoare, 2 autospeciale, 4 autoutilitare, o furgonetă și un autoturn.

În Timișoara continuă să fie beznă pe străzi și, în urmă cu o săptămână, primarul Nicolae Robu spunea că încă așteaptă un răspuns de la Consiliul Concurenței. „Nu am primit dezlegarea de la Consiliul Concurenței pentru a începe activitatea de întreținere a iluminatului stradal prin RATT. Ne este foarte greu în această perioadă. Îi înțeleg pe cetățeni că sunt nemulțumiți, mai ales că a fost acum o furtună. Nu sunt intervenții… Îmi pare rău, e o situație în care vrem să intervenim, dar nu putem până nu avem aviz de la Consiliul Concurenței. Nu avem soluții legale”, declara edilul. Și totuși… Consiliul Concurenței a oferit totuși un răspuns, la jumătatea lunii aprilie. Pe ordinea de zi a plenului extraordinar de vineri, 18 mai, apare un proiect care prevede „modificarea și completarea Studiului de oportunitate privind delegarea gestiunii serviciului de iluminat public”.

Iată cum sună referatul proiectului: „Având în vedere adresa Consiliului Concurenței înregistrată la Primăria Timișoara în 19 aprilie (…) în care se specifică că «în contextul existenței unei încredințări directe, considerăm necesară realizarea unei analize din care să rezulte dacă operatorul STPT va presta serviciul delegat la costuri pentru comunitate mai reduse sau cel mult egale cu cele pe care aceasta le-ar fi suportat dacă autoritatea locală ar fi încredințat serviciul către o întreprindere tipică bine gestionată și dotată corespunzător cu mijloace adecvate, în condiții similare (tehnice, financiare)». În aceste condiții, s-a procedat la transmiterea către alte autorități locale (Constanța, Reșița, Oradea, Iași, Bacău, Brăila, Arad, Cluj-Napoca) a unor adrese prin care solicităm sprijinul în vederea comunicării tarifelor practicate la ora actuală pentru diferite activități privind întreținerea sistemului de iluminat public (…) În urma cercetărilor efectuate pe site-urile administrațiilor publice locale, din datele obținute din Sistemul Electronic de Achiziții Publice pe diferite activități privind întreținerea iluminatului public, precum și din proiectele aflate în derulare la instituția noastră, am constatat că tarifele STPT îndeplinesc prevederile legale în vigoare”.

Studiul aprobat în iunie 2107 va fi completat cu un al nouălea capitol, „Analiza privind tarifele practicate de SC Societatea de Transport Public Timișoara SA”. De asemenea, tot la solicitarea Consiliului Concurenței, va fi modificată durata contractului, de la 15 ani, cât era prevăzut inițial, la 5 ani, „în vederea minimizării riscului de neconcurență”. Vestea proastă pentru timișoreni este că „se va prelungi durata estimată pentru încheierea contractului până în iunie 2018”. Asta înseamnă că va mai dura minimum câteva săptămâni până când cineva va putea, în sfârșit, să schimbe becurile. Și să facă lumină.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

dermaskin-orizontal

Politica vezi arhiva Politica

Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților

Guvernul și-a asumat marţi, în faţa plenului reunit al Senatului şi Camerei Deputaţilor, răspunderea pe reforma pensiilor magistraților. Premierul Ilie Bolojan a afirmat că proiectul este un act de echitate socială pentru românii care muncesc. Ilie Bolojan a declarat, la angajarea răspunderii Guvernului pe pensiile magistraţilor, că nicăieri nu există pensionări în aceste sisteme, la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul şi-a asumat din nou răspunderea pe reforma pensiilor magistraților
ISHO

Sport vezi arhiva Sport

De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin

În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Black Friday la Iulius Town Timișoara

