Campanie anti-santiere: Timisoreni, luati-va inapoi orasul! / FOTO

Au început lucrările de sistematizare a Pieței Bălcescu și, odată cu ele, războiul de guerillă urbană. Zona fost împânzită de afișe, deștept realizate, cu citate din filosofi, jurnaliști sau arhitecți care gravitează în jurul aceleiași teme: timișorenii ar trebui să-și ia orașul înapoi, fiindcă orașele sunt pentru oameni, nu pentru mașini.

afise balcescu3

Chipurile lui Jan Gehl, Lewis Mumford sau Henri Lefebvre au apărut peste noapte în Piața Bălcescu, pe stâlpi, pe clădiri și chiar pe utilajele firmei care realizează sensul giratoriu mult visat de primarul Nicolae Robu. Afișele făcute de niște anonimi inspirați promovează aceeași idee: timișorenii ar trebui să înceapă să-și recucerească orașul, care devine tot mai prietenos pentru mașini, dar tot mai ostil pentru pietoni și bicicliști.

Ce este un oraş? Este el spaţiul unui monolog al puterii, al cărui discurs va încheia acest ultim act fatal locuitorilor săi… sau, dipotrivă, este chiar teatrul interacţiunii sociale… o scenografie atent construită ce intensifică sau subliniază jocul actorilor săi, cetăţenii”, este citatul ales din Lewis Mumford, sociolog, istoric și filosof american. „Trebuie să facem oamenii să-și dorească să meargă pe jos, pentru că astfel vom face orașele mai vibrante, mai sigure, mai sustenabile şi mai sănătoase. Această atitudine pozitivă implică cele mai ieftine politici publice. E mai simplu să investești în proiecte adresate oamenilor decât în proiecte destinate automobilelor”, spune Jan Gehl. Arhitectul danez, laureat al mai multor premii internaționale, e categoric: calitatea vieții într-un oraș poate fi îmbunătățită doar prin re-orientarea amenajărilor urbane către pietoni și bicicliști.

Campania pare să aibă drept țintă acțiunile din ultima perioadă ale Primăriei Timișoara. Aceasta derulează mai multe proiecte de sistematizare a traficului rutier din oraș, fără a pune același accent pe zonele destinate pietonilor sau bicicliștilor. Ultima „ispravă” a PMT este interzicerea pedalatului în Piața Victoriei, lucru care, în sine, nu e neapărat rău, pentru că spațiul e foarte îngust, iar aglomerația, însemnată, condiții perfecte pentru producerea unor accidente. Doar că, la modul în care li s-a permis proprietarilor de terase să se extindă pe domeniul public, în curând, pietonii vor avea și ei „interzis” în centrul Timișoarei. Nu de alta, dar nu vor mai avea pe unde să treacă.

Invalid Displayed Gallery

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

29 comentarii pentru acest articol

Ion Mincu a spus: (august 6th, 2013 at 10:00 )

Niste idioti, nu ar trebuii sa facem nimic? Sa nu mai deschidem nici un santier? Sa lasam orasul sa se prabuseasca? Doar ionelas si tigani lui sa construiasca?

Petru a spus: (august 6th, 2013 at 10:08 )

Doamne ce destepti prin orasul acesta. De aceea se fac strazi pietonale, de aceea se inchid parcar si se construiesc acvarii (Vezi 700), de aceea nu se repara strazile, ci se asfalteaza trotuare (Vezi zona unirii), ca orasul devine al masinilor ? Pai imi doresc ca initiatorii campaniei sa fie dusi de colegii lor pietoni la spital cand vor avea nevoie, nu de salvare …. ca doar si salvarea e tot masina nu ?

