Străzile noi din zona Oituz-Popa Șapcă, în căutare de constructor. Nu vor avea piste de biciclete

Primăria Timișoara încearcă din nou să găsească constructor pentru cele două străzi din zona Oituz – Popa Șapcă. Lucrarea ar urma să dureze 6 luni și să coste cel mult 820.000 de euro. Este vorba despre aproximativ 450 metri de carosabil, cu trotuarele aferente, însă fără piste de biciclete.

În toamna lui 2014, consilierii locali au adoptat studiul de fezabilitate pentru cele două străzi care ar urma să facă legătura între strada Popa Șapcă și Calea Alexandru Ioan Cuza, prin zona Oituz. Acesta a fost donat primăriei de Universitatea de Vest. Conform studiului de fezabilitate, lucrarea ar fi trebuit să coste 4,41 milioane de lei, cu tot cu TVA, „respectiv 1,01 milioane de euro (1 euro = 4,3643 lei la data de 11.03.2013)”. De atunci, primăria a scos o dată la licitație execuția. Se întâmpla acum mai bine de doi ani, însă lucrarea nu a fost atribuită. În această perioadă, PMT a publicat din nou pe SEAP anunțul de licitație privind „realizarea drumurilor de legătură și a utilităților aferente între str. Popa Șapcă, Calea Aradului și str. Oituz”.

Cele două străzi au, împreună, o lungime de aproape 450 de metri, iar prețul este ceva mai mic decât în 2016: de această dată este vorba despre o sumă totală de 3,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. „Lucrările vor cuprinde amenajare carosabil cu două benzi de circulație încadrat cu borduri (o bandă pe sens), amenajare trotuare, zone verzi, accese la proprietăți, rețele edilitare, cercetare arheologică preventivă pe traseul rețelelor proiectate (…) Sectorul studiat este situat în zona centrală a municipiului Timișoara, în interiorul careului format din străzile Oituz și Popa Șapcă, respectiv penitenciar și zona de blocuri de pe Calea Aradului. Obiectivul principal îl constituie realizarea a două străzi, inclusiv utilitățile aferente acestora, care vor deservi clădirile existente și viitoare de pe platforma noului campus universitar Oituz. O stradă parcurge terenul pe direcția est-vest, racordându-se pe partea estică la strada Popa Șapcă, iar la partea vestică pe strada Intrarea Doinei (strada 1), cu o lungime de 276 m. A doua stradă este amplasată pe direcția nord-sud, racordându-se la sud la strada Oituz, iar la nord la Strada 1 (strada 2), cu o lungime de 169 m. Cele două străzi vor fi de categoria a treia. Pentru circulația pietonală vor fi prevăzute trotuare. Pe ambele străzi sunt prevăzute lucrări hidroedilitare (alimentare cu apă potabilă și tehnologică, canalizare menajeră și pluvială) și rețele electrice”, se precizează în anunțul de licitație. După cum se vede, deși noile străzi vor traversa platforma viitorului campus universitar, ele nu vor fi prevăzute defel cu piste de biciclete. E posibil totuși ca, la un moment dat, să intre din nou în peisaj celebrul de acum „shared space”, în care pietonii și bicicliștii să împartă același trotuar, după modelul noii amenajări de pe strada Popa Șapcă.

Ofertele pot fi depuse până pe 10 septembrie, la ora 15, criteriul pe care baza căruia va fi ales câștigătorul fiind prețul cel mai scăzut. Durata de execuție este de șase luni. La începutul anului, primăria a găsit diriginții de șantier pentru această lucrarea. Firma Assistent HB SRL din Timișoara va asigura asistența tehnică de specialitate, printr-un contract de 25.223 de lei.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

corial1 a spus: (iulie 23rd, 2018 at 17:01 )

Cred ca Lae ar trebui sa se gandeasca sa plateasca mai intai datoriile primariei, sa finalizeze Spitalul de Copii, sa termine alte lucrari incepute, sa-si plateasca angajatii, daca tot le-a dat salarii mari, apoi sa se gandesca la parcuri, fantani si noi strazi, care nu prea isi au utilitatea. sau mai vrea sa faca si acolo vre-o linie de tramvai, ceva….Ca pe strada Garii este nevoie de tramvai cand si troleibuzele circula destul de rar si sunt aproape goale….Nici macar trotuarul nu a reusit sa-l reabiliteze, si oamenii isi rup picioarele. sa mai subventioneze si STPT care vrea sa faca un comlex pe terenul dintre strazile Gelu si Nufar, in capatul dinspre strada Garii! Oare nu ar fi prioritara aducerea la zi a platilor restante catre angajatii STPT? Ca oamenii au muncit doar. Sau prioritatea zero este satisfacerea fanteziilor primatului!?

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

MNB – Muzeul Național al Banatului

Politica vezi arhiva Politica

CCIAT

Sport vezi arhiva Sport

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top