Aeroportul Internaţional Timişoara „Traian Vuia” îndeplineşte toate condiţiile de siguranţă în ceea ce priveşte infrastructura aeroportuară, la un nivel tehnic superior. O spune Autoritatea Aeronautică Civilă Română, care a încheiat auditul după finalizarea lucrărilor de reparaţii curente la pista de decolare-aterizare.
Lucrările de reparaţii la pista de decolare-aterizare de la Timișoara au costat peste 11,07 milioane de lei, fiind realizate în două etape, cu începere din octombrie 2012. În paralel au avut loc lucrări la sistemul de balizaj. Pe perioada lucrărilor, aeroportul a fost pe deplin funcţional şi s-a operat în condiţii de siguranţă, cu excepția perioadei 25 august – 1 septembrie, când traficul a fost închis total. Pista are o lungime de 3.500 metri și o lățime de 45 metri.
În prezent, Aeroportul Internaţional Timişoara „Traian Vuia” este singurul aeroport regional din România dotat cu echipamente de radionavigaţie de categoria a III-a (maximum posibil). Din acestă categorie mai face parte doar Aeroportul Internaţional „Henri Coandă” din Bucureşti. În ceea ce priveşte sistemul de balizaj, aeroportul din Timişoara este dotat cu sistem de categoria a doua. Altfel spus, vizibilitatea necesară pentru aterizare pe timp de ceaţă trebuie să fie de minimum 300 de metri, ceea ce reduce numărul de anulări de zboruri şi întârzieri cauzate de condiţiile meteo.
„Auditul realizat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română a confirmat nu doar importanţa celui mai mare aeroport regional din ţară, din punct de vedere al infrastructurii zonei Airside, dar şi faptul că îndeplinim condiţiile de siguranţă impuse de reglementările internaţionale, la standarde tehnice şi operaţionale ridicate”, a declarat Dan Idolu, directorul AIT.
Comentarii prin facebook