Mario a spus: (august 6th, 2013 at 10:41 )

Mai, iubitorilor de betoane! iesitiin orice amiaza prin oras, in zilele astea caniculare, si-o sa fiti inghiti de caldura care ricoseaza din asfalt si va gaseste oriunde ati fi. Strazile care mai au copaci pe marginea lor si spatii verzi, sunt accesibile si pe caldura asta. Pe celelalte nu m-as aventura acum. PMT-ul pare sa fie dusmanul spatiilor verzi din oras, Nu ajung doar „zonele pietonale”, ne trebuie un spatiu urban prietenos cu oamenii si nu cu masinile.

ion cinca a spus: (august 6th, 2013 at 10:54 )

orasul trebuie redat pietonilor. soferii care vad ca mai critica pe aici s-au nascut la volan?

dorel a spus: (august 6th, 2013 at 10:59 )

canicula are efecte,poate vor sa ne intoarcem la 1800 la caruta cu boi, dupa ce 20 ani nu s-a facut nimic in acest oras acum ne manifestam gica contra, ce interese au?

Alin Gorscovoz a spus: (august 6th, 2013 at 12:04 )

Orice sistematizare si fluidizare a circulatiei in oras este binevenita ,dar nu trebuie sa uitam amenajarea de trasee pt.biciclisti care sa traverseze tot orasul.trebuie descurajat mersul cu masina care polueaza f.mult !!

Andreea a spus: (august 6th, 2013 at 11:45 )

Eu nu inteleg, se vorbeste despre sistematizarea unei intersectii aglomerate, prost facuta si periculoasa pentru pietoni si biciclisti. Din schite se vede o mai mare imbunatatire (perfectiunea nu exista, nu?) ceea ce e bine si pentru pietoni, pentru ca indirect daca masinile stau polueaza mai mult. O mai mare fluidizare a traficului auto are efecte benefice si pentru pietoni. E adevarat ca nu-mi dau seama din schite daca intersectia astfel refacuta are benzi speciale pentru biciclete…

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 12:10 )

@Ion Mincu, un santier nu se deschide oricum, poate doar intr-o tara fascista condusa discretionar de o singura persoana dupa bunul plac, se procedeaza asa. Unde a fost licitatia publica pentru acest proiect, cand a fost pus acest proiect la transparenta, consultarea populatiei cand s-a facut? Un proiect de sitematizare a unei astfel de piete se face doar in baza unui proiect de drumuri sau, exista si proiect de arhitectura? S-a facut un studiu pe traficul din zona? Eu cred ca nu. Doar un astfel de studiu putea sa justifice o astfel de investitie, care altfel este absolut inutila. Crede-ma trec zilnic prin Balcescu, cu masina, la diferite ore din zi si nu sunt probleme decat dimineata, si asta decand s-a deschis santierul Michelangelo. Ai vazut afise acolo. NU pentru ca acolo nu isi au rostul. Dar te-as intreba in final de cand e o piata publica cu caracter istoric un simplu sens giratoriu? Nu zice nimeni sa lasam orasul in paragina, dar daca tot se investeste de ce nu se face cu cap. De ce nu s-a facut acolo partial o piata publica pentru pietoni din care primaria ar fi avut infinit de castigat din generarea unor activitati comerciale mai puternice si implicit din chiria pe acele spatii. De ce repetam greselile care in occident s-au facut acum 50 de ani. Pune-ti aceste intrebari si gandeste un pic cu propria minte, inainte sa ai faci pe altii idioti. Altfel iti demonstrezi doar limitarile doctrinare si propria prostie.

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 12:28 )

@Ion Mincu, un santier nu se deschide oricum.Poate doar intr-o tara fascista condusa discretionar de o singura persoana dupa bunul plac, se procedeaza asa. Unde a fost licitatia publica pentru acest proiect, cand a fost pus acest proiect la transparenta, consultarea populatiei cand s-a facut? Un proiect de sitematizare a unei astfel de piete se face doar in baza unui proiect de drumuri sau, exista si proiect de arhitectura? S-a facut un studiu pe traficul din zona? Eu cred ca nu. Doar un astfel de studiu putea sa justifice o astfel de investitie, care altfel este absolut inutila. Crede-ma trec zilnic prin Balcescu, cu masina, la diferite ore din zi si nu sunt probleme decat dimineata, si asta decand s-a deschis santierul Michelangelo. Ai vazut afise acolo. NU pentru ca acolo nu isi au rostul. Dar te-as intreba in final de cand e o piata publica cu caracter istoric un simplu sens giratoriu? Nu zice nimeni sa lasam orasul in paragina, dar daca tot se investeste de ce nu se face cu cap. De ce nu s-a facut acolo partial o piata publica pentru pietoni din care primaria ar fi avut infinit de castigat din generarea unor activitati comerciale mai puternice si implicit din chiria pe acele spatii. De ce repetam greselile care in occident s-au facut acum 50 de ani. Pune-ti aceste intrebari si gandeste un pic cu propria minte, inainte sa ai faci pe altii idioti. Altfel iti demonstrezi doar limitarile doctrinare si propria prostie.

