Lucrările la reabilitarea primelor două tramvaie ale RATT nu avansează prea repede. În niciun caz garniturile alb-violete nu vor apărea pe traseu în Timișoara mai devreme de luna aprilie, dar măcar s-au stabilit materialele care vor fi folosite în interior. Între timp, o parte din bunurile uneia dintre fabricile în care se face reabilitare au fost gajate la Fisc, pentru o datorie.
Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația organizată de Primăria Timișoara pentru reabilitarea tramvaielor. În luna iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către uzinele din Arad, respectiv Pașcani. Lucrările erau estimate să dureze cam patru luni, dar, după cum se vede în momentul de față, primarul Nicolae Robu a fost mult prea optimist. „Firmele sunt întârziate cu anumite componente care trebuie obținute de la marii furnizori. Acestea nu se fabrică la Arad sau Pașcani. Unele vor veni abia la finele lunii martie”, spunea, acum trei săptămâni, edilul.
Între timp, lucrurile nu au evoluat prea mult, după cum a putut constata și Ioan Goia, directorul RATT, care a mers și la Pașcani, să vadă tramvaiul în fabrică. „Stadiul este tot cam la fel. Am ales, pe mostre, nu pe mailuri, mi-au adus și tabla vopsită, pentru exterior, dar și bucăți de material de care se va pune pe scaune. Am semnat pe fiecare ce să rămână. Va fi alb-violet, exact ceea ce am prezentat. Până acum nu mi-au plăcut mostrele prezentate, materialul în sine. Dar acum mi-au adus exact ca în imaginea pe care am prezentat-o”, a declarat edilul.
Între timp, compania Electroputere VFU Paşcani, deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a gajat în favoarea Fiscului mai multe bunuri, pentru a obţine o eşalonare la plată a unei datorii de 2,78 milioane de lei la bugetul de stat. În total, peste 70 de bunuri sunt la dispoziţia Fiscului, care le poate valorifica dacă Electroputere VFU nu respectă calendarul de plată al datoriilor. Alte utilaje şi mijloace fixe sunt deja ipotecate la bănci pentru credite, astfel încât, practic, compania deţinută de Stoica nu mai este stăpână pe propriile utilaje. Pentru reabilitarea unei garnituri de tramvai, Primăria Timișoara va plăti 480.000 de euro. Contractul se întinde pe patru ani și vizează reabilitarea a 30 de garnituri.
Comentarii prin facebook