Autostrada spre Deva cu tuneluri pentru ursi, scoasa la licitatie pana la finele anului

Ministerul Transporturilor și Compania Națională pentru Autostrăzi și Infrastructură Rutieră par să fi dezlegat ecuația tunelurilor pentru urși de pe Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva. Răzvan Cuc anunță că tronsonul pe care se află acestea va fi scos la licitație în cel mult două luni.

Un sector de autostradă între Lugoj și Deva încă dă dureri de cap mai-marilor peste infrastructura rutieră din România. Este vorba despre Lotul 2. Problema? Trei tuneluri pentru urși, în lungime de aproximativ 3,3 kilometri, a căror construire costă mai mult decât valoarea întregului lot. Bucata respectivă a fost scoasă din contractul de execuție pentru Lotul 2 și va trebui relicitată. „Lotul 2 Lugoj – Deva este împărțit în 5 secțiuni. Secțiunile A, B și C au fost deschise în luna martie, secțiunea D este aproape finalizată. Acum se lucrează la documentație pentru proiectare și execuție pe ultima secțiune, faimoasa secțiune cu acele viaducte pentru mamifere mari. Punctul meu de vedere îl știți destul de clar. Deși sunt un iubitor și un protector al mediului, mi se pare un pic aberant ca pentru faptul că pe acolo ar trece niște mamifere mari, respectiv urși, să suplimentăm costurile unui tronson de 7 km cu 180 milioane de euro. Îl vom relicita, ne vom supune rigorilor de mediu și mergem mai departe să finalizăm autostrada. Până la sfârșitul anului avem scoase proiectarea și executia pentru acest lot”, a declarat, vineri, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc.

Lotul 2 al autostrăzii Lugoj – Deva, cu o lungime de 28 kilometri, a fost adjudecat integral la licitație, cu secțiunile A – E, contra sumei de 562,73 milioane de lei fără TVA, de asocierea Salini Impregilo Spa – Secol SA. Ulterior semnării contractului, pe secțiunea E a apărut problema construirii unor ecoducte pentru urși, lucrare care trebuie licitată separat, în condițiile în care costurile nu sunt suprinse în suma contractului inițial.
Pe Lotul 2 Lugoj – Deva au fost deschiși, în martie 2017, 15 kilometri, între Traian Vuia şi Margina. În acest moment se circulă pe secțiunile A, B și C. Secțiunea D, chiar dacă va fi finalizată, se oprește în câmp. Și va rămâne așa, până când va fi scoasă la licitație și ulterior realizată, cu tot cu tunelurile pentru urși, secțiunea E…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Ionel a spus: (October 7th, 2017 at 07:09 )

Am crescut in zona, la granita dintre judetele Timis si Hunedoara. In 50 de ani de viata n-am vazut nici o urma de urs in zona. Este o imaginatie bogata a unor oameni care n-au vizitat niciodata zona. Da, in zona, sunt mistreti, caprioare, lupi, vulpi, dar nu sunt ursi. Cei care traiesc in zona pot confirma acest lucru.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

#sepoate: cum ar arata trenurile din Romania daca ar exista si vointa politica / FOTO

Cum ar fi să circulăm pe calea ferată în condiţii decente? Sindicatele şi CFR Călători au lansat programul „#sepoate”, prin care au renovat integral un vagon de transport călători. Miercuri, acesta a ajuns la Timișoara, cu tot cu semnele „civilizației” celor care au mers cu el.
Citeşte tot articolul Citeste articolul #sepoate: cum ar arata trenurile din Romania daca ar exista si vointa politica / FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

CJ Timiș a aprobat documentațiile pentru toate cele 10 proiecte aprobate la finanțare din PNDL, în valoare de peste 150 de milioane de lei. Printre ele, și cel privind extinderea la patru benzi a șoselei spre aeroport. Dacă totul merge bine, teoretic, în decembrie vor fi semnate contractele de finanțare, iar șantierele vor începe anul viitor.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 10 santiere incep, cel putin teoretic, in 2018, in Timis. Inclusiv extinderea soselei catre aeroport
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top