@notonm a spus: (august 6th, 2013 at 13:54 )

noroc ca sunt putini cei asa prosti ca tine! de ce nu urmaresti informatiile din media? in plus, si asa va plangeti ca tin mult lucrarile, pey daca se mai si lalaie cum zici tu, ar dura vreo doi ani !!!!

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 14:15 )

@@notonom, mai baiatule, faptul ca anunti in presa ca ai sa faci si ai sa dregi fara sa arati proiectul timp de doua luni ca sa poata fi dezabut de mediile profesionale care poate au un cuvant de spus, si fara sa faci consultare publica nu insemana ca ai un proiect transparent. Exista proceduri- mai bine ai pune tu frumos mana pe niste carti si te-ai documenta un pic… dar na cand esti postac de partid e mai greu sa rationezi. Cred ca nu ai citit cu atentie textul meu… unde am spus eu ca se lalalie.
Platesc taxe si locuiesc in zoana, ergo vreau sa stiu ce mi se pregateste si nu sa fiu pus in fata faptului implinit. Dar ma rog chestia asta presupune aplicarea unor proceduri democratice care deranjeaza atunci cand vrei sa faci totul de capul tau -fara sa ai mai consulti si pe altii.

@ notonm a spus: (august 6th, 2013 at 16:57 )

a fost dezbatut si inca de cand, din pacate au fost f. putini cei interesati de dezbatere,vreo 5-6 ! nu inteleg, trebuia sa vina cineva la tine acasa, sau mireasa, ca la nunta sa te invite la dezbateri??/ eu stau in zona si am fost, caci am fost interesat!

No name a spus: (august 6th, 2013 at 17:11 )

Aceasta metoda se aplica in general oraselor „mici” in care distantele sunt reduse din punct de vedere al timpului de parcurgere. In orasele mari e foarte dificil sa impaci soferii cu biciclistii si cu pietonii. Pana la urma urmei, sa nu uitam ca toti dintre noi dorim sa ajungem la destinatie rapid, eficient si cu minim de efort . E de apreciat faptul ca dupa 2 decenii, exista idei de fluidiziare si imbunatatire a circulatiei in oras. Acum cativa ani, forumurile si blogurile erau impanzite de utilizatori care blamau lipsa de initiativa a autoritatilor locale. Acum, cand exista idei si concepte, se aduc critici destructive autoritatilor pentru ca au initiat astfel de proiecte urbane. Nici cum nu e bine dupa opinia multora. Cam greu sa impa,ci capra cu varza si cu lupul intr-un oras plin de cetateni vanitosi si carcotasi.

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 17:33 )

@@ notonm Poti sa furnizezi te rog procesul verbal al sedintei in care a fost dezabut, pentru ca ma indoiesc ca exista asa ceva. Din cate stiu nici o organizatie profesionala care ar fi putut aduce observatii nu a fost invitata. multumesc @No NAME, asa este ai dreptate, Amsterdamul, Copenhaga, Oslo, Lublijana, sunt orase mici. Te-as trimite insa intr-o excursie la Londra sa vezi putin cum stau lucrurile cu spatiu public si ce inseamna Shared Space. Nu vorbi numai ca sa punctezi pe langa sefii tai, ca esti intr-o grava eroare. Ideile si conceptele -foarte bine ca exista- se dezbat , nu se implementeaza dupa bunul plac.

