De ce n-avem racord la A1 pe la Sinandrei. De 4 ani, Ministerul Transporturilor ne da cu flit

De 4 ani. De atâta timp stă pierdut prin sertarele de la Ministerul Transporturilor proiectul descărcării către Timișoara de pe autostrada A1 la Sînandrei. Dincolo de frumoasele promisiuni ale politicienilor, orașul de pe Bega nu are ieșire la autostradă, iar șefii „drumarilor” se ascund în spatele diverselor avize. Deputatul USR Cătălin Drulă spune că, dacă ar exista voință, situația ar putea fi deblocată.

Licitația pentru studiul de fezabilitate pentru proiectul „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” a fost lansată la sfârșitul lui 2014, dar, pentru că interesul Ministerul Transporturilor și al CNAIR este atât de „ridicat”, nici măcar până în ziua de azi nu a fost lansată licitația pentru contractarea unui constructor. Cazul nu este singular. „E vorba, de fapt, de un pachet de 3 drumuri de legătură ale căror studii de fezabilitate s-au realizat în paralel: la Timișoara (între DN69-Sînandrei și autostrada A1), la Cluj (între A3 Transilvania și DN1-Tureni) și la Giurgiu (între DN5 și Vama Giurgiu). Singurul care are licitație lansată pentru construire (cu oferte deja depuse) este cel de la Giurgiu. Cel de la Cluj este abandonat, iar drumul de la Timișoara se mișcă cu viteza melcului printre departamente și ministere. Oficial, blocajul este cauzat de obținerea acordului de mediu. În realitate, nu e vorba decât despre birocrație și neputință”, susține deputatul USR de Timiș Cătălin Drulă.

Drulă a întocmit și un „calendar” care arată cum au mers lucrurile pe acest proiect extrem de important, cel puțin la nivel declarativ, pentru Timișoara:

  • 21 noiembrie 2014 – se lansează licitația pentru realizarea SF
  • 12 decembrie 2014 – se depun ofertele
  • 24 aprilie 2015 – se semnează contractul pentru realizarea SF-ului
  • 18 decembrie 2015 – se depune solicitarea de emitere a acordului de mediu la Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Timiș
  • 17 iunie 2016 – CNAIR aprobă studiul de fezabilitate
  • octombrie 2016 – Ministerul Transporturilor nu aprobă investiția pentru că nu identifică sursă de finanțare
  • decembrie 2016 – MT revine cu identificarea unei surse de finanțare, capitolul „Siguranță rutieră” din Programul Operațional Infrastructură Mare
  • 3 martie 2017 – CNAIR mai aprobă o dată studiul de fezabilitate
  • 20 martie 2017 – ultimele „completări” la solicitare de emitere a acordului de mediu sunt depuse la APM Timiș (la 15 luni de la depunerea solicitării inițiale!)
  • 22 martie 2017 – MT aprobă studiul de fezabilitate
  • 5 aprilie 2017 – APM Timiș emite decizia prin care stabilește ca proiecteul se supune evaluării impactului asupra mediului și cere CNAIR să depună un studiu și raport pe această temă
  • 15 iunie 2017 – Consiliul Interministerial de Avizare a Lucrărilor Publice de Interes Național aprobă investiția
  • 3 iulie 2017 – proiectul de HG de aprobare a investiției este elaborat de Ministerul Transporturilor
  • 12 iulie 2017 – în răspunsul la interpelarea parlamentară făcută de mine, MT/CNAIR promit lansarea licitației pentru construire în ultimul trimestru al anului
  • august 2017 – raportul privind impactul asupra mediului este depus la CNAIR de prestatorul de servicii
  • noiembrie 2017 – raportul privind impactul asupra mediului este depus la APM Timiș
  • 27 noiembrie 2017 – Ministerul Finanțelor Publice refuză avizarea proiectului de HG de aprobare a investiției pentru că… nu are acord de mediu
  • decembrie 2017 – APM Timiș refuză publicarea studiului de mediu și începerea procedurii de emitere a acordului pentru că între timp certificatul de ubanism al investiției emis de CJ Timiș expirase (fusese valabil 2 ani)
  • ianuarie 2018 – CJ Timiș emite un nou certificat de urbanism
  • februarie 2018 – noul certificat de urbanism este depus la APM Timiș, se așteaptă publicarea studiului de mediu pe site și declanșarea calendarului de emitere a acordului de mediu

Reamintim, Timișoara nu are, în acest moment, o legătură decentă la autostrada A1. Drulă spune că situația ar putea fi deblocată măcar în al 12-lea ceas și explică pașii care, dacă ar fi parcurși corect și repede, ar face ca, la finele anului, să avem măcar constructor pentru această investiție. „Este nevoie de susținere politică pentru proiect din partea guvernului și de un calendar scurt de aprobare a acordului de mediu (2 luni). Între timp trebuie pregătită documentația de licitație, iar în prima ședință de guvern de după emiterea acordului de mediu, să fie aprobată hotărârea privind aprobarea investiției. Simultan, e nevoie de urcarea pe SEAP a licitației pentru proiectare și execuție. Până la sfarșitul anului am putea avea un contract semnat cu un constructor care să aibă și terenul la dispoziție pentru proiect, și toate avizele, și acordurile. Pe perioada iernii acesta ar face proiectul tehnic de execuție, iar lucrările ar putea începe în primăvara lui 2019. Lansez o provocare ministrului Transporturilor, Lucian Șova, să preia acest plan, ca să nu fie și acest proiect la categoria «o să fie gata când o să fie gata», citând o declarație deja celebră”, a conchis deputatul de Timiș.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Timişoara predă o lecţie de rugby ofensiv pe terenul echipei din Baia Mare

