Deputatul liberal Horia Cristian e categoric: bugetul de stat nu trebuie să finanțeze construcția de autostrăzi. Dacă vor să circule ca-n vestul Europei, șoferii români trebuie să plătească. Timișoreanul spune că taxa pe carburant, care ar urma să fie introdusă de anul viitor, e singura șansă de a aduna bani pentru drumuri, fiindcă nu e corect ca sumele să fie luate de la asistență socială sau sănătate.
Viitoarea așa-numită taxă pe carburant le dă deja fiori șoferilor români, care plătesc deja ca în Vest, la salarii din Est. Liberalul Horia Cristian, deputat de Timișoara, spune că nu există altă variantă. „România are nevoie de o rețea de 4.000 de kilometri de drumuri rapide și autostrăzi, care ar costa 20 de miliarde de euro. Bugetul de stat ar trebui orientat către alte nevoi, către educație, sănătate, apărare, asistență socială. Rămâne întrebarea cui ar folosi acest sistem de drumuri și autostrăzi. Răspunsul: celor care circulă cu mașina. Atunci este logic ca aceștia să contribuie financiar la construirea de drumuri și autostrăzi”, a declarat Cristian.
Din punctul de vedere al acestuia, banii pentru drumuri ar trebui să provină din patru surse: din creșterea prețului combustibilului, o din creșterea taxei de tranzit în România, în special la traficul greu, din viniete și din fondurile europene. De la bugetul de stat ar trebui asigurată numai cofinanțarea la fondurile europene. O eventuală taxă pe autostradă nici n-ar trebui să intre în discuție. „Niciunde în Europa nu mai este fezabil acest mecanism de plată”, susține deputatul de Timișoara.
Horia Cristian nu înțelege de ce există atâtea nemulțumiri. „Anul asta, prețul carburantului a crescut cu 17%. N-a avut nimeni nicio apăsare. Dacă creștem cu 5%, deja este o problemă. Părerea mea este că nu e nicio problemă. Trebuie să înțelegem că cei care vor beneficia trebuie să plătească”, mai spune acesta. „Badea Ion de la Pocreaca nu va circula niciodată pe autostradă, dar are nevoie de școală, de asistență socială, de dispensar medical, de poliție. Astea sunt lucrurile care trebuie plătite din bugetul de stat. Autostrăzile nu sunt servicii publice, ele sunt folosite de către cetățeni, de către firme, de către transportatori, de către cine o fi”, a conchis Horia Cristian.
Comentarii prin facebook