@No name a spus: (august 6th, 2013 at 18:01 )

lucrurile sa fie facute cum trebuie, nu dupa cum ii duce capul pe toti nebunii, inclusiv pe primar, care ar trebui sa fie mai temperat. la felul in care jignesti oamenii de pe aici, e destul de evident ca nu esti timisorean. dar asta nu e o tragedia, ci felul in care ii judeci. oameni ca tine si cu o gandire ca a ta au tras si inca mai trag timisoara in jos mai mult decat s-ar fi asteptat cineva. iar daca esti timisorean, ceva nu e in regula cu tine.

termal a spus: (august 6th, 2013 at 18:08 )

Subiectul campaniei este o piata istorica din Timisoara. Piata Balcescu este locul unde se afla una dintre cladirile reper ale orasului, biserica romano-catolica si locul de adunare al copiilor si parintilor scolii din piata. Date fiind aceste prezente din spatiul urban, aceasta piata ar trebui sa aiba caracter preponderent pietonal. Se putea rezolva fluiditatea circulatiei si mentine chiar circulatia auto pastrand mereu in proiect ideea ca pietonul si cei care se aduna in piata au locul intai in ierarhia conceptului. Implicarea profesionistilor ar fi rezolvat acest lucru. In prezent, proiectul rezolva tranzitarea nodului, fara a tine cont de cei ce locuiesc si viziteaza zona pe jos si de prezenta si aranjamentul cladirilor. In epoca in care individul nu conta,iar adunarile erau indezirabile piata a devenit intersectie de circulatie auto. Desi nu mai suntem obligati sa o pastram astfel, municipalitatea totusi o face, din prea putina instruire si din inertie, intarind o mentalitate ce desconsidera individul, comunitatea, profesionalismul.

ghita a spus: (august 6th, 2013 at 18:09 )

@notonm
ce proces verbal sa-ti furnizeze cand el minte de ingheata apele. mai mult ca sigur cel care comenteaza e vreun slugoi al robului cu o functie in vreo deconcentrata sau ceva de genul asta. ca de asta sunt angajati la statul roman jegosii astia, sa dezinformeze si sa-i toarne pe cei care nu sunt de acord cu sistemul lor de rahat.

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 18:19 )

Pentru cei care doresc sa citeasca si altceva decat planul de lucru pentru ziua in curs trasat de dimineata… la o cafea in Unirii, puteti cumpara cartea lui Jan Gehl de aici.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151650089618052&set=a.99328338051.92678.96807678051&type=1
spor la citit si open your mind

termal a spus: (august 6th, 2013 at 18:22 )

Subiectul campaniei este o piata istorica din Timisoara. Piata Balcescu este locul unde se afla una dintre cladirile reper ale orasului, biserica romano-catolica si locul de adunare al copiilor si parintilor scolii din piata. Date fiind aceste prezente din spatiul urban, aceasta piata ar trebui sa aiba caracter preponderent pietonal. Se putea rezolva fluiditatea circulatiei si mentine chiar circulatia auto pastrand mereu in proiect ideea ca pietonul si cei care se aduna in piata au locul intai in ierarhia conceptului. Implicarea profesionistilor ar fi rezolvat acest lucru. In prezent, proiectul rezolva tranzitarea nodului, fara a tine cont de cei ce locuiesc si viziteaza zona pe jos si de prezenta si aranjamentul cladirilor. In epoca in care individul nu conta,iar adunarile erau indezirabile piata a devenit intersectie de circulatie auto. Desi nu mai suntem obligati sa o pastram astfel, municipalitatea totusi o face, din prea putina instruire si din inertie, intarind o mentalitate ce desconsidera individul, comunitatea, profesionalismul.

