Trebuie să-ți faci buletin de identitate, dar, la ghișeu, ți se spune că n-ai toate actele. Te conformezi și revii, pentru a afla, cu stupoare, că erai în regulă de prima dată. De câte ori nu vi s-a întâmplat asta, în fața unui ghișeu? Un timișorean pățit cere acum primăriei să-i returneze… 69 de lei, suma plătită pentru a obține documentele de care n-avea nevoie și contravaloarea celor două bilete RATT consumate.
Cristian Leoveanu, un tânăr de 34 de ani din Timișoara, a vrut să-și schimbe cartea de identitate și s-a prezentat, ca orice contribuabil, la Evidența Populației. Avea cu el toate actele, așa cum erau precizate pe site-ul instituției, însă, odată ajuns la ghișeu, a avut o surpriză. „Pentru că domiciliul actual este într-un spațiu închiriat de la o societate comercială, dosarul mi-a fost respins de doamna de la ghișeul nr. 5, pe motiv că nu aveam certificat constatator al societății care închiriază spațiul, hotărâre AGA, extras Carte Funciara recent și certificatul de înregistrare al societății (original+copie), deși aveam contractul de închiriere asupra mea. O săptămână mai târziu, am revenit cu actele menționate, obținute în baza unor taxe suplimentare, iar domnul Marinescu, de la ghișeul nr. 1, mi-a preluat dosarul spunându-mi că nu are nevoie de ele”, povestește timișoreanul.
Mulțumit că va avea, în câteva zile, carte de identitate nouă, tânărul a depus la primărie o solicitare de returnare a sumei de 69 de lei, cheltuită suplimentar pentru moftul unei funcționare plictisite. „Defalcarea sumei este următoarea: 45 lei pentru emiterea unui certificat constatator de la ONRC Timiș, 20 lei pentru emiterea unui extras de carte funciară de informare și 4 lei contravaloarea a două călătorii cu RATT”, precizează pățitul în solicitarea oficială. Aceasta este adresată atât primarului Nicolae Robu, cât și șefului de la Evidența Populației, Vasile Tărciatu.
Dar nu e tot. Timișoreanul le explică lui Robu și Tărciatu de ce merg lucrurile anapoda la „buletine”. „La ghișeele 1 si 2 intrau doar persoane care nu respectau numerele de ordine distribuite la ghișeul de informare. Metoda folosită e simplă: persoana care distribuie numerele de ordine păstrează câteva numere special pentru cetățenii de Rang I. Așa am ajuns la o dispută verbală cu o doamnă care a intrat la ghișeul 1 cu numărul de ordine 64, în timp ce pe afișajul din hol era trecut nr. 102. Sigur că angajatul dumneavoastră (dl Marinescu) mi-a spus tot felul de baliverne ca să justifice batjocura față de ceilalți aproximativ 50 cetățeni de Rang II, care așteptau de cel puțin o oră în picioare în hol. Sigur că doamna specială a fost «servită», iar eu am fost scos afară din birou, trebuind să-mi aștept rândul”, spune Ciprian Leoveanu. El se oferă chiar să… cumpere uși transparente pentru birourile în care sunt preluate actele, pentru ca lucrurile să se desfășoare cât se poate de corect.
Tânărul pare însă oarecum resemnat, și nu se așteaptă să fie ascultat. „Știu ca de la înălțimea funcției pe care o aveți puțin vă pasă de nemulțumirile cetățenilor inferiori. Știu că sunt șanse mari să ignorați aceasta solicitare (…) în cazul puțin probabil în care îmi veți trimite totuși un răspuns, sunt convins că veți lua partea angajaților dumneavoastră, că doar ei fac parte din sistem și trebuie protejați de oamenii obișnuiți care trebuie să tacă și să înghită orice, pentru că nu au altă variantă. Doar n-o să-mi fac buletin la tipografie…”, mai spune acesta.
Comentarii prin facebook