Din vara lui 2017, SDM s-ar putea ocupa singură de întreținerea tuturor străzilor din Timișoara, iar din 2018 ar putea primi în grijă și trotuarele. Direct, fără licitație. Aceeași societate se ocupă deja exclusiv de străzile de piatră, dar și de semfoare și întreaga semnalizare rutieră din oraș. Plata pentru aceste servicii este de milioane de euro.
În vara lui 2013, SDM, Sylc Con Trans și Superconstruct au câștigat licitația organizată de Primăria Timișoara pentru întreţinerea străzilor. Oraşul a fost împărţit în şase sectoare, iar contractele încheiate cu cele trei firme sunt valabile pentru următorii patru ani. „Superconstruct a câştigat sectoarele 1 şi 3, Sylc Con Trans, sectorul 2, iar Societatea Drumuri Municipale, sectoarele 4, 5 și 6. Valoarea contractului este de 15 milioane de lei, fără TVA, pentru fiecare sector”, declara, la vremea respectivă, primarul Nicolae Robu. În februarie 2014, municipalitatea anunța că a încheiat contracte și pentru repararea trotuarelor, acestea urmând să fie valabile patru ani. Și în acest caz orașul a fost împărțit tot în șase sectoare, pentru cinci fiind organizate licitații, în cel de-al șaselea fiind în vigoare un contract cu Supeconstruct. Această firmă a câștigat alte două sectoare, având în grijă jumătate din trotuarele din Timișoara. Suma pusă la bătaie de primărie pentru cele cinci sectoare: 30 de milioane de lei, fără TVA.
În octombrie 2014, primarul Nicolae Robu anunța că intenționează să atribuie direct viitoarele contracte de întreținere a drumurilor către Societatea Drumuri Municipale, care are ca principal acționar consiliul local. Era nevoie însă de o decizie a aceluași CL, care să stabilească dacă se va merge pe licitaţii publice sau pe atribuire directă către SDM. Anterior, Robu se declarase, în repetate rânduri, nemulțumit de felul în care lucrează SDM. Între timp, a ajuns la concluzia că firma are potențial. „Am văzut SDM acum, având multe lucrări, şi pot spune că, în aprecierea mea, SDM are un potenţial foarte ridicat de întreţinere de drumuri şi de realizare chiar de drumuri noi. Are dotare tehnică, are oameni pricepuţi, are tot ce-i trebuie să fie o societate competitivă”, susținea primarul.
O decizie pe această temă nu a fost luat nici până acum, dar ideea de a da SDM tot ce înseamnă întreținerea șoselelor din Timișoara nu-i dă pace lui Nicolae Robu. „Voi da delegare de gestiune SDM pentru întreținerea drumurilor din oraș, după expirarea actualelor contracte. Voi face acest lucru atât pentru șosele, cât și pentru trotuare, dar numai după expirarea contractelor care sunt acum în vigoare. Se poate acest lucru (fără licitație – n.r.)”, spune edilul. Totuși, ultimul cuvânt ar trebui să aparțină consilierilor locali. Robu nu a putut preciza când va face o propunere concretă în acest sens. SDM a primit, în toamnă, și contractul pentru întreținerea străzile de piatră spartă din Timișoara, valabil pe patru ani și cu o valoare de 2,5 milioane de euro. În mai, aceeași societate primise, prin delegație de gestiune, și semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere din Timișoara, pe o perioadă de 15 ani.
Comentarii prin facebook