@notonm - ion mincu a spus: (august 6th, 2013 at 19:43 )

daca te-ai interesa putin poate ai afla ca proiectul a fost realizat de vreo 2 ani, ca a fost o dezbatere publica, ca a fost avizat intr-o comisie de circulatie care are printre membri si destui specialisti in drumuri, iar asociatia respectiva daca era interesata putea face observatii cate dorea. Poate ar fii bine sa mai studiezi putin mersul problemei nu sa te iei dupa tot ce apare prin presa, doar niste clisee. Probabil in optiunea ta ar trebui sa se planteze doar iarba si ambrozie…

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 20:38 )

@ion mincu- ori esti in eroare, ori incerci sa prostesti lumea. De unde ma rog stii informatiile astea, lucrezi cumva in primarie? in cazul asta te rog sa cauti dosarul proiectului si te uiti la data scrisa in cartus. QED, legat de dezbatera publica de acum doi ani observ ca un prieten de-al tau a fost la dezbaterea fantoma acum doua luni.. ce sa mai inteleg? Doi la mana, cred ca actiunea asta nu a chestionat decizia comisiei de circulatie, ea e alcatuita din drumari si isi face treaba in consecinta- bravo ei. Ce cred ca a sanctionat actiunea asta este tocmai politica urbana a PMT ce in loc sa pornesca de la o studiu de arhitectura si urbanism, cum este normal peste tot in lume, pleaca de la un proiect facut de un drumar- bun rau cum o fi el nu il comentam. Sa nu incurcam lucrurile ca vad ca aveti impresia ca discutati cu niste hippioti care stau toata ziua la iarba verde si nu stiu sa mearga decat pe bicicleta. Crede-ma „prietene” am masina si merg des cu ea. Cum la fel de des merg si cu bicicleta. Asta nu ma impiedica sa vad prostia si inutilitatea unei politici urbane facute total anapoda.

@ notonm a spus: (august 6th, 2013 at 20:46 )

m-ai conbvins, nu esti nici prost, nici dezinformat, ci pur si simplu ESTI PULITRUC, care-ti prestezi aici ordinile ce le primesti de la partid! eu sunt un cetatean care locuiesc acolo si am fost interesat, ce proces-verbal scris sa-ti dau? daca esti „o asociatie” fa demersuri, nu stiu, pe la primarie,sau unde sa afli concret. DAR, cum esti DOAR UN ORGAN PULITIC, normal ca conform teoriei partidului tau:”- hai sa-i criticam pe astia, ca noi tot n-am facut nimic”, dupa sanatosul si ancestralul spirit romanesc :”sa moara si capra vecinului”, „prestezi pe aici, probabil pt. o vodka „Patriot”!

notonm a spus: (august 6th, 2013 at 21:41 )

@@ notonm- prietene nu dau doi bani pe partidele voastre, PSD, PNL,PNTCD, PDL = aceeasi mizerie. Eu nu am politizat discutia, in schimb tu cand ai ramas fara argumente ai facut-o. E o reactie care o tot vedem in ultimul timp. Jignesti si etichetezi oamenii care au alte pareri fata de a ta mai ca primul nostru barbat al urbei. DESCALIFICANT. Mai exista si oameni care actioneaza in afara intereselor vostre meschine, si chestia asta va roade…

termal a spus: (august 6th, 2013 at 21:50 )

Asa zic si eu. notonm indeplineste ordine de partid, mai mult ca sigur. Uite-te la el, recomanda carti de Jan Gehl! Cata murdarie! Unde o sa ajungem citind toti asa ceva!? ” Jan Gehl a transformat orașe din întreaga lume, bazându-se pe cercetarea directă a spațiilor publice și discutând cu oamenii despre ce și-ar dori. Fie că a fost vorba de Copenhaga, orașul în care locuiește și astăzi, de New York, metropola care și-a propus să devină un model de sustenabilitate reorientându-se către oameni, sau de Guangzhou, într-o continuă transformare, motto-ul său a ramas tot timpul același: „doar arhitectura care ia în calcul scara umană și interacțiunile care se produc la nivelul ei este o arhitectură de succes”.
Cu toții ar trebui să avem posibilitatea de a vedea un copac de la fereastră sau să stăm pe o bancă în apropiere de casă, lângă un loc de joacă pentru copii, sau să ajungem pe jos la un parc în maximum zece minute. Zonele bine proiectate îi inspiră pe oamenii care locuiesc acolo, în timp ce orașele prost concepute își agresează cetățenii.”

notonm a spus: (august 7th, 2013 at 11:19 )