Economic vezi arhiva Economic

Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Conflictul dintre fostul operator al gropii de gunoi de la Ghizela și Consiliul Județean Timiș, care deține locația, are astăzi un nou episod. De această dată, motiv de dispută este stația de tratare a levigatului care provine din cele două celule de depozitare deja închise. Pe de o parte, CJT spune că a cerut RETIM...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Războiul RETIM – CJ Timiș continuă. Acum disputa e pe stațiile de tratare a levigatului de la Ghizela
Polițiștii locali au aplicat, de la începutul acestui an, sancțiuni de peste un milion de lei aplicate de conducătorilor auto care parchează pe locurile amenajate pentru persoane cu dizabilități. Astfel de cazuri sunt constatate zilnic de cei din Poliţia Locală. Polițiștii locali continuă verificările și luarea măsurilor legale în ceea ce privește modul în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Amenzi de peste un milion de euro pentru şoferii care au parcat pe locuri rezervate persoanelor cu dizabilități
Una dintre cele mai puternice companii multinaționale cu activitate în domeniul automotive din Timișoara, prezentă aici cu o unitate de producție și cercetare, va concedia peste două sute de persoane ca parte a unui proces realizat la nivel global de companie. Vizate sunt toate sectoarele de activitate ale companiei. Societatea Aumovio, desprinsă de curând din...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Compania Aumovio reduce peste două sute de locuri de muncă la unitatea pe care o deține la Timișoara
Costul vieții rămâne principala preocupare pentru membrii generației Z, dar și pentru cei din categoria mileniali. De asemenea, tinerii au ca și îngrijorări problemele legate de instabilitatea politică și corupție. Marilen Pirtea, rectorul Universității de Vest Timișoara, analizează situația. Deloitte, companie globală de soluții și servicii, a dat publicitățiim la finalul lui noiembrie, rezultatele celui...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Marilen Pirtea analizează problemele generației Z și a milenialilor: ”Costul vieții de zi cu zi rămâne cea mai mare îngrijorare”
În urmă cu 104 de ani, la 4 decembrie 1921, lua ființă, statutar, Societatea Sportivă Politehnica Timişoara. Pe scurt, SS Poli, “Poli” devenind, de-a lungul anilor, mai mult decât un simbol pentru societatea şi fotbalul timişorean. La început, exista doar secţia de fotbal. Prima conducere a clubului a fost alcătuită din Victor Vlad (preşedinte) şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul De mai bine de un veac, bănățenii au în vene sânge alb-violet! La mulți ani Poli, 104, cei mai frumoși ani sunt cei care vin
Societatea de Transport Public Timișoara (STPT) introduce în circulație, în perioada 4 decembrie 2025 – 8 ianuarie 2026, Tramvaiul lui Moș Crăciun. Este vorba de un tramvai nou, de tip Bozankaya, amenajat special pentru sezonul sărbătorilor de iarnă. Vehiculul va opera pe mai multe linii din oraș, conform programării săptămânale. Tramvaiul include elemente tematice specifice...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tramvaiul lui Moș Crăciun va circula în Timișoara începând de joi, 4 decembrie
Inspectoratul Școlar Județean Timiș a fost informat, în cadrul unei discuții desfășurate la sediul instituției, despre existența unor indicii serioase privind o posibilă relație inadecvată între o elevă minoră și un cadru didactic dintr-o unitate de învățământ din Timișoara. Potrivit informațiilor primite, situația ar fi fost semnalată conducerii școlii de către personalul de specialitate, respectiv...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Relație interzisă sau viol la un liceu din Timiș? Cadrul didactic și-a dat demisia, cazul a ajuns la procurori
Liga Națională masculină de baschet se reia după fereastra echipelor naționale. Înaintea etapei a XI-a, din weekend, echipa bănățeană dispută o restanță. Alb-violeții întâlnesc CSM Galați, joi, 4 decembrie, de la ora 19.00, la sala Constantin Jude. Jocul contează pentru etapa a VII-a. SCM Politehnica se află pe locul al 13-lea, cu 11 puncte, în...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Săptămână cu două meciuri acasă pentru baschetbaliștii Timișoarei
Top
deBanat.ro - spune realitatea!
Prezentare generală a confidențialității

Acest site folosește cookie-uri pentru a-ți putea oferi cea mai bună experiență în utilizare. Informațiile cookie sunt stocate în navigatorul tău și au rolul de a te recunoaște când te întorci pe site-ul nostru și de a ajuta echipa noastră să înțeleagă care sunt secțiunile site-ului pe care le găsești mai interesante și mai utile.