Vaporașele cumpărate de Primăria Timișoara vor fi puse la iernat, cu speranța unor vremuri mai bune la primăvară. Încă nu s-a găsit o soluție pentru ca ele să poată circula în regim normal, pentru că efectiv nu există cadru legal. Primarul Nicolae Robu aruncă pisica în curtea Direcției Apelor.
Noroc că vine iarna, astfel că autoritățile locale au timp, până dă colțul ierbii, să caute o soluție pentru ca vaporașele cumpărate cu șapte milioane de lei să poată fi integrate în sistemul de transport public. În momentul de față, Primăria Timişoara şi RATT nu au nicio variantă pentru a putea permite ambarcațiunilor să navigheze pe canalul Bega, aflat sub umbrela Administraţiei Bazinale a Apelor Banat. PMT şi regia de transport nu pot lua în administrare porțiunea de canal pe care sunt amenajate stațiile de transport în comun. „RATT a primit aprobare să fie şi operator de navigație și, drept urmare, la ora actuală, în obiectul de activitate al RATT intră şi transportul cu vaporaşe. Pentru restul nu este încă soluţie. Trebuie, așa cum v-am explicat în urmă cu două săptămâni, după ce am discutat subiectul cu ministrul Sorin Buşe, ca Administraţia Apelor să intre într-o structură, nu ştim, juridic, împreună cu primăria”, susține primarul Nicolae Robu. Edilul e categoric: mingea e la Ape. „Noi nu putem să cedăm suprafaţa de teren pe care am amenajat staţiile, fiindcă am pierde fondurile europene. Administraţia Apelor nu vrea să cedeze către primărie tot ce înseamnă canalul Bega, deşi bine ar face să cedeze, pentru că văd că nu are fonduri nici să termine acea clădire superbă a oraşului şi nu are fonduri nici să cureţe Bega. Cetăţenii cred că este primăria de vină că Bega nu e bine întreţinută. Dacă ar aparţine primăriei, nu s-ar mai vedea buruieni pe suprafaţa apei. Noi am face curăţenie, dar deocamdată nu avem soluţie”, a mai declarat Robu. Vaporașele care, momentan, nu pot fi folosite pentru transportul în comun au costat bugetul local 6,9 milioane de lei.
Comentarii prin facebook