Ma uit in bara de like-uri si nu imi vine sa cred. 317 de like-uri la un articol care nu este despre politica, fotbal sau fete dezbracate dar pune in schimb problema calitatii spatiului urban. Cine ar fi crezut? Nici nu vreau sa ma gandesc la reach-ul generat doar pe FB prin like si share. E bine cand presa mai surprinde si astfel de subiecte. Felicitari deBanat. Cred ca ar trebui sa dea de gandit …

flo_aka_me a spus: (august 7th, 2013 at 18:21 )

auzi….dar faptul ca pe toti stalpi sunt lipite afise cu protestul asta….cine raspunde…adica…cine le curata dupa?

notonm a spus: (august 7th, 2013 at 19:01 )

timpul, vantul, ploaia, elementele naturii…doar ele le mai curata

@flo_aka_me, notonm a spus: (august 7th, 2013 at 19:10 )

postaci, ati inceput treaba. eu ma intreb cine poate sa stearga mizeriile cu care ii manjiti voi pe altii la comanda. cine?

oo a spus: (august 7th, 2013 at 19:45 )

cred că o întrebare mai bună ar fi: cine și cu ce bani va reamenaja piața după ce își dă toată lumea seama că singurul aspect de care se ocupă proiectul actual este traficul auto și că avem nevoie într-adevăr de mai mult de atât? în condițiile economice actuale de câte ori ne permitem sa greșim la această scară? stâlpii se curăță ușor, rapid și ieftin…piața va rămâne cel puțin încă câțiva ani așa…which is the bigger picture?

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru un nou corp de clădire pentru unitatea medicală.  Acesta va include un centru de neuro-radiologie intervențională, unul de chirurgie endovasculară periferică, un centru de cardiologie intervențională, o unitate specializată pentru pacienții cu accident vascular cerebral, un centru de traumă, o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale
MINA Pop-Up 3 octombrie - 12 ianuarie

Politica vezi arhiva Politica

S-au împărţit ministerele la partide. PNL rămâne marele perdant. Un timişorean va fi sigur în guvern, un altul e în cărţi/Update. S-a stabilit lista miniştrilor

În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR – două. PNL nu va avea însă niciunul din portofoliile cu bani, Transporturile şi Dezvoltării, dar nici ministerele avizatoare: Justiţie şi Finanţe. Deputatul PSD de Timiş Sorin Grindeanu va continua ca ministru al Transporturilor, în timp Marilen Pirtea preşedinte al PNL...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-au împărţit ministerele la partide. PNL rămâne marele perdant. Un timişorean va fi sigur în guvern, un altul e în cărţi/Update. S-a stabilit lista miniştrilor
dermaskin-orizontal

Sport vezi arhiva Sport

Tineretul SCM Politehnica Timișoara, în cărți pentru calificarea în play-off

Echipa de tineret a clubului bănăţean a încheiat anul 2024 cu un turneu la Făgăraș. Handbaliștii antrenați de Alexandru Nae au câștigat două meciuri și au cedat unul. În prima zi, alb-violeții au învins CSM Bacău, cu 40-37, iar în cea de-a doua au trecut de HC Dinamyc Zalău, cu 32-25. În ultima zi, ei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tineretul SCM Politehnica Timișoara, în cărți pentru calificarea în play-off
isho.ro

Social vezi arhiva Social

Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu

Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui incendiu la o locuință în localitatea Lovrin. A fost alertată Secția de Pompieri Sânnicolau Mare, iar la locul evenimentului s-au deplasat trei autospeciale de stingere și un echipaj SMURD. În sprijin a fost solicitat SVSU Lovrin. La sosirea la locul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu
Muzeul National al Banatului
No More Bad Gifts

Economic vezi arhiva Economic

CCIAT

CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care se vor desfășura în prima parte a anului 2025. Cursurile se desfășoară în cadrul Proiectului ECOTECH – integrarea competențelor ecologice și digitale, în vederea dezvoltării sustenabile în Regiunea Vest și Sud-Est, co-finanțat de Fondul Social European prin Programul Educație și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