Derbiul campionatului în Liga Naţională de rugby s-a desfăşurat pe Arena Zimbrilor, acolo unde Ştiinţa Baia Mare, vicecampioana en-titre a întâlnit bronzul ediţiei precedente şi finalista Cupei, SCM USV Timişoara. Dacă mai întotdeauna meciurile dintre cele două echipe erau echilibrate, jucate până în ultima secundă, de această dată gruparea bănăţeană a dominat copios partida şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişoara predă o lecţie de rugby ofensiv pe terenul echipei din Baia Mare
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Derbiul campionatului în Liga Naţională de rugby s-a desfăşurat pe Arena Zimbrilor, acolo unde Ştiinţa Baia Mare, vicecampioana en-titre a întâlnit bronzul ediţiei precedente şi finalista Cupei, SCM USV Timişoara. Dacă mai întotdeauna meciurile dintre cele două echipe erau echilibrate, jucate până în ultima secundă, de această dată gruparea bănăţeană a dominat copios partida şi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişoara predă o lecţie de rugby ofensiv pe terenul echipei din Baia Mare
Biroul Electoral de Circumscripție Județean Timiș a efectuat tragerea la sorți pentru stabilirea ordinii în care candidații pentru președintele CJT și pentru viitorii consilieri județeni vor fi pe buletinele de vot pentru alegerile locale din 9 iunie. În urma tragerii la sorți, candidatul PSD – PNL, Alfred Simonis va ocupa poziția 1, iar la Consiliul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alfred Simonis și UDMR sunt cap de listă pe buletinele de vot pentru județ
Se anunţă zile spectaculoase săptămâna viitoare în oraşul de pe Bega, odată cu desfăşurarea unui eveniment important şi mult aşteptat. Aşadar, din dorința de a oferi studenților și o altă perspectivă asupra studenției, care nu înseamnă doar cursuri, seminarii, laboratoare și examene, ci și distracție, relaxare, specifice vârstei, Universitatea Politehnica Timișoara s-a implicat în organizarea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Eveniment aşteptat de tineretul Timişoarei: Zilele Studenţilor vine cu multe concerte, proiecţii de film şi surprize
Final incendiar la Dumbrăviţa, unde echipa gazdă a trecut prin mari emoţii, dar va continua pentru al treilea an la rând în eşalonul secund. Sâmbătă la amiază, bănăţenii au terminat la egalitate cu Ceahlăul, 1-1 şi evită retrogradarea datorită unui paragraf din reglament, care stipulează că la egalitate de puncte, se salvează echipa ce intră...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dumbrăviţa a tremurat puternic, dar a obţinut punctul care o menţine în Liga 2
Prima zi de campanie electorală, sau mai precis spus prima noapte, a adus şi prima confruntare “ideologică” iniţiată de către gloatele lui George Simion. Aflată în Piaţa Unirii, o bandă de AUR-işti i-a atacat verbal, iniţial, pe reprezentanţii Alianţei Dreapta Unită, care dădeau declaraţii de presă. De la atacurile verbale s-a trecut şi la cele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (10). Sub privirile “candidaţilor” Vlad Ţepeş şi Mihai Viteazul, gloatele AUR şi-au scos arsenalul de campanie
Emoţii, competivitate, premii şi mulţi participanţi la un eveniment de marcă organizat anual de UPT. Peste 1000 de elevi din toată țara au participat, și în 2024, la concursurile organizate în cadrul celei de-a XI-a ediții a manifestării „Politehnica Timișoara – Un pas spre viitorul tău!”, iar pentru cei mai buni dintre ei a venit...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Politehnica Timișoara – Un pas spre viitorul tău!”, un eveniment de succes cu peste 1000 de participanţi, a ajuns la final
Mare favorit pentru a câştiga un nou mandat de primar al comunei Şag, Flavius Alin Roşu face un apel tuturor candidaţilor să ducă o campanie decentă în localitatea din apropierea Timişoarei.  Flavius Alin Roşu candidează pentru un al treilea mandat de primar al comunei Şag, fiind susţinut de o largă coaliţie, Alianţa pentru Şag, alcătuită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primarul comunei Şag, Flavius Roşu, apel pentru fair play în campania electorală
În acest final de săptămână, în Iulius Town, sunt așteptați iubitorii de satiră, care vor descoperi o expoziție cu peste 300 de caricaturi realizate de artiști români. Timișorenii care vin în Iulius Mall pot beneficia și de o spirometrie gratuită, iar cei care s-au înscris la Timotion au timp până sâmbătă să își ridice kit-urile...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziție cu peste 300 de caricaturi și lucrări umoristice poate fi admirată în Iulius Town
Cristian Moș, candidat independent la funcția de primar al Timișoarei, își poate vedea acum unul dintre proiectele sale pus în practică. Este vorba despre amplasarea la Timișoara a unor parcări acoperite și securizate pentru biciclete, proiect pornit de Moș sub numele de ”Velo Timiș”. Cum? Acum Fritz și Nica sunt ”prieteni”, iar municipalitatea nu mai...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Parcările acoperite pentru biciclete, inițiate de Moș, au acum o soluție. Nica și Fritz sunt colaboratori politici, proiectul nu se mai blochează
Top