În noul Guvern Ciolacu, PSD va avea opt ministere, PNL – şase, iar UDMR – două. PNL nu va avea însă niciunul din portofoliile cu bani, Transporturile şi Dezvoltării, dar nici ministerele avizatoare: Justiţie şi Finanţe. Deputatul PSD de Timiş Sorin Grindeanu va continua ca ministru al Transporturilor, în timp Marilen Pirtea preşedinte al PNL...
Citeşte tot articolul Citeste articolul S-au împărţit ministerele la partide. PNL rămâne marele perdant. Un timişorean va fi sigur în guvern, un altul e în cărţi/Update. S-a stabilit lista miniştrilor
Duminică, 22 decembrie, în jurul orei 12:10, ISU Timiş a fost anunţat despre producerea unui incendiu la o locuință în localitatea Lovrin. A fost alertată Secția de Pompieri Sânnicolau Mare, iar la locul evenimentului s-au deplasat trei autospeciale de stingere și un echipaj SMURD. În sprijin a fost solicitat SVSU Lovrin. La sosirea la locul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Emoţii mari pentru o familie din Lovrin, care de sărbători putea rămâne fără casă din cauza unui incendiu
„Curaj” prostesc! La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Poliție Rurală Belinț au reținut un bărbat în vărstă de 43 de ani, bănuit de comiterea infracțiunilor de conducere sub influența băuturilor alcoolice și fără permis. În fapt, la data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț au oprit pentru control pe raza localității,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oprit în trafic înainte de a produce nenorociri! Beat „mort” şi fără permis, cu tupeu la volan
Un copil teribilist a făcut-o lată chiar înainte de Sărbători! Dacă alţi adolescenţi de vârsta lui se gândesc la cadouri, eroul negativ al acestei poveşti şi-a făcut singur un „cadou”, care poate să-l ducă în închisoare! Acolo e posibil să se şi trezească la realitate! La data de 21 decembrie, în jurul orei 06:50, polițiștii...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Culmea prostiei? Să furi o maşină, să nu ai permis şi să mai faci şi accident
Camera de Comerț, Industrie și Agricultură (CCIA) Timiș anunță lansarea a două cursuri gratuite care se vor desfășura în prima parte a anului 2025. Cursurile se desfășoară în cadrul Proiectului ECOTECH – integrarea competențelor ecologice și digitale, în vederea dezvoltării sustenabile în Regiunea Vest și Sud-Est, co-finanțat de Fondul Social European prin Programul Educație și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CCIA Timiș lansează două cursuri gatuite de profesionalizare a angajaților
Primarul Dominic Fritz a fost luat la rost de unul dintre cei trei consilieri locali din partea AUR, după ce la ultima ședință de plen aleșii au primit la vot o listă enormă cu proiecte pe lista suplimentară. Andreea Medișanu i-a transmis că acele documente ar însemna pentru consilierii locali să aibă timp 100% numai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lista proiectelor de pe lista suplimentarelor e prea stufoasă. O consilieră locală de la AUR vrea limitarea acestei proceduri
În cursul nopții, pe drumurile naționale și autostrăzile din zona de vest s-a acționat și patrulat cu 90 de utilaje și s-au răspândit peste 400 de tone de material antiderapant. Cele mai multe utilaje, 32, au fost pe drumurile naționale din județul Caraș-Severin (video), unde au fost utilizate circa 127 de tone de antiderapant. În...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Vremea rece a scos la lucru utilajele de deszăpezire pe drumurile naționale și autostrăzile din vestul României/VIDEO
Taxarea imobilelor nerezidenţiale va fi stabiltă la o cotă de 1,7%, au declarat pentru deBanat mai multe surse politice. Respectiv, există o înţelegere în acest sens între USR şi PSD, mai exact între Dominic Fritz şi Alfred Simonis. De altfel, auzind de acest acord, preşedintele PNL Timişoara, Marilen Pirtea, s-a lamentat pe pagina sa de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Surse: s-au înţeles! Proiectul privind noile impozite va fi adoptat cu o cotă de 1,7%
Top